Varashälyttimet?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja MikkoV, 21.4.2014.

  1. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    Minkäslaista hälytinsysteemiä kannattais harrastepeliin laittaa.

    10v. sitten noita tuli asenneltua ihan töidenkin puolesta, mutta oon pudonnut totaalisesti kehityksen kelkasta.
    Ebaytä selailin ja vaikka mitä ominaisuutta näyttää löytyvän.

    Gps seuranta ja auton sammutus? erillisellä purkilla. Vai hälyttimeen integroituna.

    Tiedän että moni ei halua alkaa oman harrastepelin näitä jutuista kertoilemaan, mutta mutuilkaa nyt jotain.
     
  2. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    Jaa juu, ja minkälaisia ovimoottoreita suositellaan. Tarvikemalliset oli ainakin aikanaan susipaskoja pidemmässä juoksussa.
     
  3. Mutku

    Mutku Gearhead

    Budjettimallinen vanhan koulukunnan takapihaviritys: pelkkä vilkkuva punainen ledivalo ja kaskovakuutus.
     
  4. pulttirengas

    pulttirengas 3rd gear

    Itse en laittaisi mitään jälkiasennus hälyttimiä koska ne on oikeasti aika turhia vehkeitä paitsi jos hengailet paljon jossain ghetossa ja sulla on alpine tarra takalasissa mainoksena varkaille niin sitten ehkä voisi harkita asiaa. Meidän vehkeissä on(oli) jälkiasennus hälyttimet mutta ei niitä kukaan ole ikinä edes yrittänyt varastaa koska ne pitää niin kovaa pörinää ja ovat muutenkin niin huomiota herättäviä eikä niillä pääse kyttiä pakoon ja ei niillä ole edes jälleenmyyntiarvoa tässä persaukisten luvatussa maassa(tai missään muuallakaan :D ). Parhaiten auto säilyy tallissa tai pihalla missä naapurin mummot kyttää kaikkia ohikulkijoita 112 kännykän pikavalintana niin ei mitkään rosvot uskalla mennä sinne ilman aseita. Rattilukko ja päävirtakatkaisin jossain kojetaulun alla piilossa on helpompi ratkaisu, jos on oikein paranoidi niin sitten voi ottaa vaikka virranjakajasta pyörijän matkaan jos sellanen on. Tämähän on vaan mun avarakatseinen mielipide eli saat mun puolesta tehdä lintallesi mitä ikinä haluatkin.
     
  5. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    Onpa noita arvoautoja rajan taakse kadonnut. Eikä tässkään tapauksessa hyvätkään vakuutuskorvaukset paljon mieltä lämmittäisi.

    Siis kunnon hälyt ja gps seuranta tulee aivan ilman muuta, mutta kysymys kuuluikin, minkälaisia suositellaan.

    Kyllä hyvin jemmattu ja asennettu häly, ruiskuautossa ja 2-3 ajonestopiirillä aika helvetisti hidastaa käyntiinlaittoa. Liki yhtä paljon kuin jonkun vaikeahkosti varastettavan 10v. vanhan tehdashälylä varustetun.
     
  6. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Joku piripääkin kun autoa tarttee niin ei pakosti mieti mikä peli kyseessä, jenkkeihin kun monesti pääsee helposti sisään ja käyntiinlaittokaan ei ole ongelma.


    Rime.fi ja vastaavat kiinanhälyttimet monipuolisilla ominaisuuksilla houkuttelis itteä ainakin.


    Ei silti liene mitä topicin aloittaja hakee...
     
  7. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Kaasari/jakaja autoissa toi ajoneston toteutus voi olla aika kinkkistä.
    Konepeltiin extralukitus, eli lähtee auki ainoastaan jos on hälyiltä lupa siihen, silloin voi melko yksinkertainen ajonestokin toimia.

    Muutenhan noi 68 ja vanhemmat on niin nopeita varastaa eikä mihinkään jää jälkiä.
     
  8. peltsi

    peltsi Gearhead

    No tää ei kyl vastaa Mikkon kysymykseen mutta itse olen asennellut noihin leluihin hälyn täryllä ja startin heräte releen kautta jota häly ohjaa.
    MSD sytkäpurkis on joku ajonesto mut vaatii läppärin sen kytkemiseks.

    Yksikään piripää ei saa autoa käymään jos on tomaatti ja starttia ei saa pyörimään.
    Tosin kolmesti autoon koitettu murtautua ja täry on aina tehnyt tehtävänsä, saldo yks oven lukkopesä, sivuikkuna ja naarmuja maalipinnassa mutta autoon sisälle ei oo päässyt kertaakaan. ja vakuutusyhtiö korvannut vahingot ilman omavastuuta tai bonusmenetyksiä.

    Jos noi gps hälyt on kalliita niin hommaa tuollaisen edullisen "älykännykän" ja piilottaa sen auton rakenteisiin. Sitä voi sitten paikallistaa ja katsoa missä pirssi seilaa.

    No mun ei tarvii pelätä ryssiä kun en omista mitään saksalaista tai italialaista luksuskärryä.
     
  9. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Taitaa Venakoille kelvata jenkkaritkin nykyään.

    Jenkit vaan on niin hiton helppoja pölliä että kannattaa ehkä panostaa asiaan.
     
  10. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    Mulla oli isolta osin uutta uusissa laitteissa tää että tulee ilmoitukset hälytyksestä "kaukosäätimeen"

    Ja Cobralta löytyi aika fiksun oloista älypuhelinmallia, tosin tuollainen taitaa olla vähän sellainen muutaman vuoden hupi, kunnollinen asennus sais mielellään olla jokusen kymmenen vuoden aikavälin juttuja.

