varttimaili

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja supercharged, 23.3.2004.

  1. Futurage

    Futurage Gearhead

    Fairlane STW 66 mieto 460+c6+3,89 .
    13,01/ 170 245 60 14 radiaaleilla.
    Fairmont Futura 1980.Viisi eri moottoria:
    355 n.400 hv= 12,8 / 175 katurenkailla.
    355 n.450 hv= 12,3 / 186 katuslickseillä, ei pitoa
    355 n.330 hv= 13,8 / 168 katurenkailla
    355 n.420 hv= 13,0 / 174 katurenkailla
    393 n.540 hv= 11,5 / 200 katuslickseillä, ei pitoa.
    Vectra 2.0i vakio 1990 16,5 / 136
    Thunderbird SC aut, vakio 1990 16,0/ 144
    Vectra 2,5 V6 farm vakio 1997 16,5 / 140
     
  2. RAAKA

    RAAKA 1st gear

    Plösö 405 vakio 1,6 kaasarikone 310000km Alastoro 17.90/132km/h

    Rataimuri kellot lopetti mittaamisen

    Nissan mikälie tilaihme vakio torotorossa jotakin 17-18 välimaastoissa

    Demoni 340/727/8.3/4 Stokkeri 12.30-35 174km/h

    Ja erinäkoisillä kikottimilla testailtu

    Valehdellaan tännekkin niin saadaan 50 sivua.
     
  3. 350+350

    350+350 1st gear

    Autosta mitään tietämättä...
    Ajat tuntuvat Minusta kovin heikoilta?
    Vai millanen auto tuo on?
    Esim tuo volovo mies ajalee samalla motilla melkein 1½ sek parempia aikoja??
     
  4. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Chrysler Neon '96 automaatti, vakio, 18.1 /128 km/t

    Löijyn kehityskäyrä n. 1585 kg
    1988 360 läjä, 904 + 11", 2.71 väl, ei lukkoa, 14.57/157 205/14 renkaat

    1991 360 rallimpi, outo kombinaatio, 727+10", 3.23 väl, lukko 13.26/171 205/14 renkaat

    1993 440 mieto, 727+11", 3.23 väl, lukko, 205/14, 12.94/174

    1994 440 rallimpi, nokkasekoilua, 727+10", 3.23 väl, lukko, 205/14, 12.16/186

    1996 440 mieto kaatis, 727+11", 3.23 väl, lukko 245/14 M&H, 12.36/178

    1998 451 rallihko, 727+10", 3.91 väl + lukko, 275/15 M&H, 11.20/196

    2001 451 tiukempi nenä, 727 + 8", 3.91 väl + lukko, 11.5/26" ET Street, 10.56/209

    2003 "440", 727 + 10", 3.23 väl + lukko, 11.5/28" ET Street, 10.66/213

    2004 "440", 727+ 9.5", ??????, 11.5/28", ??????
     
  5. mätiäinen

    mätiäinen Gearhead

    Vuonna -99 Kiikala
    BMW E3 3.3L -75 (Pitkä edustusmalli)
    Paino n. 1700, välitys jotain 2.4, renkaat 50 sarj 235 x 16
    3.5 ruiskukone, 4-lov manuaali
    15.3/143

    2000
    Dodge Dart 4D SE -75
    440 hydy nokalla, 727+10, hiacen perä 4.3
    12.5/30 MT/ET
    12.5/182 km

    2001
    Sama auto samatekniikka paitsi säädettävät keinut ja toinen 10" turbaani
    Alastarolla 12.01/187

    2003
    451, 727+8, 8 3/4 4.1
    paino 1471
    13.5/30 MT/ET
    10.01/221.5
     
  6. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Ei kait noissa moteissa oo muuta samaa kuin kuutiotuumat. Mulla on letukan kone ja futuragella foordi... ehkä se selittää kulkupuolen! :smile:

    no eikäkö, mähän oon ensinnäkin ajanu noi hyvät ajat katuslikseillä, ja kait foordi painaa tankattuna kuskin kanssa reilusti enemmän kuin vollen 1500kg ? varmaan joku 200kg lisää?

    225/45/17 tuningrenkailla oon vetäny yhen onnistuneen lähdön, ja se oli jotain 13.1s.
    Sitte seuraavalla 17.jotain sekkaa "kevyesti sutien" ja senjälkeen kaikki lähdöt on ajettu katuslikseillä. Tavallisilla katurenkailla tulis kyllä kokeiltua, mutta kun mieli tekee aina parantaa sitä enkkaa JA noilla testipäivillä ei oo päässy vetää kuin muutaman lähdön, ei niitä vähiä lähtöjä viitti tuhlata m+s spedekaturengaskikkailuun.

    Kuitenkin nykyisillä katupalloilla G-tech proolla mitattuna 0-100km/h katunakeilla katuasvaltilla 4.2s ja slikseillä 3.7s eli ei hirvee ero ja katunakilla vois 1/4mile mennä jonku
    12.5s - 12.7s?
     
  7. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    12.1@176
    Pylmouth Vaillinant
    Kikkara 350 SBC 11:1 valumännät (ei! ei rautaa :grin: ) DartII kannet Herbert nenä nostoa .580 asteet?? 2x465 holley
    TH350 manuaalikoneistoinen toosa. Katiska painoi jotain ~1400Kg tyhjänä ja oli silloin vuonna 5 Turun "hätäisin" kilvillä varustettu vehje! Aikakortit on tallella!!!
     
