Varokaa kiinalaista ketjutaljaa.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja jukka63, 6.9.2006.

  1. kt9001

    kt9001 Gearhead

    Tuota, Jukka, kävitkö maenihtemassa siellä puljussa, mistä ostit sen, että onpi silikkoo huttua tämä talja. Nimittäen jos niille ee kukkaan sano siitä, ni nehän myyvä paakuttaaa niitä meleko varmaan muillekkii, ja jollae voepi olla kehnompi lykky ku sulla.
    Iteltäni on kerran meenannu henki luiskahtoo just tämmösen "ei-merkkitaljan" kanssa, vaehettiin semmosia 3tonnia paenavia LTO-elementtejä harppisaksassa (hieno sana, kiitos siitä) kuuven metrin korkeuvessa, ja toesesta taljasta levis se koukun väkipyörän kotelo, ja tappi tuli läpi. Taljoissa olis yksinäänkii riittäny nimelliskantavuus tuolle taakalle, ja niitä oel varuilta kaks kiinni siinä, yks molemmissa päessä.
    Haettiin sitte niksmannien taljat Kolbilta, mutta vasta tämän tapahtuman jäläkeen. Jotkut olis suattanu hommata ne etukätteen, ni olis siästyny yksien halapojen hinta.
     
  2. kt9001

    kt9001 Gearhead

    Köyllä! Mulle ku ee sano esim mate in ey-yy mittään, oletan heti, että kapine on joku slovenialaene tahi portukalilaenen tahi muu semmonen, kun eevät oo ilenny laettoo valamistusmuata näkyville.

    Ja minkä helekutin takia ylleesä pittää tuota ihan toevotonta paskoo suoltoo ulos, kun sama miärä kulluu enerkiata ja (hyvveekii) materiaalia, kuin mitä jos tekis kerralla vaekka toemivata kampetta.

    No jooo jooo," kuuntele, kuuntele: raha rupattelloo..."
     
  3. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Re: Kiinalainen laatu

    Taisi mennä se lottovoitto... Mutta kyllä kannattaisi käydä juttelemassa myyjäliikkeessä.
    Tuo työturvallisuus on varmastikin meillä useilla harrastajilla hieman ala-arvoista, varsinkin kun ei kaikki olla konepuolen ammattilaisia vaan aivan muulta alalta leipää repiviä tekijöitä.
    Olisiko topicin paikka jossa kokeneemmat harrastajat / ammattilaiset laittaisi vinkkejä niistä yleisimmistä virheistä. Voisi monta EA-käyntiä jäädä väliin ja hyviä tallipäiviä / iltoja ei hukkuisi "tyhmyyksiin"..
    HÄH äijät?
     
  4. Classic1964

    Classic1964 Double Gearhead

  5. Jza

    Jza Double Gearhead


    Ja minkä helkutin takia pitää vientää sitä savvoo, kun samalla energialla voisi kirjoittaa ihan normaaliakin suomenkieltä? Ehkä toi puhuttuna kuulostaa jonkun mielestä hauskalle, mutta on aika tuskaa lukea.
     
  6. Lounliraider

    Lounliraider 1st gear

    Missäs luulette ABT-taljojen olevan valmistettuja? Alkaa olla jo kymmenen vuotta siitä, kun merkkitaljojen (esim. CM, YALE, SVERO jne.) pienimmät/edullisimmat mallit valmistettiin järkiään Kiinassa. Tässäkään asiassa ei ratkaise valmistusmaa vaan laatu; hinta ratkaisee viime kädessä sen, minkälaatuinen talja kiinantehtaasta tulee. Rauta- ja halpiskauppojen tuotteet kannattaa kyllä unohtaa. On syytä myös muistaa se, että sellainen rotanloukkuvaijeritalja ei ole nostotalja.
     
  7. Degenerated

    Degenerated Gearhead

    Noi Farmilaitteen ketjutaljat on näköjään niitä samoja halpoja. Ne kunnolliset on ihan eri näköisiä. Viputaljat eri juttu.
     
  8. kt9001

    kt9001 Gearhead

    :lol: Huomenta, herra Aamuhenki!

