vanteen pystyheitto

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Renkaat ja vanteet', aloittaja niklas_, 29.4.2007.

  1. niklas_

    niklas_ 1st gear

    mittasin että pystyheittoa on n 2-2,5mm. onko se liikaa? päälle tulee 255/60R 15 renkaat. sivuttaisheittoa oli jotain 1,5mm.

    millä saisi sen korjattua? sorvissa vai kumilekalla?
     
  2. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    joko

    joko kumilekalla, tai sovitat pullotunkin puiden avulla vanteen sisälle ja lisäät runtua joka päivä ihan aavistuksen, välillä tarkistaen. ei kerralla väkisin..!! ja sopiva puupala tunkin alle. yhdet korjattu näin kun ei ollut parempia vehkeitä silloin..
     
  3. Le Mans

    Le Mans 1st gear

    Aluvanne= menetetty tapaus. Kun muokkaat sen takaisin se murtuu. Peltivanne: kaikenlainen muokkaus onnistuu, käytä vaikka rautavasaraa, kumivasaralla ei saa mitään aikaiseksi.
     
  4. TanksAreFull

    TanksAreFull 1st gear

    Ei kai se alu nyt aina murru, monestihan noita kuminuijalla korjataan.
     
  5. Mosse

    Mosse Gearhead

    Mulle sano rengas mies, että jos ei renkaan pinta heitä, niin soikeus ei haittaa, eikä ne vanteet kyllä täristäneetkään.
     
  6. DX

    DX Double Gearhead

    Kyllä mullekin alumiinivanne on oikaistu kuminuijalla, mä olen voimakkaasti sitä mieltä ettei murtumia tule jos vanne on mennyt lievästi ovaaliksi sisäkehältä ja ilman vekkejä.

    Eli jos sisäkehällä on loiva pystyheitto niin ei muutakuin kuminuija heilumaan.
     
  7. Le Mans

    Le Mans 1st gear

    Aluvanne on siitä jännä juttu, että se ottaa sen ensimmäisen iskun kuin miehet.
    Sitten kun sitä korjaillaan, oli sitten:
    -muokkaus
    -isku
    -valssaus
    -lämmitys/käsittely

    Se sitten menettää lujuutensa täysin.

    Eli vakuutusyhtiöidenkin tiedossa on, että korjatun aluvanteen aiheuttamasta vahingosta vastaa omistaja...
     
  8. TanksAreFull

    TanksAreFull 1st gear

    Mistä ne sen tietäis..
     
  9. Le Mans

    Le Mans 1st gear

    Aina jää jälki....
     
  10. DX

    DX Double Gearhead

    Kummallista kaksinaamaisuutta, kun nimenomaan vakuutusyhtiö väkisin, hitsaamalla korjautti kolarissa haljenneen aluvanteen, sen sijaan että olisi korvannut uuden. :eek:
    Ei ole kiellettyä touhua, vaikkei erityisen viisasta olekaan.
     
  11. Erppa

    Erppa Gearhead

    Ei ne jenkki gummitkaan pyöreitä ole. Muutaman kerran pyörittämällä saa vanteen ja renkaat heitot keskenään kohilleen niin hjuva tulee
     
  12. kmovat

    kmovat 1st gear

  13. Le Mans

    Le Mans 1st gear

    Tosta DX:n mainitsemasta asiasta voisi nostaa jutun...
     
  14. niklas_

    niklas_ 1st gear

    eli kyseessä oli uusi wheel vintiquesin peltivanne.
    laitetttiin suoraan alle. ei mitään ongelmia.
     
  15. Lerssinen

    Lerssinen Double Gearhead

    Joo ei niissä pikku heitot haittaa, mullaki on nissanissa 2500chevyyn mukana tulleet kromiplim mangelssit jotka hyppii kuin kiimainen nainen pystysuuntaan, "16 225/75 kumit päällä ei kuitenkaan mitään havaittavaa haittaa ja heittoa vanteella tosiaan on useita millejä..
     
  16. pölhö

    pölhö 1st gear

    Jos joku vakuutustarkastaja on suuressa viisaudessaan näin käskenyt tekemään ja aluvanteen käskenyt hitsaamalla korjaamaan. Kyllä kannataisi hieman yhtiön kanssa keskustella :mad:
     
  17. Le Mans

    Le Mans 1st gear

Kerro tästä muillekin!