VAROITUS! Tämä ei liity autoharrastukseen! ÄLÄ LUE JOS PIPO KIRISTÄÄ!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja tapsah, 8.5.2025.

  1. tapsah

    tapsah 3rd gear

    ihan vaan kaverin puolesta kysyn että mikä kiesi kulkee 270kmh, liittyen Haaparannan onnottomuuteen?
     
  2. Jouni_K

    Jouni_K Gearhead

  3. tapsah

    tapsah 3rd gear

    OMG
     
  4. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Eiku AMG :D Ihme ettei kaikista henki pois. Tosin takapenkkiläisillä ei vöitä kiinni, selittää heidän äkillisen poistumisen. :D
    [​IMG]
     
  5. kerkko

    kerkko 3rd gear

    Kai tuo kaahailukin on yksi tapa harrastaa? Vaikka tuskin voimme suositella.
     
  6. Jouni_K

    Jouni_K Gearhead

    Muokattu: 8.5.2025
  7. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Kaikkiin ajopeleihin nopeusrajoittimet lyhyellä siirtymäajalla.
     
  8. Procharged Vette

    Procharged Vette Gearhead

    Rajoittimesta on kyllä mukavat muistot. Yksi muutaman vuoden takaa kun ajelin sodiksen pohjoispuolella MB Sprinterillä. Perä edellä tuli vastaan tukkirekka ja köröttelin sen takana kahdeksaa kymppiä kunnes pieni pätkä suoraa avautui näköpiiriin. Polkaisin lipposen lattiaan, pikkusen kiihtyi ja pääsin rinnalle mutta sitten 88 kmh kohdalla hyytyi veto rekan rinnalla. En tuota muistanut että olikin rekattu kuormuriksi sprintteri niin ei auttanut muu kuin jarrua ja paluu takaisin rekan taakse. Tuli turvallinen olo.
     
  9. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Heikkotehoisilla vehkeillä joutuu jättämään ohitukset aikeiksi ilman rajoittajaakin. Mut niin kun toisaalta jos laitattaa ostaen autoja, joissa on 250km/h huiput vakiona vs joku muu jonka laite kulkee satasen vähemmän, niin joskushan se isompikin nopeus tulee kokeiltua. Ja vielä paljon harvemmin, mutta joskus se riski sitten realisoituu.

    Oon mä yhden Possun omistajan vastauksen kuullut "mutta eihän missään saa ajaa niin kovaa". Mutta se taisi olla harvinainen kuski?

    Edit. Just aamusella luin jostakin (sähkö)autosta, joista suomalaiset valitsevat mieluiten sen kaikkein suuritehoisimman. Mun mielestäni 2400 kg painava, alle 4 sekunnissa 0-100 km/h loikkiin kykenevä ammus on riski ulkopuolisille. Toivottavasti ei toteudu.
     
    Muokattu: 9.5.2025
  10. Seppä Leonardo

    Seppä Leonardo Gearhead

    Rengasliikkeen omistajalla oli Opel Omega Lotus,jos veto loppui 300 km/h nopeudessa ,pystyi pistämään pienemmä vaihteen niin veto riitti.Toisella oli isänsä GT3 garrera lainassa,näytti valokuvan nopeusmittarista,319 km /h näytti.On näitä kulkuvälineitä joku tehnyt itse,ajo ei varmaan ole aina Lotuksen veroista.
     
  11. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Toivottavasti oli ajettu omalla pihalla.
     
    taunusstyle ja kerkko tykkäävät tästä.
  12. jänis2

    jänis2 3rd gear

  13. aircool

    aircool 3rd gear

    Toi on kuulemma tosi yleistä. Duunikaveri oli aiemmin rengashommissa ja kerto että kallis auto santanderilla ja kun renkaita pitäis ostaa niin kysellään käytettyjä tai halvinta kiinalaista.
     
    jänis2 tykkää tästä.
  14. 930BiT

    930BiT 3rd gear

    30 vuotta takaperin (tai jotain sinnepäin) hlöautoihin sai pinnoitettuja renkaita ja havaintojeni mukaan niitä löytyi usein mersujen alta…
     
  15. Mitkä renkaat siellä olisi pitänyt olla, kun ajellaan 270 km/h? Ja olisiko se estänyt tämän tragedian?
     
    mpower ja kerkko tykkäävät tästä.
  16. julmajari

    julmajari Gearhead

    Triangelin Sportekit kului silmissä perus Subarussa, ei tainnu olla edes kahta kesäkautta kun piti vaihtaa, tämä vain huomio, en ota kantaa onnettomuuteen.
     
  17. mpower

    mpower Double Gearhead

    Mulla tuli Triangle Sportexit auton mukana. Nimestä voisi päätellä olevan kolmikulmaiset sporttikumit. Pitää nuo nyt nuukana kuitenkin ajella loppuun , vaikka täälläkin jo muita mietin!:rolleyes:

    Katselin piruuttaan, niin treadwear 280, traction A , temperature A! Miten lienee kiinalainen mainosmies osannutkin laittaa!:D

    Fingerporista saa hyviä renkaita myös!:p[​IMG]
     
    Fuselage ja kerkko tykkäävät tästä.
  18. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Olin pe ja la matkustajana BMW i4 M50 (suunnilleen noin) autossa. Opin sen, että sähköauton kulupuolelle menee aika paljon rengaskumia. BMW:n kesäkumit on kuulemma vaihtokunnossa 3-4kk välein nimenomaan ensisijaisella vetävällä akselilla, eli takana. Ei varsinaisesti suditettu, mutta kun 2400 kiloa painava lähtee liikkeelle keskivertoa nopeammin, niin käyhän se renkaiden päälle. Talvirenkailla ei pidon huonouden takia käy läheskään samalla tavoin. Autohan kontrolloi sutimattomuutta hyvin.

    Ei ollut ihan halvan näköiset renkaat. Omistaja sanoi että reipas lähtö risteyksestä maksaa vitosen verran kulutuspintaa. Ei hän silti ajele sukkasillaan.
     
  19. Riku Rotten

    Riku Rotten Gearhead

    Nopeusluokka näyttää riittävän. Y = 300 km/h.
     
  20. kerkko

    kerkko 3rd gear

    Kai tuokin on mahdollista. Omassa 2150 kg e-keijukaisessa nyt 110 000 km ajettuna ja ekat kesärenkaat edelleen hyvässä kunnossa. Toisilla ei kai oikein kestä mikään?
     
    Concarne tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!