Varoitus!Suomirengas.fi..

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Renkaat ja vanteet', aloittaja ilu100, 31.8.2007.

  1. DX

    DX Double Gearhead

    On normaalia hintakehitystä tuo että markat on muuttunu euroiksi 15 vuodessa.
    Kulujen ja verojen jälkeen jää perstaskuun 30€ ja on sesonkihommaa, että se siitä äkkirikastumisesta. :rotfl:
     
  2. Lassi

    Lassi Gearhead

    Miun työpaikalla taitaa olla melkeen tuplaveloitus vannetöissä, jos asiakas on ite hommannu renkaat jostaan netistä.. Se halvoista renkaista :lol:

    Kuulemma sama käytäntö on muutamassa muussakin paikallisessa rengaspuljussa.
     
  3. Tuukka

    Tuukka 1st gear

    Parikymppiä maksoi paikallisella huoltoasemalla kun vaihdatin talvirenkaat vanteilta toisille, siis ensin niiltä toisilta vanteilta poistettiin ne paskat renkaat. Ja sitten tasapainoitus. Ja ne otti ne paskarenkaat sinne omalle rengaslavalle. En pitäny pahana hintana. Mitsuun tarvii nyt vaihdattaa talvirenkaat vanteille, mulla on yhdet irralliset renkaat ja tiedän kyllä missä vaihdatan.....
     
  4. nyffikaakoo

    nyffikaakoo 1st gear

    Kierrätysmaksu kuuluu siihen uuden renkaan hintaan... Mä nyt en enää muista mut se oli tosiaan se tehdashinta jollekin 315xjokux15:selle renksulle aivan sissussentään halpa, mutta siihenhän tulee sitte maahantuojan ja jälleenmyyjienn kulut ja katteet ym. muut päälle...

    Nooh, enhän mä tiedä mitään. :pinup:
     
  5. ilu100

    ilu100 Gearhead

    No joo,että palattas tähän Suomirengas juttuun taasen,lisään tähän sen,että tämä rengastilakseni alkoi siitä että;
    Vaimoni oli menossa duuniin lauantai-iltana,ja soitti että auto vetelee.
    Hieman vetelyä ennen oli paukauttanut johonkin terävään monttuun/korokkeeseen? :mad:
    Duunin pihalla oli huomannut että rengas tyhjä.Menin pikaseen paikalle ja survoin tyreweldiä gummiin,ei pysynyt vaan ampui pötkönä ulos renkaan sivusta.......oli ajanut tyhjällä ja näinhän taisi käydä?(Renkaat 225/40-18 wredestain.)
    Menin himaan ja rupesin netistä etsimään tuotteita haulla rengas,sillä löytyi nämä muutamat nettitiomittajat.
    Tutkiskelin sivuja kunnes törmäsin tähän suomirenkaaseen.
    Näytti asialliselta ja Kumhon renkaat näytti asiallisen hintaisilta kokoonsa nähden!
    Renkaat piti saada suhtnopeasti alle ennen puoltaviikkoa,ja laskeskelin että ne vois jo tiistai olla mulla,mikä oli riittävä vaimon autontarpeelle!Nyt viikonajan duunin parkkiksella tunkki tukena auto odotellut,ja meneeköhän vielä toinenkin?Ei silti ,ettenkö voisi paikallisesta hakea,taitaa joutua sen tekemään jos ei vastausta kuulu toimittajalta.
     
  6. ilu100

    ilu100 Gearhead

    Just!Noin se meni mullakin,siksi maksoin pankinkautta heti!
     
  7. Adventurer

    Adventurer Gearhead

    Pitäsihän sitä pystyä uskomaan vaikka Neuvostoliittoon ja aika moni uskoi.
    Itse markkinamiehenä tiedän että maailma on täynnä kusetusfirmoja, siis sellaisa joiden ainoa osaaminen on myydä halvalla ja luulevat tällä rikastuvansa. Laatu ja muukin asioiden hoitaminen kuitenkin on retuperällä, käytetään epäterveitä konsteja ja pilataan samalla myös oikeiden yritysten markkinat. Panaan fima konkkaan kun se on lypsetty kuiviin ja aloitetaan toisella nimellä uudestaan.

    Sitten on näitä firmoja jotka oikeasti tekevät duunia ja palvelevat ja huom! huom! repivät tästä elantonsa. Firma voi olla siirtynet isältä pojalle jo useassa polvessa. Voihan se maksaa muutaman euron silloin enemmän kun näkee tavaran ennen ostoa ja on paikka minne se palauttaa jos on reklamoitavaa! Se ei siis ole ylihintaa vaan ostat sillä varmuutta, palvelua ja helpoutta, lisäarvona rahasi jää kiertämään kotiseudullesi ja pitkässä juoksussa sinäkin siitä hyödyt.

