vanteet mittatilauksena

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Renkaat ja vanteet', aloittaja juhhi, 7.7.2007.

  1. juhhi

    juhhi Gearhead

    Onko olemassa semmosta pajaa joka tekee vanteita mittojen mukaan,
    vähän niinkun March racing wheels, paitsi että sieltäkään ei saa luettelon mukaan ihan kaikkea. Eli sais haluamansa kokoset ja levyiset vanteet, määrätyllä pulttijaolla ja backspacella.
     
  2. BRC1

    BRC1 Gearhead

    On moniakin.Suomessa ei varmaan yhtään-pois lukien ainakin yksi huippuosaaja joka on omiin autoihinsa tehnyt itse.

    Budnik,billet specialties,colorada custom wheels,boyds,chip foose kaikki tekevät custom vanteet omien kuvien mukaan.

    Mutta laatu voi olla aika paskaa.Omat vanteet tehtii custom backspacingillä ja kierot olivat ihan vakiona :odroll: No onneksi saatiin oikaistua täällä.
     
  3. Arto65FB

    Arto65FB 1st gear

    Jos tyytyy valmiisiin vanteisiin, niin esim Compomotiven halvat valetut tehdään halutulla offsetillä. Katso esim. Autoracingin katalogin takasivuilta. Compomotiven kolmiosaisissa taitaa olla vielä isompi offset-valinta.
     
  4. garagektc

    garagektc Gearhead

    Ja Compomotiven 3-osaiset on aikas hyvät kiekot jos vaan ilmeeseen sopiva malli löytyy...
    Ei vaan hirveen edulliset mutta ei kait kukaan oo väittäny että hyvää pitäis saada halvalla :D
     
  5. Rover v8

    Rover v8 Gearhead

    Tilaututin ite compomotivelta mittatilaustyönä vanteet 5x127 jaolla..

    Jos päädyt compomotiveen niin kannattaa käyttää oulun toimittajaa diilerinä, hinta oli 400e halvempi ku ryöstöracingin (autoracingin) hinnat..
    Toimitus aika 1kk mittatilausvanteilla..

    http://www.autotuontijuhajunnikkala.fi/
     
  6. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Voi h***tti kun mua ahdistaa nämä jutut. Tutuille on tullut custom vannetta
    ja aivan puhdasta listakauraa ja kaikilla samaa ongelmaa. Itselläkin vanteiden hankinta edessä eikä huvittais laittaaa paria tonnia "projekti" vanteisiin.
     
  7. BRC1

    BRC1 Gearhead

    Joo mulle oli viimeiset "billet" vanteet. Kannattaa kiertää kaukaa ne kaikki. Tehdään ilmeisesti niin älyttömän pehmeästä kamasta tms kun ovat niin skeidaa .

    Seuraavaan rojektiin on jo vanteet valittu. Fikset ovat olleet kaikissa yhteyksissä ihan huippua. Hinnat on kieltämättä kans :(
    http://www.fikse.com/yourcar/street26.html
     
  8. juhhi

    juhhi Gearhead

    Ihan hyviä vinkkejä, muttei kuitenkaan löytynyt semmosta kun haen.
    Tuntuu olevan hankalaa löytää vanne jossa koko, leveys, pulttijako ja backspace täsmäisivät. Onko kellään kokemuksia välilaipasta jolla muutetaan pulttijako? Tämmönen tietysti kasvattaa backspacen mittaa mutta auttaisi tässä tapauksessa. Ja kysehän on tietysti kilpurista...
     
  9. Mika Torilla

    Mika Torilla 1st gear

    Löytyisiköhän Stockton wheelistä? Erään merkkikerhon jäsenet ovat olleet kovasti tyytyväisiä tuotteisiin ja palveluun. Ehkä kannattaa tutustua: http://www.stocktonwheel.com/
     
  10. juhhi

    juhhi Gearhead

    Hyvä linkki mutta sain vastausta kyselyyni s-postiin etteivät voi auttaa..
     
