varttimaili 6.7s tehdasautolla :)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja studio57, 17.12.2010.

  1. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    .

    hyvin viilattu ja lyhyeksi välitetty superkartti :D kysy, vaikka m. salolta :wink:
     
  2. Jza

    Jza Double Gearhead

    Re: .

    Eli semmoisen 11 sekkaa sekin viipyisi vartilla...? Ja vaikka tommoisen tehon kymmenkertaistaisi, niin tuskin aika paranisi juuri ollenkaan. :odroll:
     
  3. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    Re: .

    vähän paranee, kun laittaa hirviökoneen eli 8-9s. muuttuu kylllä aika koomiseksi ajettavaksi ja katseltavaksi, kun alusta loppuu :rotfl:
     
  4. Putte

    Putte 1st gear

    Re: .

    Kyllä tossa pätkässä taisi ratakin olla melko kostea jasen johfosta liukas, ei pelkästään auton vika toi luikertelu. Autoa ei ollut aseteltu sille stripin kuivalle uralle vaan oikean puolen takafillari oli ainakin märällä uralla eikä sen takia saanut mitään pitoa.
     
  5. vette73

    vette73 Gearhead

    Toi luikertelu ei yleensä johdu sutimisesta, vaan siitä että etufillarit on ilmassa, joka vaikeuttaa oleellisesti ohjaamista. Vaikka mun "puolikas" on jo vanha ja varmasti hevosia hukassa, niin silti vielä sadan vauhdissa etufillarit tuppaa nouseen ilmaan.
    Tolle mun autolle oli edellinen omistaja mittaillut tutkalla nopeuksia ja huippunopeus oli 238km/h.
    Tän päivän kisakuntoisilla huiput on yli 280km/h.
    Ei ne ihan leluja ole, vaikka siltä näyttääkin.
     
  6. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Toi meidän hurja eli nykysin Streettiä ajava juniori on kerran nuorena jolppina vetässy tollasen "puolikkaan" katolleen Imatran radalla kun autosta häviskin radan nopeimmassa kohdassa eli pääsuoran päässä mutkaan tullessa kerrasta kaikki jarrut :eek:
    Jarrutangosta oli menny yks pultti poikki.
    Otti sit radan ulkopuolelta penkasta kimmokkeen ja katko sieltä puista latvaoksia lentäessään siellä pyörät ylöspäin eli "katollaan" korkealla ilmassa sinne penkereen taakse.
    No, onni onnettomuudessa oli että siellä sen laskeutumispaikassa oli sit pientä kuusikkoa joiden päälle se laskeutui takas maan pinnalle niin ne kuuset toimi siinä ikäänkuin iskareina sille alastulolle niin että poika selvis siitä nurinpäin laskeutumisestaankin vaan pelkillä mustelmilla ja naarmuilla.

    Off topic, mut tulipahan tosta toikin meikäläiseltä silloin varikolla katellessa useammankin sydämenlyönnin väliin jättänyt vanha tapahtuma taas mieleen.
     
  7. Porsas

    Porsas 3rd gear

    juu, slide- & promisewarelta näyttäs ko. kosla vielä.
    itseäni miellyttää suunnitelmissa erityisesti avokatto 480kmh huiput omaavassa autossa. Saas nähdä millaisen takuun katon valmistaja antaa kiinnityksille yms :D .
    tommosella kun päästelis katto ja suu auki niin louis amstrongin posket olis hankittu alta aikayksikön 8)
     
  8. studio57

    studio57 Gearhead

    voi hyttynen tuntuu kivalta ottassa, ampparista puhumattakaan noilla nopeuksilla :rotfl:
     
  9. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Olen pettynyt teihin oi te gurut kun ette ekalla sivulla kirjoittamaani juttuun tärpännyt!
    Alustan saa nykyautoissa nappia painamalla road- tai strip asetuksiin, mutta entä ne renkaat jojoista puhuin jo ekalla sivulla? Noilla matalaproofiileila ei edes nelivedolla mennä ysejä.
    Sano Simon sanoneen..
     
  10. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Kait ny ysejä menee nelivetohäkkyrät vaikka ois mitkä jääkiekot alla? Mut kutosia ei sentää ihan helpolla.
     