    Paa totena mekkoos, että kaekkiin ee tarvihe totutella pussikeittoehin.
    Oon kyllä jo meleko paljo eteläsuomentanu näetä omia naputteluita, mutta vissiin vieläkkii olis vähä viiloomisen varroo. Kelepooko, jos kirjottelen tälleen hittaammin? :wink:
     
  9. WSE

    WSE 1st gear

    Prkl. Pittää varmaan tehä nuoki kohta itte jos ei muuta saa kuin kiinalaista.
     
  10. Degenerated

    Degenerated Gearhead

    Oon muuten Jza:n kanssa samaa mieltä. Voishan sitä vaikka kirjoittaa venäjäksi, mutta vaikeeta on lukea...
     
  11. tst

    tst Gearhead

    Onkos noissa kiinantaljoissa joku varmistus kun meni ketju poikki ja talja ei enää laske?,nostaa kyllä.
     
  12. pontiac safari

    pontiac safari 1st gear

    tunkit k raudassa on ollut huonolaatuisempia kun gern merkkiset jotka kestää pari talvee usastw nostelua.

    ostin velloksetkeskoselta oranssin värisen ketjutaljan joka on tukevamman oloinen kuin samasta paikasta samaan hintaan viime vuonna ostetetut

    vaijeritalja se tappopeli on vielä todennäköisemmin kuin ketjutalja. voihan niitä olla pari vierekkäin nostaessa (eri lenkeistä)

    itse nostelin hiluxin koneen jeepin nokalle sillai että toinen oli tulipellin yläpuolella ja toinen auton edessä suunnilleen siinä missä kone rojotti trukkilavalla. näppärästi toista kiristämällä toista löysäämällä se siirtyi

    kuinkahan usein konetta nostaessa nostetaan koko autoo ennen kuin huomataan että se onkin vielä jostain kiinni.
     
  13. WBBC

    WBBC Double Gearhead

  14. kärrypoika

    kärrypoika 3rd gear

    Paa totena mekkoos, että kaekkiin ee tarvihe totutella pussikeittoehin.
    Oon kyllä jo meleko paljo eteläsuomentanu näetä omia naputteluita, mutta vissiin vieläkkii olis vähä viiloomisen varroo. Kelepooko, jos kirjottelen tälleen hittaammin? :wink:[/quote]

    Kelepooko jos kirjoittelen tälleen hittaammin... :rotfl: :rotfl: :rotfl: :lol:

    Savolaiset: Suomen kieroin kansa! (Ja paras)

    :poff: :poff:

    yhdessä lauseesa koko savolaisuuden olemus! Hienoa!
     
  15. Jamppa

    Jamppa Gearhead

    Vuosia sitten isän kanssa laskettiin kaivoon 1m renkaita kiinalaisella vaijeritaljalla. Meni muuten se eka rengas uudella taljalla nopeasti alas(9.81m/s2)
    Onneksi ei käynyt mitään, eikä alhaalla ollut kukaan.
    Seuraavaksi käytiin hakemassa uusi talja, paljon paremin Made in USA. Se talja vieläkin käytössä. Eikä vielä ollut mitään väsymisen merkkejä. Vaikka ikää varmaan jo se 10v
    Oli tuo muuten viimeinen kinuksi talja mikä tuli tänne hommattua
     
  16. nyffikaakoo

    nyffikaakoo 1st gear

    OT: Erilaiset murteet on mukavia lueskella, kannatan... Kyllä niitä oppii ymmärtämään.

    Ketjutaljan tai vinssin hankkimista täs olinkin suunnittelemassa. Hyvä topikki...
     
