varttimaili

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja supercharged, 23.3.2004.

  1. supercharged

    supercharged 1st gear

    kaikki jotka olette käyneet stripillä kokeilemassa auton kulkupuolta, kerrotteko
    tietoja:

    aika ja loppuvauhti
    auton merkki, malli ja vuosimalli
    kone ja teho
    perä ja laatikko
    omapaino
    mahdolliset viritykset yms. muutokset

    ihan mielenkiinnosta kiinnostaa paljonka milläkin laitteella pääsee..

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: supercharged 2004-03-23 11:06 ]</font>
     
  2. bbford

    bbford Gearhead

    -Aika uskomaton 19.270/112kmh!
    -Ford Country Squire STW 1986.
    -5.0 SEFI n.78hp kampuran päästä.
    -8.8" ja AOD
    -N.1900kg?
    -Otin ilmanputsarin panoksen pois.(Muistinkin että silloin alkoi sataamaan enkä ehtinyt kokeilla viritystä joten ajoin ton ajan putsari kiinni.Stana,olis varmaan tippunu johonkin 12.4 tietämille?...)

    _________________
    Rautaa se vaan on...

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: bbford 2004-03-23 11:14 ]</font>
     
  3. bbford

    bbford Gearhead

    Ja kaikille niille jotka täällä alkaa huudella ja väitellä kaikkea hurjaa nimettömänä lisätään aikaan +3.4sec... :smile:
     
  4. impala1968

    impala1968 Gearhead

    78 el camino 350+350, koneessa 10.25 männät, 278/284(?) nenä, vakiot imu-ja pakosarjat, tuplaputket, 650 spread-bore.
    245/60-14 renkaat ja 2.41 välitys (!)
    15.4 ja 168(?).
    Motoparkissa Big Chevy Weekendissä joskus 89-90???
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    -70 C-body mopar(oma massa 2300kg), orggiskuntoinen 440+727, 8 3/4perä pitkällä väl(2,76???). ET 16,2 s/~150 km/h. Ai ni, kaasari 750 vac holley ja mopen ympäri hengittävä putsari, muutoin alkuperäiskuntoinen!
    70-luvun A-body moppe kevyesti muuteltu isolohko+727, peltisarjat, 280 nokka, valuaks+valumännät, 8 3/4, 3,23 väl, 245/60 racemasterit, 1550 kg. ET 13,5 s/ 167 km/h(vähä alh loppunop??)
     
  6. ata

    ata Gearhead

    Laitetaampa tähän vaikka jenkkeihin vertailun vuoksi noiden omien euroautojen tulokset, molemmilla kun on tullut käytyä stripillä kokeilemassa.

    16.0 s / 140 km/h Alastarossa 2001
    Opel Vectra GT 1994
    kone 2.0i 16V 150 hv (dynottu 133 hv pyöriltä eli tehot tallella)
    laatikko GM F20/5 (etuveto)
    paino jotain 1200-1300 kg (täysikokoinen vararengaskin mukana)
    tekniikka täysin vakio ja alkuperäinen.

    14.1 s / 160 km/h Motopark 2003
    Opel Calibra 1992
    kone 2.0i 16V turbo, tehoa n. 300 hv (ei dynottu)
    laatikko Getrag F28/6, neliveto
    paino jotain n. 1300-1400 kg
    Kone ei toiminut kunnolla ja lähtökin epäonnistui, joten potentiaalia olisi huomattavasti parempaankin aikaan. Kone viritetty suht. normaaleilla turbokoneiden kikoilla ja palikoilla.
     
  7. MJF

    MJF Double Gearhead

    16,0s 143kmh
    1965 Plymouth Valiant
    225 tehoa jotain x määrä
    Lukoton 7 1/4 perä 2,76 välityksellä ja A-833 4v manuaali
    Paino 1400kg?
    super six, isoventtiili kansi, 268 nokka, peltisarjat

    18,1s 123km/h
    1969 Plymouth Belvedere
    318 joskus muka ollut 230hv
    Lukoton 3,23 välityksellä ja 904
    muistaakseni punnittu kuskin kans n.1800kg
    vakio, ajettu n. 450000km remppaamatta

    Ja entinen käyttö-auto
    17,0s 125km/h
    1980 Vw Passat
    1,8 112hv
    5-v manuaali
    ~1000kg
    vakio "Gti"
     
  8. coupe devil

    coupe devil Gearhead

    G-tech kiihtyvyys mittarilla mitattu käyttöauton varttimaili oli 18.02/84mph.
    Auto on Chevy pick-up 4x4 pitkähyttinen melkein 3700kg painava keijukainen.6,5turbotiisseli ei muuta muutosta kuin tietokoneohjelma uusittu ja lastu vaihdettu.