  11. juhhi

    juhhi Gearhead

    Nyt jos löytyy vanteet amerikasta ja ne lähetetään niin mites se käytännössä nouto tapahtuu(normaalisti postissa vai jostain tullista?) Ennen ei ole tullut tavaraa sieltä kuin korkeintaan kirjekuoressa.
    Vai pitäiskö antaa homma diilattavaksi jollekin vauhtikaupalle vai miten ois järkevintä.?
     
  12. RB-440

    RB-440 1st gear

    En mä tiedä, mikä on järkevintä, mutta mulle tuli lentorahtina tavaraa, jonka hain itse Helsinki Vantaan lentskari asemalta. Huolitsija hoiti tullit ja verot ja olis kuulemma voinut tuoda sen kotiovelle, mutta kun en kerennyt ottamaan vastaan. Eikai se tullin ja verojen maksaminen omin päin ylivoimasta ole, pitäisi vaan selvittää, että mille luukulle menee rahapussia näyttään. Kaipa satamassa olis homma ollut jotain samanlaista.

    Suomalaisesta vauhtikaupasta voi useimmiten tavaraa tilata, ja tavaran voi varmaan sopia hakevansa tiskiltä tai ottavansa matkahuollosta tms. Luultavasti toi olis uhrille vaivattominta.
     
  13. cam68

    cam68 1st gear

    ja nykyään kun ei täältä peräkyliltä edes tarttee mihinkään lähteä makselemaan niitä tulleja tai noutamaan paketteja .. ne tuo sen paketin kotiin ja tullien ja verojen maksu onnistuu luottokortilla siinä missä ne osien maksutkin.. DHL ja FEDEX ainakin käyttää nykyään tätä mahdollisuutta, osat ei pysähdy tulliin ollenkaan kun ne tehneet jo jo tullauksen rahtikirjojen perusteella ennen kuin ovat edes siinä tullissa. ja matka kotiovelle jatkuu pikimmiten..
     
  14. BRC1

    BRC1 Gearhead

    No kerro nyt ihmeessä millaista vannetta tarvitset?
     
  15. juhhi

    juhhi Gearhead

    14x7 tai 14x8 peltivanne rallye tai stock tyyppinen. 255/60 kumeille.
    Backspace 3,3-3,5 tuumaa. On vaan semmonen pulttijako ettei löydy kun centerlinen auto dragit ja ne ei ihan sovi tyyliin..
     
  16. BRC1

    BRC1 Gearhead

    No sitten vaan tuolta stocktonilta tai vintage wheelsiltä peltivanne tilaten ja jos ei kumpikaan suostu tekemään eri pulttijaolla niin tommisbilletistä adapteri jolla muutat pulttijaon.

    Luulisin että ois siinä 8)
     
  17. juhhi

    juhhi Gearhead

    Noniin, juuri tuollaista "laippaa" tarkoitin, en vaan ole aikaisemmin nähnyt, enkä kuullut käytettävän. Tässä taitaa olla ratkaisu...
    Onko kellään kokemuksia, lähinnä pulttien kestävyydestä?
     
  18. SG480

    SG480 1st gear

    Ajatko kilpurilla suoraan vain mutkarataa? En kyllä itse laittaisi kisakäyttöön mitään spacereita.
     
  19. BRC1

    BRC1 Gearhead

    Uskallan väittää että kestää mitä tahansa mitä 14" renkaatkin.Muistetaan myös että 90 luvulla vielä turbo porshceissa oli vakiona spacerit. Ja niilla on ajettu ihan oikeasti kovaa 8)

    Paljon hyvää olen kuullut tommin tekemistä osista. www.tommisbillet.com
     
  20. bb

    bb 1st gear

    Jos mutkaradalle meinaat ni en suosittele peltivanteita.Tuntuu ikävältä kun vanne hajoaa(itse rikkonu 3kpl).alumiinit kestäny ainakin toistaiseksi.
     

Kerro tästä muillekin!