"Vauhtisokeutta" hinnoissa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja B.B.Chevy, 17.5.2005.

  1. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Onkos kukaan muu huomannut vastaavaa eli että kaikki vanhat vähänkään autoa muistuttavat vehkeet on nostaneet kokolailla roimasti hintoja viimeisen vuoden aikana. Tai sit niitä myydään yhä useammin kokeilemalla "tarjousten perusteella", jolloin ainakaan minä en viitsi moiselle onnenonkijalle edes soitella kun ei osaa edes hinnoitella tuotettaan.
    Tottakai noi harvenee mut hiukka huolestuttaa ettei tosiaan toi yleinen ja ainakin mun mielestä liiallinen hinnannousu viittais siihen että rahaa alkaa olla taas liikaa saatavilla ja liian halvalla korolla ja kohta sit rytiseekin 90-luvun alun malliin :eek:
    Vai onkohan vanhojen kulkupelien omistajat tulleet vaan ahneeks kun mistä tahansa tatsunista, tojosta tai eurokipostakin pyydellään jo nelinumeroisia lukuja jos auto yleensä vaan liikkuu :odroll:
     
  2. Fastback

    Fastback Gearhead

    Mainitsemasi suuntaus on ollut näkyvissä jo pitkän aikaa ja useat analyytikot ovat nähneet samoja piirteitä mitä oli ennen edellistä suurta lamaa. Nyt vaan rahaa sukanvarteen ja jos ja kun lama iskee niin harrastekalusto on taas halpaa.
     
  3. helppoheikki

    helppoheikki Gearhead

    Lasketaanko harrastekalustoon myös pääkaupunkiseudulla sijaitsevat omakotitalot jossa kookkaanpuoleinen autotalli... :rotfl: :rotfl: :rotfl:
     
  4. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Ei tarvi sijaita pääkaupunkiseudulla...
     
  5. jie

    jie 1st gear

    Eihän kukaan näistä vanhoista halvalla näytä haluavan luopua, mutta ei kyllä monikaan noita hintoja kyllä maksakkaan...
    Ja taisinpa vähän aikaa sitten havaita 8000e maksavan ykköskopan celican, että näin...
     
  6. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Toikin pitää täysin paikkansa. Ite ostin viime kesänä tollasen eikä sillä hinnalla mitä silloin maksoin tarvis enää uneksiakaan vastaavasta. Kävin ennen ostamistani noin vuoden verran kattelemassa myynnissä olleita kohteita ja niistä ajoista on kyllä täälläkinpäin hinnat pompsahtaneet pilviin. Eli lähinnä viime syksyn jälkeen.
    Vaan kun tota Nettiauton klassikkopalstaakin kattelee niin jotenkin tulee omalla elämänkokemuksella mieleen että parempi on tosiaan pitää hetken aikaa omat vähäisetkin rahat pussissa ja seurata tilannetta. Sori vaan tän hetken myyjät, mut vaikuttaa vaan siltä että nyt tavoitellaan kuutakin taivaalta. Ei toki tietty kaikki, mut yleinen suuntaus näyttäis olevan tollanen :wink:
     
  7. vempula

    vempula Gearhead

    niin... jos nettiauton ja keltasenpörssin ilmotukset maksas pikkasen niin
    varmaan tulis hintoihin tolkkua ja ilmosuksia paljon vähemmän.
    nyt kun oikeen mainostetaan että ILMOTA ILMATTEEKS niin kaikkki "pöhvelit"koittaa kepillä jäätä jos sattus löytyyn toinen pöhveli.
    olen samaa mieltä että nyt kannattaa odotella ja katella se lama lähenee
    taas päivä päivältä ja sit myydään taas taloja ja autoja ja pankkeja "halvalla". :eek:
     
  8. Ventura389

    Ventura389 1st gear

    Tästä on valitettavan helppo olla samaa mieltä. Asuntojen ja autojen hinnat on pilvissä, lainaa saa sen minkä optimistisimmillään uskaltaa ottaa... ei ne korot nyt, mutta entäs kun tuplaantuu tai... ja kymmenien vuosien maksuajat... Ei naurata ollenkaan.

    Autojen osalla saattaa olla osaksi keväthuumasta... auto on "pakko" saada. Vaan eihän se ole hullu joka pyytää, vaan se joka maksaa.
     
  9. Polara

    Polara Gearhead

    ...No just tuolla tallilla äsken Taas kerran päiviteltiin näitä hintoja.
    Ajatelkaa, noilla kutos darteilla ym. vehkeillä on suurinpiirtein kuusinkertastunut hinnat pariin vuoteen, jopa enemmän. Markka-aikaan niitä sai tonilla ja kahellakin jo valita. Nyt ei enää tunnu tuhat EUROA riittävän mihinkään.
    Monesti oon ajatellu että jos sen oman auton laittaa myyntiin, niin paljoko sitä hintaa. Kun kaikkihan luulee, että se on joku pommi jos yrittää parilla tonnilla myyä. Eli pannaan sitten vissiin reilu viis tonnia. Kyllä kai sen joku maksaa. Tai sitten just että "myydään tarjousten perusteella", perkele!
    Tää on tätä.
    Niin, tai sitten on yleistyny ajattelu, että: "tämä on varmasti ainoo suomessa, kun eihän näitä oo ainakaan viikkoon näkyny samanlaista liikenteessä..."

    Elekkee ottoo liian vakavasti...
     
  10. Putte

    Putte 1st gear

    Eihän hinnat oo mihkään noussut. Se mikä maksoi ennen tonnin maksaa nytkin tonnin, rahayksikkö vaan on vaihtunu.
     
