Vauhtipyörään uusi jako

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Karpov, 15.6.2017.

  1. Karpov

    Karpov Gearhead

    Paikallisiin soittelin ja moottorikoneistamot sanoo että soita cnc miehille ja päinvastoin :D


    Eli teräsvauhtipyörään olikohan 6kpl reikiä ja mahd tasapainotus tapeille reiät.

    Edit: paineasetelmalle siis uusi jako.


    Kappale halkaisijaltaan alle 300mm.


    Budjetilla mennään ja ebaysta saa myös valmiita pyöriä joten hinta miel sen mukaan...


    Löytyykö?
     
    Muokattu: 17.6.2017
  2. caprice305

    caprice305 Gearhead

    Paljonko ne on ebayssa valmiina?
     
  3. CevyAntti

    CevyAntti 1st gear

    http://www.tammerdiesel.fi/moottorikoneistus/jyrsinta/
    Noi osaa ainakin mainostaa. Tasapainotus heillä ei oikeen luonnistunu. Onko toi sijainti Joensuu?? Pkarjalassa? Sillon olis Sotkamon pelle peloton ihan sopiva jeppe tohon. Luulen että hän jopa rupeis tekeen.
     
    palontie ja Herje tykkäävät tästä.
  4. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Omaan vauhtipyörään teetin toisen jaon tampereen tammerdieselissä. Tais maksaa 40 painotuksen (0puntti) kans
     
  5. Karpov

    Karpov Gearhead

    Kuka on sotkamon pelle peloton?


    Kylmä pienen lenkinkin ajelen että ei se niin just se paikka oo.


    Kunhan nyt liki jns tai poria tai sillä välillä.
     
  6. Karpov

    Karpov Gearhead

    Sillain että just joku 50€ vielä vois maksaa tekijälle

    Onkos tuosta miten pitkä aika?

    Pitänee varmaan sinne soitella kun jns yksiköstä kuullut huonoa.
     
  7. Herje

    Herje Gearhead

    palontie tykkää tästä.
  8. Karpov

    Karpov Gearhead

    Kiitos otan yhteyttä.

    Tampereella oli hinta-arvio liki 200...
     
  9. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Tarkoittaa siis että ei viitsi tehdä ollenkaan.

    Paikanpäältä oon saanu aina fiksut hinnat. Vuosi vai puoltoista aikaa tosta omasta koneistuksesta.
     
  10. 4d sedan

    4d sedan Gearhead

    Teräksisen vauhtipyörän tasapainotus maksoi 120€ muutama vuosi takaperi kys. paikassa. Pidin sitä hieman arvokkaana mutta minkä mahdat.

    Onko toi homma sellainen että tehdään vanhojen reikien väliin uudet eri piirille vai mikä? Ohjaako vauhtipyörä itsensä paikoilleen jollain ohjaushalkasialla vai miten, ja sopiiko se uusi Ebayn pyörä kaikinpäin paikoilleen? Jos sopii niin sen ostaisin...

    Vaikka ei se jyrsimen pöydällä jakopäässä varttia pidempään vie jos pyörän saa hyvin kiinni ja siinä on joku halkasia mistä kellotella.
     
  11. Mudracer

    Mudracer Gearhead

    Tein ite veneeseen vauhtipyörän -60 luvun sorvilla. Ja ei tollasta sorvattua kalikkaa saa millään niin epäonnistumaan että se puntittaa tarttis. Toikin testattiin turbiinien puntituskoneella. Ja jos eli kun varmaan keskittyy kampiakseliin niin ite poraisin reijät pylväsporalla.
     
  12. Karpov

    Karpov Gearhead

    Kehän reunalle tulee uusi jako. Eli oisko 3-4mm ulommas kuin vakiot.

    Paineasetelman reuna tulee muutaman millin yli vauhtipyörän suoran osuuden mutta ei hammaskehän yli.


    Se vähän ainakin itseäni tälläisenä tura Perttinä mietityttää.


    En epäile etteikö pylväskoneella reiät tulis mut sais tulla oikein.


    Siinä oli neljä keskitystappia mitkä nekin menee uusiksi.


    Saishan sen varmaan periatteesaa akselin kanssa keskelle ja sitten pultit kiinni ja tapeille paikka mutta...



    Viidellä vai neljällä pultilla tulee itse vauhtipyörä kampeen.
     
  13. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Onks siinä vauhtipyörässä kuin iso reikä keskellä?


    Mites jos vaan rengatasapainotus koneeseen ja moottoripyörä asetuksella nolla punttiin

    Tasapainotuskone karpov;illa tais ollakkin


    Sit varmistuksenhan voi tehdä pyöräyttämällä vaikka 80° ja uudestaan kokeilla
     
  14. Mudracer

    Mudracer Gearhead

    Jaa että kehän reunalle eli isompi paineasetelmako? Hyvä ettet heti sitä paljastanut.
    Samalla sorvilla tein tohon omatekoiseen vauhtipyörään tiukan "0" toleranssilla, upotuksen kytkinkäpälälle ja sen jälkeen sen läpi reijät ja jenkat perään.
     
  15. palontie

    palontie Gearhead

    Toi Sotkamon äijä on todella pätevä ja hintakin sen mukainen.
     
  16. Karpov

    Karpov Gearhead

    Ei sovi kaikkea heti paljastaa :rotfl:

    Okei... Pätevä eli kallis.


    Tasapainotuskonetta ei oo, olihan ne ruuvipenkissä niitä muoviputkesta tehdyllä laakerilla pyöritelleet ja painotelleet.



    Eniten vaan pelottaa se jaon tekeminen.



    Reikä keskellä joku 5-8cm ulkomuistista, mietin kanssa toimisko rengaskoneessa.
     
  17. Herje

    Herje Gearhead

    Oman moottorin koneistukset oli mielestäni erittäin kilpailu kykyisellä hinnalla.

    Samalla sai hyviä ohjeita kasausta varten.

    Olis haukannu oma moottoriprojekti paskaa jos olis teettäny osan hommista siellä sun täällä.

    Itse käytän tästä lähtien vain kyseisen pajan palveluita jos tulee koneistukselle tarvetta...
     
  18. CevyAntti

    CevyAntti 1st gear

    No jos vertaa Jns Tammerdieseliin niin ihan erimaata. Jns kaveri kyllä tiesi kaiken mahollisen, muttei siitä ollu minkään tekijäksi. Tampereen kaverit sentään otti saman duunin tehtäväksi mutta lopettivat kesken, siis eivät edes aloittaneet.
    PellePeloton teki eikä ihmetelly. Hintakaan ollu rahassa tampereeseen nähen edes kalliimpi ja duuni tuli tehtyä.
    Tosin tuo kyseinen homma tuskin menee sikspäkillä. Kaikkine ylösottoineen reiästä ja ohjelmointeineen menee heleposti tuntivaikkois kuinka kokenut sälli.
     
    Herje tykkää tästä.
  19. Karpov

    Karpov Gearhead

    Joo emmäkään epäile ettei ammattimies olis ammattimies.


    En tiedä vaan kannattaako mun maksaa turhasta jos tuon voi tehdä vain yhdellä tapaa oikein.
     
  20. Jussi289

    Jussi289 Gearhead

    Jos siinä ei ole mitään ohjaavaa "kaulusta", jota vois hyödyntää, eli keskitys on niillä tapeilla vaan, niin kylläpähän se on kotikoneilla tekemätön paikka. Tai ainakaan esim. mun huolellisuus ja pinna ei riittäs hommaan.
     

Kerro tästä muillekin!