VAROKAA! Huonolaatuisia polttoaineletkuja

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Adventurer, 25.8.2012.

  1. T.

    T. 3rd gear

    Meinasin kokeilla, jos vaan on paikallisen hyllyssä, kun näyttää olevan rajoitetusti saatavilla. Onko tästä mitään havaintoa kestääkö? Mainittu on ainakin etanoli sekä bio, jotka tuntuvat olevan mainittu "aina" kun tulee puhe vuodoista. Vaihtoehtona on myös käydä hydrauliikkakaupasta jotain jos sieltä saa jotain parempaa, mutta mitä? Onko jotain mistä on hyvät kokemukset? Linjoihin olen ostanut 8mm kuparit, ja letkua käytän liitoksiin.
     
  2. Jouni_K

    Jouni_K Gearhead

    Just kävin hydrauliikkaliikkeestä (Salhydro) hakemassa polttoaineletkua, enkä usko että se parempaa oli kuin tuo Moponetin letku. Tuli siis tämmöstä:
    www.primahose.rs/pdf/KATALOG%20SVIH%20PROIZVODA.pdf , tuolta DIN73379 -letku.
    Made in Jugoslavia ja vähemmän luvattua paineenkestoa. Halvemmaksi tuli tietty, kun ei tarvinnu ottaa noin pitkää pätkää.
     
  3. f34

    f34 Double Gearhead

    Olikohan vielä mainittu, että Wurthille on tullut valikoimiin hydrauliletkut.
    Ainakin niiden letkuvastaava vakuutti, että heidän letku kestää polttoaineet lisäaineineen. Pitää kokeilla niitä kun tulee seuraavan kerran tarvetta.
     
  4. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Aa, täälläkin jo oli näistä. Avauduin jo tuol yhdessä veispuukin ryhmässä kanssa aiheesta, kun näitä on ollu ihan liikaa. Parin ihan tunnetun valmistajan letkutkin hetikohta murtuilee ja puhki. Viinabensa ei käy syyksi, kun dieseli tekee ihan saman. Näitä on nyt ollu 6, 8 ja 10mm letkuja henkilöautossa, venessä ja pikkarissa viimeksi, paluuputken lyhä liitospätkä valutti aineet pihalle. Vähän vaarallista leikkiä tehtailta, kun kyseessä on kuitenkin polttoaine.
     
  5. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Ei välttämättä ole tehtaassa vika vaan maahantuojassa joka tilaa sitä halvinta paskaa fuel tekstillä

    Saan varmaan itekkin tilattua 10km mustaa letkua jossa lukee sähkökaapeli punainen
     
  6. T.

    T. 3rd gear

    No voi perä. Etsittiin motonetissa gatesin letkua, ja lopulta sitten löytyi. No ei siinä sen enempää ku kassan kautta kotiin. Nyt katsoin tarkemmin, niin pussissa oli gatesin tuotenumero, ja sisällä trelleborgin hydro'k letku. Eli se sama mitä oli tehdas maininnut ettei kestä konehuoneessa otsonin takia. En kyllä lähde vaihtamaan viikonloppuna.
     
  7. pulttirengas

    pulttirengas 3rd gear

    Mulla on Gatesin multifuel letkut kestäny bensaa monta vuotta ilman mitään ongelmaa, mätänetistä tai jostain puuilosta ne on hommattu. Etrassa on kans yleensä ollu hyviä letkuja.
     
  8. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Mulla kans multifuelit kestäny kolme vuotta. Kangaspäällysteisistä tuli vuodessa läpi.
     
  9. T.

    T. 3rd gear

    No just noita kangaspäällysteisiä olisi ollut, mutta sanoin että pitää olla se gatesin multifuel. Ei tuo nyt ollut kyllä myyjänkään vika kun joku on tunkenu väärän letkun pussiin. Mihin lie gatesi menny. Puuilo pitää muuten käydä kans katsomassa.
     
  10. ftms

    ftms Gearhead

    etsin omaan projektiini jokin aika sitten letkua mikä kestää tankissa sisällä. löytyi Roadmachine nimisestä putiikista vantaalta. asiantuntevaa palvelua...
     
