Vanteiden sopivuudesta.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Renkaat ja vanteet', aloittaja Anonymous, 17.4.2004.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Olen kuullut kahta eriävää mielipidettä että voiko vanteita joiden jako on 4*100 käyttää autoon jossa jako on4*98.Jotka sanovat että voi jos käyttää jotain kartiopultteja vai jotain semmosia(minkkälaisia ne ovat?).Toiset sanovat että vanteet ja navat menevät tuossa hommassa rikki.Miten on?
    Entä onnnistuuko vanteisiin koneistaa uudet oikealla jaolla olevat reiät vai oisiko helpompaa vaihtaa jakoa autosta.Tietysti helpompaa olisi hommata vanteet joissa on sopiva jako.
     
  2. SamiL

    SamiL Gearhead

    En kyllä käyttäisi. Pyöränmutterit tai -pultit tulevat millin sivuun reikien keskeltä ja niiden kartiot vääntävät pultteja sivuun kiristettäessä. Voivat vaikka katketa ajossa tiukan paikan tullen.
     
  3. weripuo

    weripuo Gearhead

    ÄLÄ riko vanteita
    jos vanne on 98 ja napa 100 niin eihan se voi olla hyvä. jompikumpi menee aina rikki
    tai pultit poikki ajossa näinkin on käynyt.
    jos joku sanoo että se sopii, niin en ostaisi häneltä autoa siitä kun voi löytyä muitakin samantapaisia kivoja virityksiä
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    joo on ollu itekki tosiaan vähän mietteliäällä kannalla noiden suhteen.Pitääs siis vaan että sopivalla jaolla olevat vanteet!

    ps.Tuolla eri jaolla ois päässy helpommalla kun niitä löytyy paljon enemmän.
     
  5. Ryyppyreuna

    Ryyppyreuna 1st gear

    Jos on oikein v....mainen jako, niin paras olis minun mielestä muuttaa auton napojen pulttijako joksikin helpommin löytyväksi. Jos jossain vaiheessa rikkoutuu vanne, niin on kiikutettava taas uusi vanne koneistettavaksi.
     

Kerro tästä muillekin!