Vanin syyläri.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Chevy-A, 19.11.2013.

  1. Chevy-A

    Chevy-A 2nd gear

    Elikkä menipeli olisi -89. G20 6,2d Chevy vani, josta vuotaa syyläri.

    Olisi tuossa tyrkyllä yksi syyläri bensa vehkeestä, mutta käykö tuohon dieseli vaniin bensa vanin syyläri, et onko mitään eroja??

    Oletteko paikanneet millä noita syyläreitä, muuta kuin tinaamalla? Jos olette kokeillu jotain mömmöä esim, kemiallistametallia/ lasikuitukittiä ym, niin toimiiko, vai alkaako heti vuotaan...??
     
  2. Kosusenpertti

    Kosusenpertti 1st gear

    Sehän on kuparikenno, että voi juottaa. Omasta oli niin hapan ja kerran jo korjattu, että meni roskiin. Laitoin bensavehkeen syylärin ilman moottoriöljyn lämmönvaihdinta ja hintaa oli 260e. Dieseliin olis maksanu 550e. Siinä bensavehkeen syylärissä on erikokoiset vesiletkut ja erikokoinen vähän muutenkin joten lämppärinletku tulee vähän erikohtaan. Mutta hintaero sellainen, että mielestäni kikkailu kannatti.
     
  3. Chevy-A

    Chevy-A 2nd gear

    Juu kyllähän tuon pystyy tinaamaan, mutta menee vähän työlääksi itellä tällä hetkellä päästä tinaileen. Sen takia jattelin vaan, jos pääsisi jotenkin helpommalla esim, vaihtaa koko syylärin, kun olisi ollut sopivasti tuo bensamallin syyläri tarjolla, mut ajatus ettei kävisi letku ym, lähöt, niin kävi toteen... Löytyisiköhän jotain toimivaa kitti/ tahna ainetta mikä toimisi tuossa, vaikka ei kyllä mikään parhain vaihtoehto olekkaan??
     
  4. Detroit steel

    Detroit steel 1st gear

    Ite en ole sortunut aineisiin mutta sellasta ainetta on jota General Motors suosittaa käyttämään jatkuvasti tietyissä vähän uudemmissa autoissa aina jäähdytysnesteen vaihdon yhteydessä pitäisi tätä kyseistä työntää sekaan...muistaakseni on sellain pikkunen purkillinen jossa on jotain ruskeita papanoita...jenkkivaraosaputkat tietää ja myy tätä, jos vuoto ei ole kovin iso niin kysy jostain esim. US-Parts.
     
  5. J.Käkriäinen

    J.Käkriäinen 1st gear

    Epoksilla oon joskus korjannu, mut tarttee saada vuotokohta kuivaksi ja puhdistettua hyvin ja pitää vetää epoksi laajemmalle alueelle ja paksulti, että saa kunnon otteen.
     
  6. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Papanapurkki on nimeltään Bar´s leaks, joka on varsin tehokas paikka-aine ja sisältää myös vesipumppua voitelevia aineita.
    Olen myös kuullut että tätä laitetaan jopa tehtaan toimesta uusiin koneisiin.
     
  7. xarper

    xarper Gearhead

    Tiedä sit oliko niin vanha kuranen syyläri vai mitä mutta kun erehdyin jostain Nesteeltä ostamaan jotain vastaavaa paikka-ainetta ja tungin sen purkin syyläriin ni vuodot hävis mutta samalla hävis jäähdytyskin ihan totaalisti, liekkö vähän tukkinut paikkoja sit..

    Mutta tämä tosiaan jollain Nesteeltä saatavalla mömmöllä, liekkö parempaa tuo Bar's leaks?
     
  8. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Bars:ista paras kokemus sattui kun naapuri oli keitättänyt toyotansa kuiviin kun paitsi syyläri, varsinkin lämppärin kenno vuoti niin että auton sisällä kaikki lasipinnat äijän silmälaseja myöten valuivat glykolia.
    Kun laitoin lähes tyhjään järjestelmään vedet niin lämppäristä pukkasi höyryä niin ettei sillä olis nähny edes ajaa. Myös syylärissä kävi sellainen kupliminen että olin varma kannentiivisteen palamisestakin, eikä vanhaan 430tkm ajettuun pyydykseen olis oikeen kannattanu isompaa remppaa alkaa tekemään.

    Päätin kokeilla Bar`s:ia kun sattui hyllyssä olemaan ja 10-15 minuutin käyttelyn jälkeen alkoi syylärin vuotokohta näyttää jo kuivalta eikä sisällekkään tullut enää höyryä. Testailin autoa vuorokauden eikä mitään oireita eikä hävittänyt nestettä. Seuraavana päivänä omistaja hurautti 300km lenkin surutta eikä tänäpäivänäkään ole ilmennyt mitään ongelmia.

    Tuotteesta on paljonkin hyviä kokemuksia eikä se ole koskaan tukkinut järjestelmää.
     
  9. Chevy-A

    Chevy-A 2nd gear

    Olen muuten joskus ostanut juuri tuota kyseistä paikka ainetta (Bar´s leaks) yhteen volvoon. Siinä ei toiminu, kun vuoti pikkasen muovipäätyjen välistä... Siinä oli punaiset nesteet jäähyssä, et olisko sillä ollu mitään vaikutusta tai sit ei vain toimi muovipäätyjen tiivisteen kanssa...?
     
  10. bandit_1

    bandit_1 Gearhead

    sitä löytyy ihan normi motonetistä. kyllä siitä apua on ollut, ohjeessa lukee että muita paikka-aineita ei saa kayttää, tai järjestelmä puhdistettava ennen. tai jotain sen suuntasta
     
  11. turismo

    turismo 1st gear

  12. Chevy-A

    Chevy-A 2nd gear

    Juu.. Kävin hakemassa mutunetistä säilykepurkin tuota Bar´s leaksia, niin katotaan, jos auttais... Kaverin isäukon hondassa oli kannessa halkeama tai kannentiiviste menny ja siihen olivat laittaneet tuota ainetta, niin oli asettunut...
     

Kerro tästä muillekin!