Vanin takajarru ongelma

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja tabs, 5.5.2008.

  1. tabs

    tabs Gearhead

    Ei tuu leima ei :mad: :mad:

    -89 6,2D vani takajarrut puoltaa

    1. Katsastus: Takana vasemmalla 1,3
    Takana oikealla 2,8
    Uusin jarrukengät, näytti kuluneelta
    putsasin ja herkistelin

    2. Näyttö: Takana vas. 2,3
    Takana oik. 4,2
    Vaihdoin pyörän sylinterin vasemalle
    Ilmaus ok, putket ok, rummut ok yms.
    muutenkin tuntu ottavan ja toimivan

    3. Näyttö: Takana vas. 2,8
    Takana oik 4,0

    :mad: :mad: :mad: Mitäköhän sitä nyt korjais???
    Vaihdanko vanhat kengät takaisin Oikealle jotta saan sitä
    huonommaksi, vai oisko jollain parempia ehdotuksia???
     
  2. SököMotors

    SököMotors 3rd gear

    Katoppas missä kunnossa jarrukilvet on, voi olla kengät uponneena kilpeen.
     
  3. Duron

    Duron 1st gear

    Ite tekisin kyllä niin että vanhat palat sinne niin että saa leiman ja sitten taas vaihtas ne uudet tilalle kun leima on lapossa,kyllä ne uudet käytössä kuluu, mutta ei hetkessä niin että näyttäisivät samaa.ite olen ainakin rehellisesti sanoen kikkaillut aina vanini kanssa kun tuntuu että takajarruista se leima jää aina kiinni kans itellä. eikö sitä toisen puolen säätöä voisi vähän jättää löyhemmälle?
     
  4. SököMotors

    SököMotors 3rd gear

    Kyllä ne uudetkin kengät yhtälailla toimii jos kaikki muu kunnossa.
     
  5. tabs

    tabs Gearhead

    Joo, pitäishän ne uudetkin kengät toimia mutta kun ei toimi.
    Uponnu jarrukilpeen??? hmm ei ainakaan näy jälkiä kilvissä ja tuntuu
    liikkuvan kengät ihan hyvin. Rumpujen perusteella kontaktipinnat
    on samassa kohdassa.
    Perk*** kun keksis mikä tuota vaivaa, pitäis olla oma
    jarrudyno...
    Koitan svapata ne vanhat kengät sinne oikelle, josko se auttas.
    Toivottavasti katsuri antaa keskeyttää (niinkuin tänään :odroll: ) jos se pomppaa taas, meinas että aikaa kulunut jo sen verran että pitäis tarkastaa
    kokonaan uudelleen...(31.3. eka ja 30.4 toka hylky...)
    Oli vissiin hyvällä päällä :lol: :lol: :lol:
     
  6. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Miten on meneekö seisontajarru ja ajojarru samoin?
    Tuliko kengät oikein päin? Toisessa kengässä jarrupinta lyhyempi!!!
     
  7. tabs

    tabs Gearhead

    Jep käsijarru V=1,8 O=3,0 eli ottaa nekin epätasasesti muttei kuitenkaan
    niin paljon että pomppais ja edelleen rummut ihan ok. Ei soikeat, sama
    halkaisija, ei pahoja uria...
    Juu ja kengät on oikein päin.
    Kävin asken vielä vaihtamassa vanhat kengät oikelle puolelle ja säädin ne
    vielä hitusen kauemmaksi rummusta, katotaan taas huomenna kui äijän käy :odroll:

    En yhtään ihmettele että joku aloitti aiemmin topicin "capriceen levyt taakse"
    Oli varmaan saanut tarpeekseen rummuista :mad:
    Rupee riittään nämä jarru sulkeiset pura,kokoa,säädä sujuu jo 15 minuuttiin
    per puoli.
     
  8. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Jos käyttöjarru ja käsijarru toimii samalla lailla, vikaa on joko kengissä tai RUMMUSSA!!! Muuta yhteistä niillä ei ole!!! Sulla on rumpu halki, vaikka ei näy että olis halki (on tuollaisiakin tullut vastaan)!!!

    Ja mulla olis tiedossa käytetty jarrudynamometri, osta pois!!! Katsastuskonttorin vanha!!
     
  9. rasse

    rasse 1st gear

    Vertaa uusia ja vanhoja keskenään ???
    Kaverilla oli uudet kengät joissa ei pitoa ja syyksi paljastui virheellinen kenkä (uusi). Taisi olla että kengän kiinnitys ei ollut ihan keskellä jolloin otti kiinni kengän reunasta jarrukilpeen tai jotain vastaavaa. Liikkeestä (Star Amigo) oli löytynyt virheellinen erä noita kenkiä....
     
  10. tabs

    tabs Gearhead

    Kiitos kaikille hyvistä "arvailuista" , ei vieläkään vika täysin selvinnyt
    mutta auto sai tänään leiman uusi/vanha kenkä yhdistelmällä :eek: :D

    Eka näytöllä oli taas tutut 2 ja 4, mutta kierros konttorin ympäri
    käsijarru pohjassa antoi lopulta tulokseksi 2,3 ja 2,6 Huh huh...
    Käsijarru oli tasaisesti 2,2 ja 2,2

    Eli jos siellä oli rumpu näkymättömästi halki, niin nyt on molemmat :wink: :D
     
  11. caprice 86

    caprice 86 1st gear

    vanintakajarru.

    tere.

    lähes sama ongelma omassa vanissa, vasen takajarru jäi laahaamaan ja leimaa ei tullut. vaihdoin uuden rummun ja vika loppui siihen leimakin tuli kerralla sen jälkeen. palat jätin vanhat paikalleen.
     
  12. tabs

    tabs Gearhead

    Re: vanintakajarru.

    Hmm laahaamaan, eikö auttanut kenkien säätö vähän kauemmaksi rummusta? Vai oliko rumpu soikea?
    Satuitko mittaamaan uuden rummun ja vanhan rummun halkaisijaa??

    Pai tö vei
    Ostitko ihan uuden uuden rummun? Mistä ja mitä maksoi? Jos kuitenkin
    uusis ne.
     
  13. magenta

    magenta 2nd gear

    Moi
    Kannattaa vaihtaa se kumiletku rungosta takasiltaan.
    Tukkeutuu sisäpuolelta eli voi näyttää ihan hyvältä ulos.
    Yleisin korjaus takajarruihin.

    Samala vois tietysti vetää uudet putket takasillalle.
    Valmiit putket maksaa reilun 10,- per puoli

    Mika
     

Kerro tästä muillekin!