  17. VooDoo

    VooDoo Gearhead

    No noissa moottorinostimissa ny ainaki kannattaa kattoa ihan silmällä että voiko ne palkit kestää, onko pultit jotain 4.x tai 5x kovuudella olevia yms, ihan omalla järjellä säästää äkkiä sormensa. Jos on huonoja pultteja, ohutta palkkia niin ei muutakun miggi kauniiseen kouraan ja rautaa tueksi. Saahan noista usein halvan AIHION, mutta ei kannata kiinanpojan 1000kg lappua uskoa.

    merkkivehkeet jos lukee että kestää 500kg, niin ne tod näk testataan jollain yli 800kg:n kuormalla, ihan varmuuskertoimen takia. Kiinalaiset taas testaa 1000kg nostimen 500kg:llä, niillä kun toimii varmuuskerroin toisinpäin :--)
     
  18. hara64

    hara64 1st gear

    http://www.nettikone.com/viewMachine.ph ... +%3E%3E&PN[0]=simp_search&PL[0]=simpleSearch.php?status=F@id_machineType=8@id_ssub_type=@id_scat_sub_type=@id_smake=@yfrom=@yto=@pfrom=@pto=@search=Hae+%3E%3E

    http://www.nettikone.com/viewMachine.ph ... +%3E%3E&PN[0]=simp_search&PL[0]=simpleSearch.php?status=F@id_machineType=8@id_ssub_type=@id_scat_sub_type=@id_smake=@yfrom=@yto=@pfrom=@pto=@search=Hae+%3E%3E

    siinä olis pari esimerkkiä kunnollisista(?) taljoista.
    ei paljoo kannata noita halpa p...koja nosto hommeleihin hankkia.
    ostin minäkin (kun halvalla sain) valovirta vinssin jonka luvattu nostoteho on 400kg,niin jo 4,3litrasen veekutosen nostossa maasta pikupin lavalle nostin piti niin ihmeellistä jurinaa että tuntu hajoovan siihen paikkaan.
    onnex on tallessa jostain 50-60 luvulta peräisin oleva ketjutalja joka on niin tuhtia tavaraa että ei varmaan petä vaikka olis hiukan isompikin nyytti koukussa vaikka nostoteho on vain 500kg.
    moottori nostimen meinasin ensin hätäpäissäni ostaa piliteemasta tai mätänetistä mutta sitten päädyin ostamaan sellasen nettivaraosasta, nostotehoja lyhyellä puomilla 2000kg ja pitkällä puomilla(2m) 1000kg.
    valmistusmaana englanti ja vuosimalli on 71.
    oli muuten halvempi kuin yllä mainituissa liikkeissä.

    taittaa näissä työkaluissakin vanhat toimii paremmin ja varmemmin niinkuin autotkin joita niillä korjataan
     
  19. zero_cool

    zero_cool 1st gear

    Mulla on samanlainen 400kg gernin sähkövinssi hyvin on pelannut ja on nostettu 305 ja aerostarista 4.0 v6 ja lukuisia neloskoneita laatikoiden kanssa. Ainut ongelma tuossa on se että kun kuormitat sitä paljon virta kulkee katkaisijan läpi niin mulla on yks katkaisija sulanut. Mutta ostin siihen erilaisen joka nyt on vielä kestänyt. Mutta viisain tuohon ois tehdä rele ohjaus niin se kuormittas releitä eikä sitä katkaisijaa. laitoin sen tuommoseen liukukiskoon missä se pääsee kulkemaan poikittain. Niin mielestäni se on tukevampi kuin moottori nosturi. Ja tietenkin sulle on saattanut sattua joku maanantai päivän kappale.
     
  20. Master_Of_Orion

    Master_Of_Orion 1st gear

    No elä nyt, kyllä sitä savvoo suap puhuva ja myössii kirjottoo, jos niij on tehäkseen. Etkä taeja itekkää ihan pelekkee kirjakieltä puhuva, näin itekkii (pohjos)savolaesena näkkyy aekalaella selevästi nuo etelänmurtejtten vaekutukset ja sanamuo'ot tiällä voorumilla. Ja usko tae älä niij on vieläe niitäkkii, jotka iha oekeesti käättäävät vahvoo murretta. :odroll:

    Käsittääksenj sitten tuo Savommurre vasta oessii helekkarin vaekeeta, kun kt9001 viäntäs oeekeeennnjjj levvveeejsstiiiij ja käättäs nuita vanahakantasia ruottinkielestä pohjaatuvija sanoja. Siinä mänissii nihvelit ja kahvelit heleposti sekasi jo joeltae syntyperäsiltäkii... :lol:
     

Kerro tästä muillekin!