"Vauhtisokeutta" hinnoissa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja B.B.Chevy, 17.5.2005.

  1. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Näinhän se aina menee, että juttu elää :wink: Tääkin topicci alkoi autojen hinnoista ja nyt ollaan jo paperimiesten palkkojen kimpussa. Ei kai tätä autojen hintojen nousua sentään voi laittaa niiden piikkiin :rotfl:
     
  2. kärrypoika

    kärrypoika 3rd gear

    menee ehkä vähän liikaa politiikaksi?

    Ja sitten provosoin: Minusta työntekijöiden ei kuulukaan saada mitään lisiä tuloksen ollessa hyvä, koska eivät he ole valmiita alentamaan palkkaansa huonon ajan tullessa. Työntekijöillä ei myöskään ole oma omaisuus kiinni yrityksessä, joten he eivät mielestäni ansaitse sijoitetulle pääomalle kuuluvaa tuottoa. (puhun toki pienyrityksistä pääasiassa.)

    silti Peace kaikille. :D
     
  3. pas2

    pas2 Gearhead

    Topicciin viitaten - Köyhille kaikki on kallista :poff:
     
  4. kärrypoika

    kärrypoika 3rd gear

    minun versioni on: Ei se kallista ole! Se vain persaukisesta tuntuu siltä.

    Ikävä kyllä olen itsekin persaukinen.
     
  5. Ventura389

    Ventura389 1st gear

    Juu, näin oli pakko tänään tokasta tuota autoharrastusta taivastelevalle. :rotfl:
     
  6. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Mut eikös ne tosirikkaat oo kaikkein piheimpiä :eek:
    Ainakin Roope Ankka on :rotfl:
     
  7. challenger500

    challenger500 Gearhead

    Nii, mikähän se sitte olis se ns. "hyvä palkka"????
    ite puuhastellu elektroniikan parissa (11-16 työpäiviä, kun pittää urheilullekin aikaa jäädä :lol: ), kk. palkka viime vuonna huiteli tovin matkaa 5000euron päällä.. mutta ei siitä kyllä pankkitilillä mitään oo.. vai omistanko väärän auton :rotfl:

    että ehkä se 10k kuussa olis ihan passeli :rotfl:
     
  8. Ventura389

    Ventura389 1st gear

    Joo, näin se kai on... eikai ne muuten rikkaita oliskaan ;)

    Valmiista alentamaan on paha sanoa, pihalle siinä yleensä silloin on lentänyt :rotfl: . Mut oikeesti asiallinen bonus erityisen hyvästä duunista lämmittää kyllä, varsinkin kun sellaisia ei kovin usein (pelkkänä kulueränä työskentelevälle) napsahtele.
     
  9. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Vielä tuohon alkuperäiseen aiheeseen eli hinnat nousseet.

    Tuli tuossa vastaan rengaskuitti, JKL:n Euromasterilta ostetut Cooperin Lifeliner II, vuonna 2000 ostettu. Kpl-hinta 420mk eli 1680mk sarja. SIllon muistaakseni South West Trade mainosti V8:ssa jotain merkkiä hintaan 1500mk/sarja.

    Saako nykypäivä mistään uusia 235/75-15 renkaita 285€:lla? SIis Suomesta?

    Muualta kyllä saa, dodgeen on tulossa lauantaina sarja 175€ tuota kokoa. :) Uudet kyllä ja ihan laillisetkin ei varastetut.
     
  10. Stone

    Stone 3rd gear

    HUHHUIJAA! Voisitko kertoa, mistä tuohon hintaan irtoaa! Taitaa olla kuitenkin niin varjeltava salaisuus, että ei parane tälläsillä foorumeilla ääneen huudella. Alle puoleen menee paikallisten liikkeiden hintoihin verrattuna.
     
  11. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    No sanotaanko nyt sen verran, että maahantuojaksi suuremmalle määrälle ei ruveta. :rotfl:

    Farkkukeskusteluissa on sitten vähän tarkempaa tietoa, kun osuu oikea aihe kohdalle. Ei liittynyt alkujaan mitenkään renkaisiin.

    Täytyy nyt kahtoa ja kokeilla minkälaiset mustat ne oikein on, ennenkuin enempi kehun.


    EDIT:

    Tämmöisethän ne näkyy olevan

    [​IMG]

    Ei muuten ole M+S, joutuu melkein dodgen seisottamaan talveksi. Paitsi, että joku teistä ostaa dodgen ennen sitä.
     