    Ei ole ostajan vika jos myyjä on huijari, mutta on ostajan vika jos antaa tälle rahansa, koska niitä hyvämaineisia yrityksiä on kuitenkin ihan siinä kotinurkilla ja muutkin kyläläiset sieltä ostaa ja suosittelee.

    Paikallisilla yrityksillä ei ole varaa palvella huonosti, huijata tai mokailla (no joskus niiden elämän loppukaaren on mutta silloin se jo Esson kahviossa tiedetään)
    Mutta jos ostaa renkaat joltain anonyymiltä netissä toimivalta leipomolta niin kovan riskin joutuu ottamaan ja loppupelissä renkaille tulee hintaa enemmän. Entäpäs jos tasapainotuksessa havaitaan kudosvaurio jos renkaat aikanaan tulee???
     
  8. Adventurer

    Adventurer Gearhead

    En minäkään pidä pahana.
    Taas tullaan tietysti sitten siihen keskusteluun kun joku pitää kovana tuntiliksana, koska unohtaa, että yrittäjän pitää maksaa laitteista, lämmitysistä ja tiloista 24 tuntia vuorokaudessa, sekä työntekijöille silloinkin kun nämä ovat lomalla tai sairaana.
     
  9. hauta

    hauta 1st gear

    Joo.Tämä itsetilaus netistä on varmasti paras keino saada itselleen mieliharmeja.Sen ymmärrän jos joku häveliäisyys syistä yrittää tilata itselleen netistä dildon tai pumpattavan Bertin.Mutta muuten kannattaa varmasti miettiä pari kertaa.Näistä valituksista varmaan tukkeutuu kaikki mahdolliset kuningaskuluttaja puhelimet ja sunmuut valitus pisteet. Lentokentillä sählää itse matkan varannet ja vakuutusyhtiöiden varastot ovat täynnä itse Saksasta haettuja "huippuhyviävähänajettuja"loistoyksilöitä joissa haisee vakuutuspetos.Pikaravintolassa viedään itse roskat ja jos jossain ravintolassa tälläistä itsepalvelu mahdollisuutta ei ole niin joudutaan oikein paniikkiin.Itse.Jos minulla olisi rengasliike niin sanoisin sinne itsetilattujen kumhojensa kanssa saapuneelle säästömiehelle että laita itse.Saat selvää säästöä.Tilaat vaan netistä rengasraudat.
     
  10. ilu100

    ilu100 Gearhead

    Edelliseen mielipiteeseen vois sanoa seuraavaa;sulla on vara ostaa kolmeen autoon kumit vuosittain senkummempia tarjouksia kysymättä?Eli jos sun esson kauppias sanoo hinnan sä maksat?Kyllä kilpailua pitää olla ja se saadaan just täältä,netistä.
    Vaikka mulla onkin nyt aika heikko tilanne noitten paskojen Kumhojen kans,valoa voi näkyä jopa huomenillalla!
    Ja pääsen viemään ne paikalliselle rengasvelholle asennettavaksi alehintaan....
    Sain yhteyden puhelimitse tänään ja lupasivat tiistai-illaksi pihalle gummit.
    Jos ei tule,rahat pitäisi saada takaisin.......
    Odottelen vielä,oli kuulemma toimitusvaikeuksia,yms.
     
  11. nyffikaakoo

    nyffikaakoo 1st gear

    Toivottavasti kaikki menee hyvin.

    Kaikki jokka tuntee sielussaan että tavaraa myydään liika halvalla, voi aivan vapaasti lähettää rahana (tilisiirrotkin käy, YV:llä saa yhteystiedot) mulle sen korkeamman oikean hinnan ja sen halvan hinnan erotuksen. Ei tee tiukkaa ottaa vastaan. Myös dollarit, kruunut ja muut vaihtokelpoiset valuutat käy. :D
     
  12. Jza

    Jza Double Gearhead

    Asianajajalla lienee vähän enempi panostusta siihen työntekoon jo koulutusvaiheessa ja sillä on todnäk sadan tonnin opintolainat ja pääsee työelämään mukaan 10 vuotta rengasasentajan jälkeen, että aika turha noita on verrata. Ja vaikkei jäisi kuin 30€ tunnissa, niin on se enemmän kun mitä mä tienaan.

    Ja olen tuota rengasasennushommaakin sen verran tehnyt, ettei siinä nyt juuri tartte mun mielestä rehkiä... Kyllähän se kone ne hommat pitkälti tekee.
     
  13. nyffikaakoo

    nyffikaakoo 1st gear

    Otan osaa suruun jos on sadan tonnin opintolainat ja ensimmäinen työpaikka urkenee kymmenen vuotta myöhemmin kuin rengasasentajalla.

    Tylsiä hommia molemmat.
     
  14. Adventurer

    Adventurer Gearhead

    Ei se ole mitään kilpailua jos tarjottavat tuotteet tai palvelut eivät ole samalla viivalla.
    Kilpailuta nettitoimittajia vastakkain. varmasti oisit saanut renkaan vielä halvemmalla jostain vielä kauempaa ja vielä vaikeammin tavoittetuna.

