Vanin takajarrut jumittaa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja Spitfire, 23.6.2004.

  1. Spitfire

    Spitfire Gearhead

    Mikähän mahtaa olla vikana kun ajossa tuppaa jäämään päälle?

    Avasin jarrut, eikä ollu jumissa, puhumattakaan muuta näkyvää vikaa. Kengissä pintaa, eikä rummutkaan ollu huonot. Kokeilin siinä pumppaillakin jarruja, eikä ne paikallaan jumita. Myös vaihde N:llä valuu nätisti.

    Voisko kuormattuna tai pompuissa ajettaessa käsijarru jäädä kantamaan tai vetää jarrua päälle hetkittäin? Muutenkin tuntuu aika takapainoisilta nuo jarrut. Kuuluuko olla? Onko muuten kengät(en muistanu kattoa)saman mittaiset, siis etummainen ja taaempi?
     
  2. Beauville

    Beauville 1st gear

    Korjattuja vikoja

    -Käsijarrun vaijerit eivät palaudu.
    -Rummun sisällä olevat jouset ovat tulleet tiensä päähän (kuoleutuneet).
    -Jarrukilvet kuluneet jarrukenkien liukupintojen kohdalta "urille". Jää kengät nalkkiin, jolloin eivät pääse palautumaan.
    -Jarru sylinterit täynnä likaa. Männät jumittaa.

    Rumpu pois ja kaveri polkemaan nätisti jarrua "varovasti" ja itse katsomaan, jotta palautuuko kengät kunnolla.


    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Beauville 2004-06-29 11:39 ]</font>
     
  3. Chevy59

    Chevy59 3rd gear

    Ja lyhyempi kenkä etupuolelle.
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    ja viilaa kenkien päät viistoks jos ne 90 kulmassa.tällä palstalla annettu neuvo ennenkin,kirjoittajan nimmaria en muista.
     
  5. Spitfire

    Spitfire Gearhead

    Paikallaan ollessa ei saa jumittamaan, mutta ajossa alkaa. Täytyy varmuuden vuoksi avata ja kattoo nuo jarrukengät. Ei ole eka kerta kun ne on "asennettu" väärinpäin. Samallahan tuon viilauksenkin tekee.

    Käsijarru pelaa kyllä muuten hyvin, jopa talvella. Hieman voisi vaijereita löysätä. Epäillys olisi, että voisi tosiaan napata välillä vähän kiinni kun ajaa töyssyistä.
     
  6. mjo33400

    mjo33400 Gearhead

    Jarrukenkien viilaus

    Vieras taisi saada minulta sen neuvon niiden kenkien viilaamisesta, mutta kunnia ei kuulu minulle vaan Trans huollon kaverille joka minua neuvoi ja itseasiassa siellä Trans huolossa itse niitä viilailin kesäloma-aikana. :lol:
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    jarrukengät

    Niin tosta viilauksesta.Itselläni chevy van -99 6.5td.Meinasin myöskin tehdä ton viilauksen.Auki otettuani huomasin kenkien etupään olevan jo viisteessä ja selvästi näki että oli tehdasjälkeä eli uudemmissa viisteet valmiiksi. :odroll:
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    jarrukengät

    Niin tosta viilauksesta.Itselläni chevy van -99 6.5td.Meinasin myöskin tehdä ton viilauksen.Auki otettuani huomasin kenkien etupään olevan jo viisteessä ja selvästi näki että oli tehdasjälkeä eli uudemmissa viisteet valmiiksi. :odroll:
     

Kerro tästä muillekin!