  12. towncar

    towncar 1st gear

    Ei taida noi vanhat amerikkalaiset autot olla ehtymätön luonnonvara: Pakkanen panee ja ruoste raiskaa, elintaso nousee ja ihmisillä on enemmän vapaata aikaa, joka täytyy täyttää jollakin, esim harrastamalla vanhoja amerikkalaisia autoja. Ja miksei harrastais, kivojahan ne on! :pinup:
     
  13. onbuicks

    onbuicks Gearhead

    Myös minä olen pannut merkille hinnoittelun holtittomuuden. Aikaisemmin 50tmk oli jonkinlainen rajapyykki ja 100tmk oli se harrasteauton yläkerros.
    Hinnat on alkaneet kohota jenkkilässä käsittämättömiin lukemiin ja suomipoika haluaa mennä perässä. Erona vaan on meidän markkinoiden kapeus, ostajia tai rahaa ei ole määrättömästi. Lisäksi ei tunnuta ymmärtävän, mikä tekee autosta "arvokkaan" ja mikä ei.
    Ensimmäinen asia pojat on ovien lukumäärä. Nyt jokainen, jolla on nettiautossa 4D- auto myytävänä yli puolella vastaavan coupen hinnasta, menköön laskemaan pyyntiään. Autot on kaksovisia, jos sellaisia on valmistettu, ja taksit on neliovisia. Eli jos -73 Charger maksaa 12000e, niin jokainen Coronettia kauppaava tyytyköön alle 6000e pyyntiin.
    SS on SS ja jos autosi ei ole sellainen, älä pyydä siitä maltaita vain koska se näyttää samanlaiselta. Vastaavasti, jos autosi on SS, mutta vanha hylky, ei se ole kultaa kalliimpi.
    Nyt kannattaa ostajien panna jäitä myyjien hattuun, niin ehkä järki tulee voittamaan. Toisaalta nyt kun kaupittelee asiallisia, keräilyllisesti arvoaan nostavia autoja kohtuuhintaan, saa ne myydyksi ja itselleen ystäviä tyytyväisistä ostajista, kokemusta on.
     
  14. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Halpahan tämä on, tai no riippuu tietysti auton todellisesta kunnosta mut mukavasti hinta on pompsahtanut :odroll:

    Chevrolet impala -69 rullaavana ilman tekniikka,ei kilvissä,paperit ok,myös vaihto esim,mp,mopo,auto,en maksa väliraha.
    Viikonloppuna Nettiautossa 800 e ja nyt 1500 e :eek:

    Ja joku vielä väittää etteikö autot olis hyvä sijoitus, tuossakin hinta noussut parissa päivässä melkein 100% :rotfl:
     
  15. vernando de hoto

    vernando de hoto Gearhead

    Big Bad Chevy: Chevrolet impala -69 rullaavana ilman tekniikka,ei kilvissä,paperit ok,myös vaihto esim,mp,mopo,auto,en maksa väliraha.
    Viikonloppuna Nettiautossa 800 e ja nyt 1500 e

    Tuossa tuli kuljetuskustannuksia kun vaihto n100km eri paikkakunnalle. :D
     
  16. Chrome

    Chrome 1st gear

    Auton hintojahan tuolla amerikassa seuraa muutama instanssi (nettiosoitteita en muista). Sieltähän ne arvot löytyy... eli jokainen ottaa autonsa arvon sieltä kun tuo euro ja taala on käytännössä sama asia ei edes tartte muuttaa summaa.

    Muistakaa että Suomessa on ajoneuvoista maksettu uutena veroa joten jokaiseen arvoon joka sieltä poimitaan on lisättävä 29% autoveroa ja 22% Alvia.

    Näin ollen kaikki jenkit ovat linjassa toistensa arvoon ison meren takana :rotfl:
     