  8. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Farmari fury '76 paino n. 2100-2200kg:
    - 14.9/150km/h
    - 360 (performer+600 vac+peltisarjat+cc268H)
    - tf 999, lukoton 9 1/4" 2.76 välitys

    valiantti '69 n. 1500kg:
    - 12.7/172km/h
    - mieto 440
    - tf 727, dana 60 4.1 välitys
     
  9. supercharged

    supercharged 1st gear

    miten voi jotkut V8:lla olevat jenkit olla niin hitaita että jäävät jonnekin 18 sekunnin nurkille. mun tanikka on uutena kulkenut 18,9 sek/116 km/h:)
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    Niissä 18s jenkeissä on salettiin vielä rautamännät sisällä, siksi ne on niin hitaita lahnoja.
     
  11. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Mudracer!
    Ettei vaan oltu Alastarossa rinnakkain viivalla joskus 89-90 Chevymiitingissä?
    Ihan ei 16s käyttö-caminolla pärjännyt.
     
  12. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Voi olla? Mut ajoin siellä ite vain yhen lähdön ja siirryin gepardikerhoon selittämään. Yks tytteli treenas sillä lisenssiä varten. Ihmeteltiin muuten sen friidun ekaa aikaa joka oli jotain 16sekkaa?? no kun sitä vähän aikaa haastateltiin niin se tunnusti ettei se uskaltanu irrottaa kättä ratista ja se ajoi ykkösellä koko matkan. Ihme että se pannu pysyi ehjänä kun oli jenkat tapissa koko pätkän :grin:
     
  13. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Mä ajoin joskus Hyvinkäällä Pulkkisen 9 sekan avochevelleä vastaan ja ajattelin, että reaktiot mä otan ainakin ja sitten puin nyrkkiä sille ikkunasta kun se pyyhkäsee ohi. Jossain parinsadan metrin kohdalla se tulikin rinnalle ja rupes prötäämään joten nyrkin puinti vaihtukin vilkutukseksi. Niillä oli shifteristä jotain hajonnut ja PG ei suostunut vaihtamaan kakkoselle joten se hävis sitten jonkinverran; aika sillä oli 11 jotain ja loppunopeutta 186, siis ykkösellä!
     
  14. impala1968

    impala1968 Gearhead

    No niinhän se olikin, joku pimu sillä kiihdytteli. Pari kertaa oltiin vastakkain. Mä otin yleensä lampun mutta sadan metrin kohdalla kuului hitonmoinen töminä kun vallu meni ohi.
     
  15. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ajettu normaaleilla katuradiaaleilla eli lähdetty lähes tyhjäkäynnillä-slickseillä ja hyvällä pidolla putoaa ehkäpä sekunti pois.
     
  16. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Vaikkei se tähän foordiin liity, niin muistuu mieleen yks hemikaveri jolla taannoin auto "suti ihan kipeesti" ja meni 14.2 aikoja silti. No, se sai lainaks katusliksit ja sutiminen loppu; meni 14.3.
    Kyllähän se on totta, että noilla loppunopeuksilla vaikkapa hyvä stockeri menis ihan toisenlaisia aikoja, ja jos, ja jos, mutta niillä konditionaaleilla ei oikeestaan oo mitään tekemistä tavallisten kuolevaisten suoritusten kanssa eikä helpota niitä yhtään.
     
  17. 4dFunClub

    4dFunClub 1st gear

    Enää ei muista yksityiskohtia tarkkaan, mutta Utissa taannoin Metsäranta ajoi sg tai sc-luokan Rambler-farmilla näytöslähtöjä väliajalla. STW lähti kahva edellä, kaasun löysäys, auto oikeni, uudestaan kaasua, taas sladiin ja keula hyökkäsi keskiviivan yli. Renkaat linkkuun, takaisin omalle kaistalle ja sitten mentiinkin jo suoraan. Aika oli jotain 12-14 välillä. Sillä ei sinänsä ole väliä, se ihan perhanan hyvä aika, kun lähtö meni täysin pipariksi ja katsomossa tuntui, että se paskaralli alkumetreillä kesti minuutin.
     
  18. Anonymous

    Anonymous Guest

    Sisu/Leyland 680 cid motoparkissa
    painoa yli 10 000 kg ja 7 henkee kyydissä
    29.6 / 70 kmh nopeus tosin on katottu mittarista kun ei kellot ottanut noin
    hidasta aikaa.
     
  19. Anonymous

    Anonymous Guest

    helkama raisu 58cc pytty, avarettu putki ja 16m kaasari hiekkatien suoralla kännykän sekuntikellolla otettu 0-400m n.38s
     
  20. 4dFunClub

    4dFunClub 1st gear

    Eikös nyt muut oo ajannu? Sitten kun joku taas kertoo, että talven viritykset tuntui onnistuneen ja auto taitaa liikkua ihan kivasti, niin alkaa se tilitys, kuinka meidän kylällä on kuuden sekunnin katuauto, millä ihan oikeesti ajetaan kesät talvet. Ja varmasti on katsastettu, joka ei usko, niin mörökölli vieköön.
     

Kerro tästä muillekin!