  11. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    En mä oikein usko että nekään menee sentään ysejäkään ilman kunnon kumeja ja alustaa. Ainakin noin luulen, perustuen siihen mitä oon nähnyt joitain kokeilijoita tuolla stripeilläkin.
    Eli ysin ajatkin vaatii kuitenkin jo sen verran voimaa että kyllä siinä lipsuu neljä nakkiakin jos se voima lyödään tonttiin joidenkin jääkiekkojen välityksellä :lol:
     
  12. -nikke-

    -nikke- Gearhead

  13. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

  14. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

  15. Jza

    Jza Double Gearhead

    Saivartelu alkaa:
    Liimaradalla menee joo, mutta normiasfaltilla alkaa tekeen jo tiukkaa, kun tuosta äkkiä laskee, niin vapaassa pudotuksessa se auto menis ysejä jos ei olisi ilmanvastusta. Eli jatkuva 1g:n kiihtyvyys. Tahtoo sanoa sitä, että koko matkan pitää olla renkaiden ja tien välinen kitkakerroin vähintään yksi. Eli täydellinen. Ja tohon kun otetaan sitten mukaan se ilmanvastus, niin vähän enempi :lol:

    Normiasfaltti ja kumi on about 0.9 kertoimella, niin jos rengas ei ole sopiva (jääkiekko on aika kova ja kestää varmaan kulutusta, mutta ei pidä mitään :) ), että se uppoaa asfaltin kuvioihin ja muuttuu ikäänkuin rattaaksi, (eli siis kerroin saadaan yli yhden), niin ei tartte havitella ysejä.

    Liimallahan nyt tehdään toki ihmeitä, mutta kyllä mä haluasin nähdä tuommoisen pirssin liimaradallakin menevän vaikka nyt ensteks niitä korkeita seiskoja :odroll:

    OT: mitähän on kovimmat ajat mitä on ajettu ilman liimaa? Siis edes renkaisiin sudittua semmoista, mitä näkyvät jossain käyttävän... Viron pojathan on tuossa luistinradoilla sutimisissa kunnostautuneet ja vissiin aika hyvin hieroneet noi hommat vimpan päälle.
     
  16. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Jätkät on treenannu Luigin kanssa saivartelua mamutopikissa niin paljo, ettei mulla ole mitään mahdollisuuksia...:D mutta eikös ne street D vehkeetkin kaipaile liimaratoja ihmesuorituksiinsa? Ja mitä välii, ei toi nasan sukkula tuu viemään pokaaleja kiikalaan meidän nenien edestä joten kulkekoot kovaa... esitteessä!
     
  17. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Joo, liimaa pitää olla että pääsee fiilikseen. Jos ei muuta niin haistelee sitä :poff:
    Mut sit pitää vaan muistaa ettei iltasella kovin heikossa hapessa esim. Alastarolla kuppilasta eli Paddockista palatessaan kukaan tiimiläisistä sit oikaise sen radan kautta, vois aamusella hävettää kun nukkuis siellä poski rataan kiinni liimautuneena :rotfl:

    Ei vaan oikeesti, ei kai sellasta alustaa ja renkaita oo keksittykään millä ihan vaan puhtaalla asfaltilla voiman riittäessä autot pomppais parinkymmenen metrin matkalla jo 100 km/h vauhtiin, Streeteilläkään kun sen saavuttaminen ei vie matkassa lähtöviivalta kun sen 20-30 metriä :wink:
     
  18. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    .

    näin on. kerroin aikaisemmin eräästä saabista. menee vähän yli kympin rautavanteilla ja maalaiskumeilla, mutta ysin aikoihin tarvii köykämiinivanteet ja tarraavammat kumit :wink:
     
  19. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    .

    taitaa olla aika kova...

    ..en ole edes kova (omasta mielestäni) lämäämään, mutta lämäsin kovassa pakkasessa kiekon maalitolpaan niin se pirstoutui paloiksi kuten kaljapullo asfalttii n :eek: :eek: :eek: hämmästys oli suuri kaikilla paikallaolijoilla... no, uusi kiekko peliin, kun 100% kiekosta ei menny maaliin jne.. voitimme kuitenkin matsin :poff: vinkvink..haluaisitko vääntötilanteeseen miehn kanssa, joka voi pirstoa kiekkoj :rotfl: :rotfl: hillitön yliötde :rotfl: :rotfl:
     
  20. Jza

    Jza Double Gearhead

    :rotfl: Joo, no lopetin ainakin toistaiseksi sen vääntämisen siinä topicissa. Kastemato oppii yksinkertaisen jutun 150:n toiston jälkeen, mutta uskovaiset eivät muuta käsityksiään koskaan. :lol:

    Niin, kyllähän matalan ysin auto tempaisee tosiaan ton satasen alle kahteen sekuntiin ja matkaan menee se joku vajaat 30 metriä.

    Mutta milläs vanteilla ja kumeilla se mikähelvetinkat sitten tuonne kutosiin ajelisi? Tarttee olla jo antimateriavanteet ja tarraavimmat kumit.
     

Kerro tästä muillekin!