    Kyllä minä kilpailua kannatan. Ostan aika monesti renkaat ja kysyn kolmesta neljästä liikkeestä Kuurnankadun varrelta tarjouksen juuri saman kokoisesta/merkkisestä kumista ja huomiseksi auton alle, samalla palvelulla ja nopeudella. Se on sitä kilpailua. Se on kilpailua myös että onko renkaat auton alla huomenna ennen klo 15.00.
    Mulle käy aika kalliiksi jos auto jää firman pihaan seisomaan
     
  15. hauta

    hauta 1st gear

    Mulla ei onneksi kulu kolmea kierrosta renkaita vuodessa.Muijjakin on ajanut samoilla kumeilla jo 11 talvea ja pinnasta päätellen ajaa vielä toiset perään.Jos vaan runko kestää.Pitääkö suditella.Hieno homma jos kumit tulee.Onnea.Ja mikä oli kokonais säästö sisältäen soitteluajat.nettisurffailun ja vitutuksen?Kannattaisko seuraavaksi kuitenkin ostaa siitä esson ryöstöpisteestä.
     
  16. Rokster

    Rokster 1st gear

    Niin ja näissäkin nettifirmoissa pitää muistaa anakin mun mielestä suht tärkeä asia eli renkaan valmistusajankohta. Sitä kun ei taideta ilmottaa kun renkaita halvalla tilaat. Uudemmista renkaista olen ainakin kuullut sellaista että renkaan rakenne/materiaalit ei oikein tykkää vuodenkin varastointi ajasta, samassa asennossa kokoajan siellä hyllyssä yms.

    Tuli vaan mieleen kun tuttu osti nettiputiikista renkaat jotka oli leimoista päätellen reilu kaksi vuotta vanhat, rupesi kumi yllättävän nopeasti pykimään sivuista. :eek: Ne tuli ilmeisesti jostain Viron suunnalta.

    Tietty joku asiasta enemmän tietävä voisi valaista asian oikeaa laitaa? Voihan se olla että sattu vain huono kierros renkaita sillä kertaa. Nokialaiset oli siis kyseessä. Mut vanno kuitenkin olevan viimeset renkaat mitkä netistä tilas.
     
  17. Lassi

    Lassi Gearhead

    Muualta ei kannatakkaan kysyä, jos haluaa saada edes kohtuuedullisesti :D
    Muuta mie en nokialaisista tiedä, kun että osa ei ole pyöreitä nähnykkään, kun profiili alkaa vähän pienentyä. Riippuuhan se tietysti vanteistakin, että miten ja millä paineella ne saa vanteelle nousemaan.

    Pykimistä mie en ole erityisemmin havainnu.


    Ja tuosta palkasta kun joku mainihti, niin miusta oman palkan eteen saapi ihan reilusti rehkiä. Toki onhan niitä hiljaisia kuukausia jokunen, etenkin kun mitään ei voi myydä halvalla. Muuten kyllä asiakkaita riittäskin, kuten tuolla yllämainitulla kadulla :lol:
     
  18. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    annat siis vaimos ajaa helvetin vanhoilla koppuroilla mitkä eivät pidä tien päällä mitään kesken liukkaimman ajan... taidat rakastaa vaimoasi todella paljon :odroll:

    jos et sattunut tietämään niin renkaan musta osa mitä myös kumiksi sanotaan kovettuu, se ei siis pidä yhtä hyvin kuin uusi rengas vaikka siinä olisi pintaa ajella vielä miljoona kilometriä.

    voitko kertoa vaimosi auton rekisterinumeron, merkin, mallin, värin ja muut tarkat tiedot jotta tien päällä sen nähdessäni osaan varoa menemästä lähelle sitä.

    ps. toivottavasti olet hommannut henkivakuutuksen vaimollesi jotta jää edes joku hyvä muisto kun hänestä aika jättää tuolla tien päällä.

    tää nyt oli mun mielipide tähän asiaan mikä ei yhtään liity oikeeseen asiaan. ei hirmu raivareita sitten. kiitos
     
  19. PauliP

    PauliP 1st gear

    Hei kamoon, jotkut naiset on todella taitavia autonkäsittelijöitä.
     
  20. Arto65FB

    Arto65FB 1st gear

    Niinno, kullekin harrastuksen suunnan mukaan. Toinen upottaa 10000e koneeseen, joka sitten liikuttaa ilmaiskareilla ja "jenkkirenkailla" olevaa laitosta. Jollekin maalipinta ei meinaa mitään. Minä en ole laittanut 17 vuoteen yhtään rahaa koneeseen enkä maaliin, renkaisiin ja alustaan kyllä ja pidot senkun paranee.
     

Kerro tästä muillekin!