Varttimailin nykäsy..-joku ei täsmää???

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja poskisolisti, 3.7.2005.

  1. poskisolisti

    poskisolisti 1st gear

    :eek: ERäs mainio miekkonen retosteli ajaneensa varttimailin tulokseksi
    14.2 sek ja huiput 127km/h ...joku einy täsmää????????? :odroll:
     
  2. herrakani

    herrakani 1st gear

    Mulla oli joskus työkaveri, jonka enolla oli 900 heppainen fordin letukka.
     
  3. bbford

    bbford Gearhead

    Jos se nosti 300m kohdalla?...
     
  4. blown540

    blown540 1st gear

    on se mahdollista.mulla katkes kardaani ja rullasin maaliin 14.10/109 kmh.jos ottaa tiukan lähön ja höllää niin loppunopeus on vaatimaton.mitä enemmän voimaa sen hassumpia epäsuhtasia et vs.trap speed tuloksia voi ajaa.mutta jos hemmo on ajanut sukka imusarjassa koko matkan on loppunopeus alhainen tai sitten välitykset on todella tiheät ja aika tehään alkumatkasta :eek: :D
     
  5. poskisolisti

    poskisolisti 1st gear

    :oops: Öööh mä ny jotenki vaa osaa mieltää tota yhtälöö..-jos huippunopeus on niin vaatimaton nii miten se kerkee 400m matkan tommosilla sekunti luvuilla???? eih... nyt pitää ottaa jotain virvoiketta kun toi aurinkokin irvistelee taivahalla!!! :odroll:
     
  6. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Kyl se noin menee. Eli jos on kova alku, niin lopusta voi jo hölläillä, loppunopeus jää pieneks mutta aika tulee kohtuullinen.

    Eilen alastarossa topfuelit näytti ääriesimerkkejä moisesta. Eli hanat auki viivalta, sitte pito karkas vaikka 150-200m kohalla ja kaasu ylös. Ajat jotain 6-7s. Vaikka puolet matkasta rullaamalla. Siinä oiski hieno kattoo jos proostokki lähtis yhtäaikaa, vetäis täysiä kokomatkan ja silti topfueli rullais maaliin ekana.

    Jos poskisolistin kaveri on ajanut monta vetoa tollasia aikoja aina samantyylisellä loppunopeudella, ilman siis mitään ongelmia ja kaasu pohjassa koko matkan, niin epäilisin hänen puhuvan palturia. Mutta jos yks veto missä ollu jotain häikkää, ihan mahdollista että on tosijuttu.
     
  7. herrakani

    herrakani 1st gear

    Ai joo. Vellamohan ajoi Hyvinkäällä jonkun soololähdön puolikaasulla, silti joku 14 sekuntia ja loppunopeus ei tosiaan ollu kovin huima. Heh. Näytti ihan normisunnuntaikruisailulta, ja silti meni nopeemmin kun moni täyskaasulla. :)
     
  8. S.A

    S.A 1st gear

    Joo mun kaverin tutulla on aina sattumoisin ainakin 8 litranen Veekasi missä on AINAKI 600 heppaa..... :lol:
    Kumma ku ne jutut aina lähtee silleen niiku käsistä...siis kun ei oo harmaintakaan hajua mistä puhuu...
    Ellet nyt sitten ihan todella tota tarkottanut tossa ylempänä :oops:
     
  9. BBC

    BBC Guest

    Täsmää

    Koko homman tärkein vaihe on alku. Itsekin olen ajanut joskus 8,950sek ja loppunopeus n. 156km/h, rullaten n. 250metrin kohdalta maaliin .

    auto on esim. katuauto ja se sutii, on kuitenkin lähtöjen loppunopeuksista (eivät paljoa heitä toisistaan) arvioitaessa suunnilleen mikä olisi mahdollista saada ajaksi varttimaililla. Loppunopeus kertoo voiman.
     
