Vanteiden puhdistus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Renkaat ja vanteet', aloittaja drive wast, 22.12.2005.

  1. drive wast

    drive wast 1st gear

    Varmasti koluttu aihe. pitäs saada nuo alut vähän paremman näkösiks ja puhistedduu muutengii ettei nyt ihan piloille mee. midä aineita käytätte alujen putsaamiseen??
     
  2. nyttenhän on tältä turtle waxilta tullut tämä tämä alloy wheel cleaner. vaahtoa sisältävä pullo joka sopii alu-kromi-ja vissiinkin teräsvanteille. 500ml pullo. maksokos se jotain 12 egee
     
  3. herrakani

    herrakani 1st gear

    Saippua/vesi?

    Mulla on toiminu tähän asti.
     
  4. Belvedereman

    Belvedereman 1st gear

    Minä ainakin olen käyttänyt ihan autoshampoota vanteitten pesuun, siinähän ne samalla koko auton pesun yhteydessä on tullut hinkattua puhtaaksi. On toiminut niin alu- kuin kromi- ja peltivanteisiin. Mutta eiköhän niillä kaupan erityisesti vanteisiin tarkoitetuilla pesuvaahdoilla saa paremman tuloksen tai ainakin helpommin vaikka hinta on suht kova. Ja aluvanteisiin olen vetänyt sitten pesun jälkeen niihin erityisesti tarkoitetun vahan pintaan.
     
  5. drive wast

    drive wast 1st gear

    kyllä näillä pärjää. tilipäivänä turtlea ja muuloin pelkkä pesu jaa vahaa.
    kiitän!! :lol:
     
  6. tampio

    tampio 1st gear

    tota,mikä olis paras jos vanteet on hapettunut tosi kauheen näköiseksi?ja millä sais kiillon pysymään pinnassa?lakkausko?
     
  7. vespa68

    vespa68 Gearhead

    Kunnostuksen alla on melko yksinkertaiset vanteet, joissa fiksattavana lähinnä tasaista pintaa. Lakkapinta on pahasti hapettunut ja osittain irti.
    Jos lakka on irronnut, löytyy sen alta suolasyöpymiä.
    Porakoneeseen teräsharjakiekko ja sillä ajoin lakan ja syöpymät pois.
    Toinen kierros pitää tehdä sitten jollain vähän hennommalla tavalla, jotta saa uutta lakkausta varten riittävän sileän pinnan.

    Jos vanteet on kovin monimuotoiset, ei onnistu noin helposti.
     
  8. Erppa

    Erppa Gearhead

    Yks millä lähtee esim maalatuista aluista kiinni palaneet jarrupölyt pois on sellanen kuin Fälgren vannepesu.

    Musta suihkupullo mikä maksaa kympin pintaan , mutta kyllä lähtee.
    Ja kannattaa sitten käyttää hanskoja ja ainakin hyvin ilmastoidussa paikassa pestä,käy meinaan henkeen aika hyvin.
     
  9. pile

    pile Gearhead

    tinnerillä putsailin viimeksi aluvanteita ja tulos oli positiivisesti yllättävä pienellä vaivalla hyvää jälkeä.
     
  10. Fireball

    Fireball Gearhead

    Ja sitten kun ei enää mikään muu auta niin mulla toimi luvatusti toi Wurthin SuperCleaner, on emäksinen myrkky ja vaatii perään neutralisoinnin Wurthin metallipesulla jossa ympäristöystävällisempi Ph arvo. Täällä eivät vaan myyneet yksityisille tota mutta virmakortilla ainaki saa, tosin tuskin joka halpakaupassa on nin justiinsa. Vaan kylä lähtee. Kallis puteli mutta eipä sitä paljoo kulu.
     
  11. jankok

    jankok Gearhead

    Pinelinen moottoripesu ja tehopesu aineilla saa kaikki paskat irti mitä tarvii autosta.Kannattaa kokeilla
     

Kerro tästä muillekin!