Vanteiden kiilloitus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Renkaat ja vanteet', aloittaja Capri mk2, 24.4.2004.

  1. Capri mk2

    Capri mk2 1st gear

    Eli olen poistanut alumiinivanteista maalin nitromors:sillä ja nyt olis edessä armoton kiilloitus, kertokaa vinkkejä ja hyviä aineita mitä kannattaa käyttää, olen hommannut nyt Autosolia, turtle waxin "hiomatahnaa" ja valmiina oli joskus biltemasta ostettu metalpolish.

    Mistähän sais porakoneeseen sellaisen kiilloitus "rätti" systeemin, auttais suuresti hommaa, Kiitos vastaajille!
     
  2. Damned

    Damned Gearhead

    Ostin just Carlsonilta kiillotussarjan. Siinä on kaks laikkaa (toinen rätti ja toinen semmonen lankahässäkkä) ja kaks erikarkeuksista vahaa. En kerennyt kokeilemaan joten en pysty sanomaan onko se hyvä vaiko huono. Valmistaja on Wolfcraft ja hintaa parikymppiä.
     
  3. musse67

    musse67 3rd gear

  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Heh, oot ollu samoilla ostoksilla samassa kaupassa kuin minäkin pari päivää sitten. Otin vaan sen halvemman sarjan, jossa on huopalaikka ja rättilaikka.

    Pikaiselti kokeilin ja totesin, että esim. Autoglymin kiillotustahnalla saa ihan yhtä kiiltävät. Hionnan 400->800->1200 paperilla joutui tekemään joka tapauksessa.
     
  5. jouni

    jouni Gearhead

    Heh, oot ollu samoilla ostoksilla samassa kaupassa kuin minäkin pari päivää sitten. Otin vaan sen halvemman sarjan, jossa on huopalaikka ja rättilaikka.

    Pikaiselti kokeilin ja totesin, että esim. Autoglymin kiillotustahnalla saa ihan yhtä kiiltävät. Hionnan 400->800->1200 paperilla joutui tekemään joka tapauksessa.
     
  6. ariel

    ariel 1st gear

    Suosittelen tuotetta : UNIVERSAL STONE,maksaa 20 eur purkki ja riittää varmasti 4 aluvanne sarjaan...toimii myös rosteriin erittäin hyvin...puskurit ym....Tilaa: tilaus@wariotrading.fi tai puh: 0201551751
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    Minäpä se olen nyt neljä päivää kiillottanut vanteita ja niistähän saa kuin uudet kun vaan jaksaa hinkata. Käytin itse ensin hieman hioavaa tahnaa ja sen jälkeen kiillotin lopullisen kiillon Mother merkkisellä kiillotustahnalla. Se on sellainen punainen purkki ja niitä saa parhaiten varustelluista autotarvike liikkeistä. Mother- tahna on aivan järkyttävän kova sana kiillotukseen, se saa minkä vain kiiltämään ja vieläpä melko helposti, suosittelen!!!
     
  8. Arto65FB

    Arto65FB 1st gear

    Olet sitten himpan pidemmällä. Itse raaputan Fordin GHIA/RS hunajakennoja puhtaaksi Nitromorssilla toista päivää. Pahoja hapettumia pitäisi sitten kanssa kiillotella.
     
  9. Capri mk2

    Capri mk2 1st gear

    En kyllä tiedä tuleeko noista vanteista ikinä kokonaan kiiltäviä, koska pinta maalin alla on todella huono. No aika näyttää... mutta luultavasti maalaan samanlaisiksi kun vanteet olivat tehtaalta lähtiessä eli kiilloitan reunukset ja puolat sun muut kiiltävän mustiksi ja reilusti lakkaa päälle.
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    ÖÖ... Minun käsitykseni mukaan lakka on kyllä huonoa vanteille. Eli jos saa vanteensa kiiltämään kiillottamalla niin ei kannata kyllä vetää niihin lakkaa. Lakalla saa tietenkin vanteet aivan hemmetin kiiltäviksi ja näteiksi, mutta se kiilto ei kyllä kauaa kestä. Eli vähän ajan kuluttua vanteet ovat aivan kauhiat kun lakka on ottanut osumaa ja nokkiinsa. Sen jälkeen vanteita ei pidä mikään puhtaina. Eli minun mielestä kiillotettujen vanteiden päälle voisi vetää korkeintaan vahan, mutta ei lakkaa!!! Jossain kiillotusvahoissa (joilla tehdään lopullinen kiilto) on itsessään vaha joka jää suojaamaan pintaa!
     
  11. Capri mk2

    Capri mk2 1st gear

    En mä niitä lakkaakaan ellen sitten maalaa, jos vedän mustan maalin niin siihen päälle tulee sitten lakka. Ei sen kiilloitetun reunuksen päälle.
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    Jep tottahan toki juu maalatulle pinnalle kannataa lakkaa laittaa ja oikein kunnolla!
     
  13. Pönttö

    Pönttö 1st gear

    kuule jätkä hommaappa lasipuhallus kaappi puhallat vanteet sileäks ja maalaat ni hyvä tulee :wink:
     
  14. KÄD-1

    KÄD-1 Gearhead

  15. Anonymous

    Anonymous Guest

    Veikkaisin että sen verran tarkat pohjatyöt että vastaa kiillotusta. Tosin noihan on pirun hienoja!
     
  16. Capri mk2

    Capri mk2 1st gear

    Ristus ku komeita!
    Pirun kallista huvia vaan, pitää lähettää s-postia ja pyytää tarjous!
     
  17. KÄD-1

    KÄD-1 Gearhead

    Nimetön kirjoitti 2004-05-10 10:45:
     
  18. Capri mk2

    Capri mk2 1st gear

    Kumma ei kuulu sähköpostilla mitään, olis kyllä kiva saada kromivanteet kesäksi alle pyörimään :smile:
     
  19. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kyllä se vastaus tulee jossain välissä..
    Laurilla vaan on niin julmetusti maalauskeikkaa tällähetkellä.

    t. Jukka da webmaster
     
  20. jouni

    jouni Gearhead

Kerro tästä muillekin!