Gmc Sierraa 1989 yritetään saada 10 vuoden seisonnan jälkeen liikkeelle. Auto on saatu käyntiin, mutta vaihde ei mene vapaalle. N asennossa kyllä lähtee käyntiin, mutta vaihde onkin pakki. Ja vähänkin jos kaasuttaa niin lähtee taaksepäin. Starttaa vain p ja n asennoissa. Tai oikeasti starttaa p ja r asennoissa. Ikäänkuin vapaa olisi kokonaan hukassa. Menee suoraa pakilta d asentoon. Mikä on seisonnan aikana hajonnut? Vai mistä voisi vikaa etsiä?
Kato onko konehuoneessa linkku kohdallaan. Ettei ole väärässä asennossa ja pykälät pielessä. Sama vaiva oli just topicissa caprice ja p puuttuu
Oikeastaan capricen linkkuun ei päässyt konehuoneen puolelta käsiksi,mutta alle ryömimällä onnistui. Löysää tuota ympyröityä pulttia hiukan ja siirrä varovasti konehuonetta kohti nousevaa tankoa,joko ylös tai alas.Pienin siirroin ja kokeilemalla välillä,oikea kohta löytynee mikäli ongelma on tuossa...
Voisiko tämän ongelman aiheuttaa nitkahtanut hytti? Oikea takakulma on pari senttiä alempana kuin lavan etuosa.
Voi ja aiheuttanee. Mulla just tyynynvaihdossa linkku liikku kuten toisessa topicissa sanoin. Ja ennen tyynynvaihtoa näytti, että peltisarja vaatii kunnon lommon kun osuu ohjausakseliin. Ei vaatinut enää kun tyynyt uusia
Nyt sain vihdoin auton vapaalle. Ei tarvinnut kuin pieni säätö vivustoon. Nyt toimii vaihdevipu niinkuin pitääkin. Ja helposti pääsi yläkautta säätämään. Täytyy varmaan säätää uudelleen hytin kumien vaihdon jälkeen. Ehkä jo ensi viikolla saan auton omaan pihaan. Ei ehkä ajamalla, mutta lavetilla.
Kun vaihdat kumit niin jätä säätö löysälle niin ei turhaan revi paikkoja hyttiä tunkatessa ym. Toki vaihde p:lle ja seisontajarru ettei karkaa.