  17. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    JariV:n paatos on ihan asiaa. Hyvin tehtyyn harrasteautoon uppoaa aina mieletön määrä rahaa ja työtä ja toki sen pitäis sit näkyä myös sen arvossa. Ongelma on vaan sitten saada mahdolliset ostajakandidaatit ymmärtämään tuo. Omakohtaista kokemusta on yhden prostreetti-pikupin rakentamisen tiimoilta eli siinäkin on nyt pikkuhiljaa jokainen neliömilli käyty läpi ja käytännössä tehty uusiks ja tekniikan rakentamiseen on käytetty vain kunnollisia ns. race-osia. Ja niiden hinnathan on sitä luokkaa suolaisia että hintaa eli kustannuksia autolle sitten kertyy monen ns. tavallisemman hyväkuntoisen harrasteauton verran jo noiden uusittujen osien muodossa. Meilläkin on tuon takia jouduttu sit vielä tinkimään hiukka auton ulkoisessa viimeistelyssä, joten sekin tullee olemaan järkihintaan melkosen mahdoton myytävä jos siitä joskus haluaa luopua :-?
    Mut lähinnä aloitin tän topicin siitä että miten viimeisen vuoden aikana valmistusmaasta yms. riippumatta kaikki vanhemmat vehkeet on nostaneet hintojaan tai ainakin siis hintapyynnit tuntuu monasti olevan nyt semmosia että mistä tahansa rupukasakuntoisesta tatsunistakin kokeillaan pyytää huimia hintoja tai sit myydään tarjouksen perusteella. Tuo on siis muuttunut "hetkessä", ei niinkään pelkästään sillä että pikkuhiljaa olisivat muuttuneet harvinaisemmiks (tuskin nyt vuoden sisällä on semmosta katoa käynyt :odroll: )
    Mut lieneekö nyt sit tosiaan löysää rahaa sen verran liikkeellä että monet noita vajalöytöjään pitkään jemmailleet kokeilee nyt apajia.
     
  18. Ventura389

    Ventura389 1st gear

    Paatosta tai ei, mutta asiaa.

    Se työmäärä on helvetillinen... läheltä mr-kunnostusta seuranneena (vaikka täysin vakiota tehdäänkin) se työtuntien määrä on järjetön. Kukaan ns. tervejärkinen ei tee itse, vaan ostaa kunnollisen valmiina. Tosin tästäkin aarteesta (Messerschmitt) on tarjottu ihan asiasumma rahaa... kunnostajallaan vaan ei ole kiinnostusta luopua, kun on itselleen sen tehnyt. Aikaa ja vaivaa säästämättä.
     
  19. Bandicoot

    Bandicoot Gearhead

    Katsatusaseman hinta kuorma autoa rekisteröidessä 230e tuli todistetuksi hiljattain,siihen saa ajaa paalattavaksi useamman auton raadon 8snt,kilo
    Joku totesi ettei kai vuoden aikana isokato ole takapihan unelmissa käynyt,vastaan kyllä on ja lisää menee harjateräkseksi kiinaan,teräksenhinnan nousu on ollut kova ja kysyntä nostaa hintaa ja romutkatoaa sinne,tosin ei mitään tälläisiä hienoja USA autoja,vaan ihan nissaneita yms,maalta tulee lavalle joskus hyviäkin kohteita,vaan missä säilyttää.
    Siis aivan törkeä on katsatus hintojen nousu ollut viimeaikoina.
    Harraste autoilla ei mielestäni ole mitään kiinteetä hintaa jokainen on yksilö ja sen mukainen hinta,kysynnän ja myyjän rahantarpeen mukaan,on vaan tainneet erikoisimmat jo löytää kodin ja samassa tallissa ehkä useampikin.
     
  20. JD4430

    JD4430 1st gear

    Kun tässä itselläkin on harrastejenkki hakusessa,niin voi vain todeta
    että hintoja ja hinnoitteluperusteita on laaja skaala.
    Mutta kaupankäynti on loppujen lopuksi ihan yksinkertainen asia.
    Tavaran(on se sitten auto tai mikä muu tahansa) arvo on se,mitä
    joku on siitä valmis maksamaan.Pyyntihinta voi olla mitä tahansa,
    mutta hinta on oikea silloin kun kauppa syntyy,simppeli juttu.
    Jos ei ole tarvetta myydä,niin tilanne on toinen.Silloin voi ilmoitella
    ihan vaan huvikseen ja käyttää hinnoitteluperusteena vaikka tähtitiedettä :lol:
    Jos ensimmäinen soittaja maksaa pyydetyn hinnan mukisematta,niin
    pyynti oli liian halpa.Jos taas puhelin ei pimputa ollenkaan,niin
    silloinkin hinta on pielessä.(suuntaa voi vain arvailla)
    Karu tosiasia on ,että mittavia rakennusprojekteja kannattaa tehdä
    vain omaan käyttöön,myydessä niistä ei välttämättä saa työpalkkoja
    pois,hyvä jos edes osien hinnan.Paitsi jos löytyy SE ostaja joka
    arvostaa hyvin tehtyä ja on valmis siitä maksamaan.
    Aina näin ei ole.
     

Kerro tästä muillekin!