    _________________
    Turha tarkkuus on teknistä tietämättömyyytä.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: coupe devil 2004-03-23 17:10 ]</font>
     
  9. dart -66

    dart -66 Gearhead

    -85 Hangossa Opel Rekord vm 67 1700cm3, virityksinä 1,9 litraisen imusarja ja kaasutin, ilmansuodatin poistettuna sekä putkistosta takimmainen änkkäri korvattu suoralla... 3.89:1 välitys ja 205/70R14 renkaat. Aika 18,990/113 km/h. Vertailun vuoksi TM vuonna 67 koeajoi 1900sen ja 400m aika oli 19,0.
     
  10. j4mpp4

    j4mpp4 1st gear

    eli kiikalassa vuonna 2002 ajettu vm64 valiant 2d ht
    paino:n.1300 kg ei punnittu
    moottori: 360 cid takomännät,torker 2 imusarja,holley 750 cfm vacuum,kansia oli vähän jyrsitty ja mopar perf 292 asteinen nokka
    Laatikko:tf 727 shift kitillä vakio turb..
    Perä: 8 1/4 mopar lukolla 3.23 välityksellä

    aj. 13.62/168km/h

    moottori nykysin nimim. 67:an autossa
    varmaan se kertoileekin siitä itekkin jotain...
     
  11. 4dFunClub

    4dFunClub 1st gear

    16,638/122 Utissa
    Plymouth Fury 4d ´66
    70-luvun 360, vakio
    727 ja 8 3/4 3,23 ilman lukkoa
    60 mm tuplaputket ja kromiputsari

    15,987/134 Hyvinkäällä
    Chevy Caprice stw ´94
    350 LT1 265 hp
    lukkoperä, loota 4L60E
    1910 kg
    ilmansuodatinpatruuna irti


    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: 4dFunClub 2004-03-23 17:49 ]</font>
     
  12. freetime-cruiser

    freetime-cruiser Double Gearhead

    Ens kesänä pitää lähtee Lpr:n kentälle kokeilemaan :smile:

    Nää meiän kylähullut aiko lähteä linja-autolla stripille.
    Jos näätte linon missä lukee HUKKAPUTKI kylessä ni korvat hörölleen, tulee kovat ajat!
     
  13. rt72

    rt72 1st gear

    heitäppä friitaimeri vaik yksviestillä bussiporukan tietoja, tuli pahat aavistukset keitä vois olla...
     
  14. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    13.1s/167km/h.
    Camino -72.
    355cid, xxxhp
    3.36, th-350
    n.1650kg abaut.
    hoosier katusliksit

    12.1s/186km/h
    volvo 242, -76
    355cid, xxxhp
    4:11, th-350
    n.1500kg kuskin kanssa puoltankkii pensaa.
    MH katuslikseillä

    Ajat ajettu alastaron radalla testipäivillä.
     
  15. Anonymous

    Anonymous Guest

    anteeksi, vähän aiheen vierestä ja varmaankin puitu tätä asiaa jossain muualla, mutta mites volvon kasittaminen nykypäivänä?
     
  16. supercharged

    supercharged 1st gear

    enpä usko että volvoon kasin saaminen on sen kummempaa kuin muihinkaan autoihin. eli kyseisen auton suurin kone mitä siinä on ollut, niin tilavuus saa siitä kasvaa vielä 25%. teho taas 20% ja paino 20%. jos sitä on jollakin n. 3,5-litrasella kutosella vaikka tehty niin kai siihen jonkun viislitrasen vissiinkin sais.. päässä laskin nopeesti.
     
  17. 4dFunClub

    4dFunClub 1st gear

    Yks jäi pois:
    25,64/82 Utissa
    Bedford Blitz
    2,1 D + manuaali
     
  18. Juzzi

    Juzzi 1st gear

    11.8/191km/h
    Corvette -85
    420cid,
    3.45, ZF 6-Speed
    n.1500kg , 1/4 tankki
    ET Street katusliksit
    MYÖS alastaron testipäivät syksyllä 2003
    :wink:
     
  19. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Uijuijui, jätkähän veti paremmaks! ylikokomoottorila vielä s**tana!

    No mä sentään vedin kaminolla ton 13.1 jo silloin kun jätkä vielä haaveili jokupäivä tilaavansa summitista luettelon! :smile:

    (ja tää on nyt tallin sisäistä vääntöä..)
     
  20. Juzzi

    Juzzi 1st gear

    Uijuijui....Nimenomaan! :wink:

    ...hitt*...sehän se olikin mikä puuttu kun silloin Malibussa kinkki-pimu levitteli aurinkorasvaa hartioihin ja tarjoili coolerista bissee...damn...summitin luettelo!
    ...jätkä veti selvästi pitemmän korren ...
    :wink:

    Jussi
     

Kerro tästä muillekin!