  11. jarona

    jarona Gearhead

    Ostin pari vuotta sitten biltemasta 8mm polttoaineletkua kuus metriä,
    laitoin chevyyn konehuoneeseen vajaa puolimetriä ja pyki alta puolenvuoden...
    Nyt ois jollekkin uskaliaalle 9,5 metriä priimaa letkua!
    Tilasin tuossa kesällä sitten rockautosta muitten mukana
    8mm gateksin barricade letkua, josko vois jo luottaa....
    Ja se ei tullut kuite niin hintoihinsa kun muihin kamppeisiin sovitti...
     
  12. f34

    f34 Double Gearhead

    Aikas paljon on turvonnut pituutta lisää parissa vuodessa 5,5m:stä 9,5m.iin:p
     
  13. fenix

    fenix 3rd gear

    Tämä on ollut mielenkiintoinen topic.
    Vuosi sitten jouduin uusimaan bensalinjat konehuoneesta uusien polttoainekiskojen myötä.
    Näiden varoittavien esimerkkien myötä päädyin teflon lekuihin.
    Tokihan niille hintaa tulee liittimien myötä hieman enempi, mutta ei tarvitse pelata venäläistä rulettia.
    Tänä kesänä vaihtui myös tankin päädystä letku tefloniin pumpun vaihdon myötä ja on nyt kierre/helmi liitoksin alusta loppuun.
    Ainoastaan tankin paluussa on pätkä kumia jälellä klemmareilla.
    Bilteman bensaletkuja olen käyttänyt alipaineletkuina, kun eivät lämmöstä mene lyttyyn:D
     
  14. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Yksi noista mun paskaks menneistä oli tunnistettavissa Trelleborg fuel. Juurikin yksi susilähde.
     
  15. Joe Hunt

    Joe Hunt Double Gearhead

    Trelleporit meni näkkäriksi konehuoneessa mullakin.Etrasta ostettu ja myyjä kertoi Etraan tulleen erän olleen paskaa, vaikka olikin "fuel"tekstillä. Takuuseen tuli reilu kieppi uutta ja kunnollista- Hyvä Etra!
     
  16. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Jos joskus menette käymään Kiinassa ja tulee eteen tilanne, että olis tarve kondomeille.... niin missään nimessä älkää käyttäkö kiinalaista merkkiä;) Jos niiden kestävyys on yhtä hyvää kuin kiinassa valmistetun trukin kumiosissa ....niin taatusti saatte taudin. Vuoden vanha kiinassa tehty NISSAN; ohjauksen nivelien suojakumit ropisee palasina maahan, kaikki kiinalaiset letkut pykii palasiksi..... syylärin ylä ja alavesiletku on made in japan ja ihan virheettömiä :)
    Varmaan niiden taikonauttien kamppeissa ei ole made in china kumiosia..... tai on urakierto vilkasta avaruusministeriön raketinohjaajapuolella.:rolleyes:
     
    Bukero tykkää tästä.
  17. kalle.1

    kalle.1 3rd gear

    Ei muuta kuin Etrasta oastamaan FUEL-TEC merkkistä kotimaista letkua. Kallista on mutta kestää viina bensat ja muut sekoitteet sekä taipuu ja asettuu aivan eri lailla kuin halvemmat tuotteet. Samaa sarjaa löytyy lämppäri letkulle nimellä NORA nämä ovat Teknikumin valmistamia ja aivan huippu laatua !
     
  18. T.

    T. 3rd gear

    Fuel-tec:kiä olisi ollut paikallisessa hydrauliikkaliikkeesäkin tarjolla kun ostin letkua. Ostin kuitenkin semperitiä. Katsotaan miten jaksaa kun saa litkut sisäänsä. Näyttäs vaan että joku on ilmastossa vialla kun limutkin jäätyy tallilla pulloon??? joten kestotestit taitaa jäädä hieman ihmisystävällisemmille keleille...
     
  19. Bukero

    Bukero Gearhead

    letkukauppiaalla elämänsä diili, kun ei ehdi myydä yhtäpaljoa ulos kun mitä varastossa turpoaa:p
     
  20. jarona

    jarona Gearhead

    En ole mitannut nykyistä pituutta mutta luulen
    tehneeni hutilyönnin numeroita naputtaessa...
     
    Saetkae tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!