  10. Vilkuna

    Vilkuna Gearhead

    Meillä kävi tossa viikonloppuna vieraita. Pariskunnan mies halus jostain syystä esittää minulle, että tietää jenkkiautoista pikkasen enemmän. No, totta kai siinä illan aikana piti vähän "purra itseänsä kieleen", ettei ihan päin naamaa repeä. Muutama hauska lause siinä wannabe-autofriikiltä pääsi ilmoille:

    Työnantajallansa on kuulemma Hesassa seuraavanlaisia laitteita:

    '32 Ford Custom. Rakennettu 15 vuotta, jonka aikana ei ole ajettu pätkääkään. Jarrut on kuulemma vaihdettu neljä kertaa aina vaan parempiin.

    '62 Mustang Shelby, ainoa Suomessa. Tehty kuulemma ajalla, jolloin Carroll Shelby oli suunnittelemassa autoja.

    Työnantajan stw Capriksessa oli kuulemma 1200 heppanen 5 litran V8! Kiukkuinen pikkulohko, eikö totta?

    Plymoutheilla ei kuulemma voi ajaa talvella sen takia, koska niissä on epäkeskoperä. Renkaat pyörii kuulemma eri tahtiin ja tämä tekee liukkaalla ajosta mahdotonta.

    Pariskunnan Citroën C3 kulutti kuulemma täydessä lastissa Helsingistä Ouluun tullessa vaan vähän päälle 3 litraa sadalla! Olisi kuulemma saanut menemään neljäkin litraa, "jos ois kaasu pohjassa vetänyt".


    Vieraat lähti aamulla, tässä on ollut koko päivä siis aika hauskaa :lol:
     
  11. Stone

    Stone 3rd gear

    Epäkeskoperä! :lol: Plymarit on sitte tarkotettu niinku ajettaviksi pelkkää ympyrää! :rotfl:

    Menikö saunakaljat/kahvitjapullat monta kertaa väärään kurkkuun? :rotfl:
     
  12. dart69

    dart69 Gearhead

    No voi per..le, minä kun laitan just plymarin murikkaa paikalleen ja pitäis kokeilla kiihyttääkki! Olis pitäny sittekki laittaa se Dodgen murikka... No kumpaanko suuntaa se kaartaa sitte se plymarin perän jos vaikka tekiski ovaalirata-auton?
     
  13. Vilkuna

    Vilkuna Gearhead

    Joo meni ja monesti!
     
  14. timppa

    timppa Gearhead

    Siksikös se toinen takarengas oli toista pienempi ja minä hölmönä menin tilaamaan yhtä isot molemmille puolille... nythän on vaarana jäädä liikenneympyrään jumiin (pahimmassa tapauksessa vielä "vastakarvaan")...
     
  15. V8-Tipu

    V8-Tipu 1st gear

    :D Mahtaiskos tuo luonata myös voortin motilla?! :eek:
     
  16. timppa

    timppa Gearhead

    Nitrometaanilla(vai mitä hittoa ne TopFuelerit käristää) ja riittävällä ahdolla voisi onnistua. Tuollaisen patentin kestävyydestä / toimivuudesta niin tiedä mutta saahan sitä ihminen kokeilla... Varmuuden vuoksi kannattaa testata ulkona, parketti saattaa naarmuttua... :odroll:

    Esson baarissa tuollaisiin tehoihin päästään vaikka naapurin sedän Briggs&Strattonilla tai serkun kaiman Stigalla. :argue:


    Onko tuo 14,2sec ja 127km/h paperilla ettei käy että joku muistaa väärin?
     
  17. S.A

    S.A 1st gear

    Täytyy sanoo,että tää veti pohjat kyllä kaikelle mitä oon kuullu.... Sanaton :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
     
  18. LordMrFord

    LordMrFord Gearhead

    Don Walsh Jr 1/4mile 6.74 , 207.15 Luokka Pro5.0

    Lienee kovimpia viislitraisella ajettuja aikoja.
     
  19. timppa

    timppa Gearhead

    ...No hitto se pyörii sittenkin... paljokohan tuossa pahkassa on tehoja.
     
  20. LordMrFord

    LordMrFord Gearhead

    En muista oliko noi stroukattuja, mutta hepoja tais olla puolentoistatuhatta.

    Joku perehtyneempi voisi esitelmöidä asiasta enemmän.
     

Kerro tästä muillekin!