varttimaili 6.7s tehdasautolla :)

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja studio57, 17.12.2010.

  1. Jza

    Jza Gearhead

    Eks oo sitä Deltan 0-100 laskenut? Kyllä se varmaan tuohon kolmeen sekkaan menee. Allekin...

    Promodit kelaa ton kyllä alle sekuntiin.

    Tällää tuohon taulukkoon aikakortista tiedot, niin se laskee aika tarkkaan 0-60 mailin ajat. Tuo kaveri osaa matikan ja derivoinnit.

    Tosta joskus modasin metrisenkin version, mutta en muista missä se on
     
  2. jukka63

    jukka63 1st gear

    Mitenköhän F1 kulkis liimaradalla? Ainakin lähdössä näyttäis vehkeet vähän sutivan.Teho/paino suhde on noissa aika asiallinen :D
     
  3. Harald

    Harald 1st gear

    Ukot hei ! Muistakaa,rakettimoottori ja suihkumoottori on kaksi eri asiaa.Suihkumoottorin tehoa voi säätää mutta rakettimoottorissa kun tulet uunissa niin silloin torvi auki= Eli täysillä mennään.Edellisissä kommenteissa puhe ilmeisesti Suihkumoottorista.En osoita tätä kenellekkään vittuiluna.Kiitos
     
  4. human62

    human62 1st gear

    En usko niiden toimivan niin hyvin koska niissä on pienikuutioinen 2400 kone ja jossa on kierroksia eikä vauhtipyörää juuri lainkaan joten se vääntö on melko olematon alakierroksilla.... mielenkiintoa tulevasta:
    http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.s ... 12/1236271
     
  5. studio57

    studio57 Gearhead

    juuri näin :D
     
  6. jukka63

    jukka63 1st gear

    Toi on asiaa.Mä oon ihmetellyt jo pidemmän aikaa,miksei F1 siirry pienempiin patoihin ja ahdin tekniikkaan.Se on nyky aikaa.Toi kers juttu on jääny vähän hämäräks,mikä se on ja miten se toimii :oops: Joku viisas vois varmaan valaista asiaa.Ainaisesta tehonpuutteesta kärsivä Ralli valiant haluu tommosen 120 Kw lisän.
     
  7. Mudracer

    Mudracer Gearhead

    Eikös joskus jossain testattu ProStokkia ja F1 autoa silleen että F1 auto ajaa 100km/h lähtöön ja proostokki lähtee siitä paikaltaan. Silti proostokki on ennen maalissa kuin äf1 :rotfl: .
    Mutta onkos toi 6.7 sekkaa tai alle katurenkailla kadulla suunniteltu aika vaiko liimaradalla slikseillä :eek: .
     
  8. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Gearhead

    Tosta ProSock/F1 kokeilusta en tiedä mut semmosen laskelman oon nähnyt jossa verrattiin F1:stä ja TopFuelia niin että se F1 auto tulis lähtöviivan kohdalle jo koko ajan tasasella 300 km/h nopeudella ja kun se olis siinä lähtöviivan kohdalla niin silloin samalla hetkellä siitä lähtis Top Fuel paikoiltaan ja kas, ennen 1/4 mailin maaliviivaa se Topikka olis kuitenkin jo ohittanut ton F1:n eli tolleenkin ajaen voittais sen F1:n varttimailikisassa :poff:

    Toi oli laskettu juttu kun aika hankalaa taitaa olla löytää mistään sellasta baanaa missä ton oikeesti vois kokeilla.
     
  9. Putte

    Putte 1st gear

    Mantorpissa aikanaan Stefan Johansson ajoi F1 autolla Lee Anders Hasselströmin nitro funnyä vastaan ja hävis kuin akat tappelussa. Johansson kiihdytti ajokkinsa täyteen vauhtiin varikonperältä ja lähtöviivan kohdalla Hasselströmille laitettiin kuusi päälle. Ei päässyt formula kuin puoleen väliin strippiä kun nitro funny oli jo maalissa.
     
  10. human62

    human62 1st gear

    Tää todistaa siis sen että pienikuutioinen (aikanaan ahdetut 1500 ccm2 F1-formulat) ovat siis melko/yllättävän tehokkaita jopa suuria vastaan. :D


    "mikään ei korvaa kuutiotuumia" paitti että lähitulevaisuudessa noi sähkömoottorit menee ohi.... :mad:

    kuten jo aikas tehokaskin:
    http://www.tiede.fi/keskustelut/tekniik ... 52-60.html



    http://www.teslamotors.com/ tällä hetkellä 3,6 sek. /100 ja kehitys jatkuu...
     
  11. Jza

    Jza Gearhead

    No menishän ne varmaan jo nytkin reilusti, mutta kun ongelmana on ja on aina ollut se sähkön varastointi. Paraskin nykyakku sisältää about 1/50 osan siitä energiasta painoonsa nähden siitä mitä bensasta löytyy.
    Ja vaikka mäntäkoneet on jotain säälittävän ja naurettavan väliltä hyötysuhteeltaan (about 30% vs oikosulkumoottori yli 90 prossaa), niin silti ero on aika merkittävä.
     
  12. 55&64

    55&64 1st gear

    Niin, ja miteköhän kävis kokeilussa, jossa TopFuel ja F1 ajas vaikka formularataa siten, että 50 kierroksen kisassa TopFuel sais 45 kierrosta etumatkaa...onkohan nää kuitenkin kaksi eri lajia? :rotfl:
    Mutten määkään usko tohon 6,7 sekunttiin...
     
  13. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Gearhead

    Näin on, kuten mä jo tuolla aikaisemmin kirjuuttelin :wink:

    Voi tosin olla ettei monelle Streetti-ryhmän autollekaan toi 45 kierrosta etumatkaa riittäs F1:tä vastaan tollasessa 50 täyden ratakierroksen kisassa :rotfl:
    Riippuu tietty siitä F1 kuskistakin, jotain Alonsoa vastaan vois pärjätäkin, se kun ei osaa ohittaa kuin tallimääräyksellä :poff:
     
  14. Yorcci

    Yorcci 3rd gear

    Tuolla on testattu jonkun vuoden vanhaa F1:ä vartilla pyörää ja venettä vastaan. Pyörä ja F1 lähtevät paikaltaan, vene tulee läpät selällään lähtöpaikalle: http://www.youtube.com/watch?v=Zt4hHAWXvpY
     
  15. transport01

    transport01 3rd gear

    300 km/h 400m -> 4,8s

    Kaikki alle 4,8 ajavat menee ohi menee ohi :)
     
  16. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    .

    odottelinkin, että kuka huomaa ensin :poff: :rotfl: sillä oli jälkipoltto päällä 8)
     
  17. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    .

    :rotfl: :rotfl: :rotfl:

    ilmeisesti retorinen kysymys :rotfl:
     
  18. Jza

    Jza Gearhead

    Re: .

    mitenniin? Tottahan joka pulkalla kutosia ajetaan, kun on vaan tarpeeksi tehoo.
     
  19. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    .

    ei niin.. 0,25 l motilla varustettu ihmisen istuttava auto kiihtyy 0-100km/h n. 2,5s :poff:
     
  20. Cadillac390Man

    Cadillac390Man 3rd gear

    Mikä p***leen pulkka toi on? :eek:
     

Kerro tästä muillekin!