Varikkopaikat Nitroissa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja Jukka Kivineva, 26.7.2007.

  1. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Tällä hetkellä taitaa kisoissa tilanne kutienkin olla se, että siellä on onrmaaliolosuhteissa aikaa kaikella kalustolla ajaa riittävästi. Sittehän tilanne olis toinen, jos ei aikataulun puitteissa enää kerkeäis ajamaan, kalustoa olis niin paljon. Normi SM kisassa kyllä ainakin mun mielestä kerkee ajamaan nin paljon kun haluaa. Tasa-arvo niin junnujen kun muidenkin ajattamisessa on perusedellytys sille, että sitä kalustoa radalla nähdään. Vaikee sanoa noiden kulusta mitään, kun ei oo itellä kokemusta, mut mun käsittääkseni noilla junnukuskeilla ei oo mitään kauheeta hinkua ollut sen suuntaan, että autot kulkis kauheesti kovempaa?
     
  2. mika112

    mika112 1st gear

    Kannattaa puolustella junnuja kun tuollaisiin tuloksiin yltävät 8) isot onnittelut Lauralle
     
  3. Mrs Sippi

    Mrs Sippi 1st gear

    Ja makuja on yhtä monenlaisia kuin meitä ihmisiäkin. Mua henkilökohtaisesti koskaan ei ole nuo mopot ihan hirveesti kiinnostaneet, mutta en silti kävisi vaatimaan niiden ajattamista ihan omina kisoinaan.
    Me mahdutaan kyllä ihan kaikki tähän maailmaan, kun annetaan vähän tilaa toisillekin.
     
  4. Käkö

    Käkö Gearhead

    Eipä ole minunkaan junnu vielä ajanut metriäkään junnuissa kilpaa ja tänä kesänä on ollut ensimmäinen kesä kun olen päässyt seuraamaan junnujen lähtöjä katsomosta, aikaisemmin ollaan oltu line-upissa heti junnujen jälkeen...
    Eipä ole haitannut mua millään tavalla junnujen ajamiset, katsomossa kun on heidän menoaan katellut niin onhan se jännää touhua ja kukaan ei voi etukäteen sanoa kuka voittaa...

    Jos joku/jotkut eivät jaksa katsoa junnuja niin ei sen takia tarvitse herneitä vetään nenään, kävelystää baariin six ajaksi ja tulee sit takaisin kun ilmaantuu "oma" ryhmä radalle.

    Mielipiteitä saa tännekkin heitellä mutta kyllähän se tosiasia on otettava myöskin huomioon et ilman junioritoimintaa tämäkin laji tulisi olemaan heikoissa kantimissa.
    Mun puolesta junnut saa ajaa niin paljon kuin haluavat ja toivottavasti saadaan junnukuskeja lisää.
     
  5. Putte

    Putte 1st gear

    Joskus on tehtävä karkeita päätöksiä varikon täytön suhteen. Nitrokisoissa eletään myös varikolla pääsääntöisesti FIA ryhmien ehdoilla. Kun heille on järjestetty paikat ja tilat vuoroon tulevat SM-ryhmät ja niiden jälkeen katsotaan mitä tilaa jää Cup ryhmille. Toistaiseksi kaikki autot on varikolle saatu mahtumaan tavalla tai toisella.

    Näistä varikkopaikoista on monenkin kuljettajan kanssa keskusteltu jo henkilökohtaisesti ja asia on sitä myöten selvä. Jos joku uskoo saavansa autot varikolle paremmin mahtumaan, niin tervetuloa hoitamaan homma. Annan paikkani mielelläni jonkun muun hoidettavaksi ja ryhdyn helpompiin tehtäviin.
     