    Charggeri tulee ruiskukoneella joten paikkoja vittumaisesti ohitettaviin ajoneston toteutuksiin löytyy vaikka kuinka. Startin lisäksi nyt b-pumpun heräte, kriittisten anturien virrat jne.
     
  11. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Yks hyvä kaiketi olisi bensapumpun virroitus
    kaasarissa olevalla pääsee liikkeelle ja kun kyykähtää ensimmäiseen risteykseen niin hyvällä tuurilla on sen verran kiire varkailla, ettei muuta ehdi kun paeta.

    Pitkittäis koneinen kun starttaa vaikka ruuvarilla kone huoneesta
    Kaapeleiden kumittaminen tohon estoksi olisi ainakin hidasteena

    Ite meinasin, et jos jonkin erikoisemman laitteen hankin niin venäjältä hommaan vaik 3 hälytintä hinta on kaiketi 100-200e kpl ja se 2 "lisä" kaukoa erillisessä nipussa joka tulee sisälle yöksi ei paljon paina hanskalokerossa päivällä.

    Jos jollain on innostusta ruveta kikkailemaan hälyjä pois on ainakin tekemistä :wink:
     
  12. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Tutulla venäläisellä oli muuten sellainenkin toiminto, et kauko piippasi jos joku kurkki sisälle vaikka ovet ei ollut lukossa ja vilkkuja väläytti :eek:

    Porukoitten aasi nimittäin kurkki sisälle ikkunasta :rotfl:
     
  13. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Helpoinhan se on vanhassa ottaa jotain pellin alta veks, vaikka jakajan kansi tms jos viitsii nähdä vaivaan.
     
  14. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Ehkä se pyörijä on helpompi kuitenkin ottaa, mutta kuinka moni sitäkään edes tekee?
     
  15. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Niinno totta. Joku joka haluaa ettei autoa varasteta ja säästä hälytinkuluissa.
     
  16. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Jos noita haluais anastella, niin tuskin pyörijän paikallaan olemattomuus haittais.

    Kuitenkin saattavat seurata kyseistä autoa hetken ennen iskua ja siinähän saattaa huononäköisempi huomata omistajan hääräävän pellin alla joka ilta.. 1+1=??
    Mutta kukin tavallaan.



    Pahoittelut topikin tärvelystä asiaan kuulumattomilla fiilistelyillä.
     
  17. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Gps paikannin lienee sitten tosiaan ainoa järkevä varuste kun jos joku haluaa auton viedä ei se sirra riitä.


    Paitsi jos se vielä pisteään lyijyllä tms vuorattuun konttiin että gps-signaali häviää.
     
  18. peltsi

    peltsi Gearhead

    Kaikkein tärkeintä on saada hälytin regoimaan jos joku koskee autoon. Se säästää isommalta harmilta.
    Ajonesto ei estä piripäätä rikkomasta koelautaa, rattipylvästä, sisustaa, stereoita ja mulla oli kerran isketty käyttiksen ajotietokoneesta ruuvari näytön läpi.
    Vauriot 4000€. Tän jälkeen ilmesty vasta hälyt autoon :)
    Noi piripäät ku saa pari tuntii rehkiä autossa niin sitä sit jo melkein toivoo et olisivat saanee sen myös käymään.

    Ei ne ryssät sitä autoa vie jos hälytin laukee ku oven kahvaan koskee.
    Mutta ajonesto ei niitä edes hidasta jos ovat oikeesti tulleet juuri sun autoa hakemaan. Auton eteen tuodaan kontti ja isketään auto sinne. Ei toimi GPS:t sun muut mutta näin ei ole suomessa tapahtunut.

    Eikä niitä paria X6 bemaria oltais pöllitty jos niissä olis ollu jälkiasennushälyt täryllä. Äijillä kun oli koodit bemarin omiin järjestelmiin. Auton pölliminen kesti pari minuuttia.
    Ja tässäkin tapauksessa varkaat eivät tienneet itse hälyttimestä mitään.

    Jos joutuu ittensä elättämään autoja varastelemalla niin ei voi olla ihan se penalin terävin kynä eli senki puolesta ihan perus setti tuo sen tarvittavan suojan.

    BTW, mulla oli caminossa ratti pikakiinnityksellä. Se ei koskaan joutunu piripäiden murjomaks.
    Kuulema jakoavaimella olis voinu sitäkin ohjata mutta kenellä on jakari mukana ku koittaa autoo pölliä ja sitten viellä se pahuksen rattilukko hidasteena.

    Kuka helkkari jaksaa irrotella omasta autosta osia kun jättää sen johonki parkkiin. Pyörijän repiminen joka ilta irti kuulostaa hommalta johon en itse rupeis.

    Kertokaa jos jonkun omaa autoa on oikeesti koittanu joku ammattilainen pölliä, itse en ole sellaiseen viellä törmänny.
     
  19. RaiRai

    RaiRai Gearhead

    Suosittelen laitteeseen ainakin sisätilan tutkaa.

    Nimim. Rättikatto
     
  20. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Tutulta lähti ammattilaisen matkaan auto, oli vielä kattonut ikkunasta suu auki, et noinko se käy, auto tuli parkkikselle ja appari hyppäsi ulos käveli taksi mersua kohti ja kaukolla ovet auki sit sisälle ja merssu tielle.

    Heti akaltaa kyselemään, et missä avaimet niin kaikki luovutetut avaimet oli kotona tallessa.



    Jossain oli juttua, et nykyään kun on sähköisiä rattilukkoja ja kaukosäätimellä ovien lukot on autojen varastelu vielä helpompaa kun blokkaa lukituksen estimellä nousee autoon ja tökkää vain huollon koodeilla olevan avaimen reikään ja ajelee auringon laskuun :odroll:
     

Kerro tästä muillekin!