  11. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Ja yksi Suomen talouden peruspilareista, metsäteollisuus, löi päälle työsulun. Sepä vaikuttaakin välillisesti aika suureen osaan Suomen työtätekevään kansaan. (ei siis minuun :D )

    Kuukausi on kuitenkin pitkä aika kun 300 k€ rekat seisoo pihassa ja kuskeille olisi palkka maksettava sun muuta. Pistää miettimään. Nyt meinaa isot pomot kyykyttää koko kansaa.
     
  12. chevy76

    chevy76 1st gear

    Tuntuvat nuo vanhat autot joo kallistuvan, mutta taitaa se olla niinkin että tollaset -70 luvun ja -80 alun japsi/euro kinnerit alkaa olla harvinaisuuksia. Ja sehän nostaa aina hintaa..Ei hirviästi näy Taunuksia, DX Corollia, Starletteja, 323 takaveto masoja, 1kopan Golfeja, Datsuneita yms..Kyllä hinta taso nousee, kun poistumista tulee ja uusia ei tule. Itsekin maksoin 100A Wagonista 750e..Joku vuosi sitten niitä sai melkein lahjotétaan palstalta..
     
  13. Kalkkuna

    Kalkkuna Gearhead

    Nousee vähän samalla tapaa kuin paperityöntekijäin palkat. Mikään ei meinaa riittää. Oottakaas vaan vuos eteenpäin niin taas ovat lakossa ja autot kalliimpia. Ja tuosta lamasta vielä niin sillonhan se just tulee kun ihmiset alkaa säästää sukanvarressa rahoja eivätkä laita kiertoon...
     
  14. herrakani

    herrakani 1st gear

    Paperiliitto ei taida lakkoilla rahan takia, vaan työntekijöitten vähentämisen takia.

    Eivät vaan raukat tajua, että siinä just on syy, miksi kaikki tehtaat on kohta puolassa ja virossa. Valmistuskustannuksia on pienennettävä, jos myynti ei kasva, että osavuosikatsaus on nousujohdanteinen ja näinollen osakkeitten arvo nousee ja yritys voisi paremmin. Eikä tässä ole kyse mistään muutaman pikkuhitlerin päähänpistosta. Jos sijoittajat vetävät rahansa pois, osakkeitten hinta romahtaa ja kaatuu koko yritys, -> vähäisillekään työntekijöille ei ole työpaikkoja.
     
  15. LordMrFord

    LordMrFord Gearhead

    Minä olen jo heittänyt toivoni Suomen työllisyystilanteen tulevaisuuden suhteen.

    Mutta asiaan...vaikuttaisiko julkisen mielipiteen muuttuminen autojen hintaan?
    Olen ollut huomaavinani, että ainakin muskelivehkeet tuntuvat olevan kovasti muodissa.
     
  16. granfury

    granfury 1st gear

    Niistä nykyhinnoista

    --------
     
  17. Royal Enfield

    Royal Enfield 1st gear

    Enemmän olen huolissani huoltoaseman kahvikupin kokemasta hinnankorotuksesta, onkohan posliinin hinta noussut?
     
  18. Royal Enfield

    Royal Enfield 1st gear

    POSLIININ :eek: :eek: :pinup: :pinup:
     
  19. Piru

    Piru 1st gear

    lienee käytettynä maahantuotavien verotuksen "epämääräistäminen" 2vuotta sitten joka vaikutti asiaan että tuonti jenkeistä pysähtyi ja sen seurauksena hinnat lähti nousuun,ja se taas vaikuttaa tänäpäivänä käytetyn maahantuotavan hintaan mukavasti :mad: ,mitä enemmän hinnat nousee sen kannattamattomampaa tuonti...ja kun ei oo tuontia niin sittenhän sitä voi kokeilla pyytää rajojen sisällä kunnolla hintaa mutta kun porukalla on vielä miesmuistissa ennen veromuutosta vallinnut hintataso niin käyneekö kauppa ja mikä on lopullinen myyntihinta?(seuraavan topikin aihekko??)
    ympäristöimmeisethän on uudesta veromallista mielissänsä kun vanhoja bensarosmoja ei roudata lisää ameriikasta suomen puhdasta luontoa pilaamaan,jonkun ekopellen suunnittelemalle systeemille haiskahtaa :mad: .

    http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=277719
    ...mikähän ylläolevan auton pyynti olis ollut vajaa neljävuotta sitten kun oman katsastetun ja ajokuntoisen 72chargerini möin hintaan 33000mk(5550e) tiedä käviskö kauppa tuolla pyynnillä yhtään joutuisammin tänäpänä. :odroll:
     
  20. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Onhan maailmalla olevien aihioiden ja valmiiden autojen hinnat nousseet. Suomesta saa silti arvokkaan klassikkoauton halvemmalla, kuin jenkeistä tai euroopasta, vaikka ei laskisi rahtia eikä veroja mukaan.

    Eri asia on, miksi joidenkin tusina-autojen hinnat on nousseet myös. Kuinka jokun yleisen 70-luvun peruskäyttiksen hinta suomessa voi olla enemmän tai liki sama, kuin jonkun 50-lukulaisen harvinaisen mallin, jolla oikeasti on jo keräilyarvoa, myös maailmalla. Kuutos-Dartista pyydetään kovempaa hintaa, kuin siipi-Cadillacista, sillä eroituksella, että Dartti on ollut reippaassa laulukäytössä (jonka huomaa) :odroll: Kumpaakaan mallia väheksymättä...
     

Kerro tästä muillekin!