  6. Putte

    Putte 1st gear

    Tällä palstalla on myös keskusteltu junnuista ja niiden kuulimisesta kisoihin. Junnut kuuluvat ehdottomasti nyt ja aina kisoihin, sillä heissä on tulevaisuus ja drag racingin toivo. Junnuryhmistä noustaan oikeiden autojen pariin ja kun kilpailukokemusta 18 vuotiaana saattaa olla jo 10 vuotta, se saattaa olla aika hyvä valtti vastaavan ikäisiin lajin uusiin tulokkaisiin nähden.

    Vielä kun saataisiin junnusäännöt kaikissa Pohjoismaissa yhteneviksi, niin kansainvälinen toimintakin voisi olla vakaalla pohjalla, toisin kuin nyt.
     
  7. Jza

    Jza Double Gearhead

    Aivan totta. Mutta edelleenkin ne kuuluvat minun mielestäni junnukisoihin, eivätkä mihinkään nitronatseihin. Ei F1 kisoissakaan pöristellä karting-autoilla, eikä mm-yleisurheilussa nähdä pikkupoikien pituushyppyä.
     
  8. edu k

    edu k 1st gear

    Itse olen vasta ollut n.25 vuotta mukana touhuissa ajamassa / mekaanikkona ja ei ne junnut nyt niin paljon ole ketään " häirinnyt " ja kyllä ne alkujaan alkoivat NHRA:n kisoista ajelemaan Amerikassa, eikä ne nyt niin kovin pieniä tapahtumia ole. Eli kyllä jokaiselle drag race teamille tila löytyy niin junnuille kuin "oikeille" kilpa-autoillekin.
     
  9. Galaxie500

    Galaxie500 Gearhead

    Aivan totta. Mutta edelleenkin ne kuuluvat minun mielestäni junnukisoihin, eivätkä mihinkään nitronatseihin. Ei F1 kisoissakaan pöristellä karting-autoilla, eikä mm-yleisurheilussa nähdä pikkupoikien pituushyppyä.[/quote]

    Niin siellä f1 kisoissahan on vaan niitä pikku formuloita ja porche cuppia yms täyte ohjelmaa... Ei niistä junnu dragstereista ainakaan mitään haittaa ole siellä radalla,jos ei jaksa katsoa niiden pöristelyä niin ei muuta kuin vaikka makkara jonoon. Olisiko sitten parempi että olis tyhjä rata mitä katsella sen kymmenen minuuttia jos ei junnuja olis?
     
  10. triniemi

    triniemi Gearhead

    Junnut ei vie paljon mitään aikaa kisoissa, kierros on lähes aina hyvin nopeasti ajettu ja mun mielestä koko Suomen kiihdytysharrastus saa tästä nyt ja tulevaisuudessa niin paljon lisäarvoa että juniorit kuuluu ehdottamasti samoihin kisoihin muiden kanssa. Keltään se ei ole pois. Nopeemman ryhmän autoja tai muuta ohjelmaa tuskin tulis lisää vaikka junnut ajais oman kisan.

    Junnudragsteri ei ole välttämättä se halvin tapa aloittaa lajia. Sportsman ET taitaa olla se alimman kynnyksen laji, mutta tarviiko siinä olla ikää 16?
     
  11. joteam1

    joteam1 Gearhead

    Jep 16 pitää olla, ja tais siinä olla jotain muutakin sääntöä. Sääntökirjastahan se selviää :wink:
    Kilpurin ja varusteet pystyy hankkimaan muutamalla satasella :eek:
    Ja ei muuta kun kisaamaan :D
     
  12. Putte

    Putte 1st gear

    Kyllä muuten junnu dragsterit esiteltiin Suomessa, ennen kuin ne ajoivat Amerikassa. Junnu touhu on alkanut Australia - Uusi-Seelanti alueelta 80-luvulla ja 80-luvun lopulla se tuli Suomeen ja vasta sen jälkeen jenkkilään ja muualle Eurooppaan, eli suomalaiset ovat junnu dragstereiden tien näyttäjiä ja siksi ne kuuluvat meillä kaikkiin kisoihin.
     

Kerro tästä muillekin!