Vectran tuuletuslaitteen ohjaimen taustavalo

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja mjk-73, 10.12.2001.

  1. mjk-73

    mjk-73 1st gear

    Eli...edessä olisi polttimon vaihto, mites se -92 Vectrassa irtoaa se etupaneeli silleen nätisti(ohjaimet kylmä/lämmin ilma, kasvoille/jalkoihin valinta)? Kellon alta löytyi 2 ruuvia mutta toinen pää näyttäs olevan kiinnitetty sinne ratin lähelle, mutten tiedä onko siellä lisää ruuveja vai onko se vaan jotenkin siellä muovien välissä, eli onks kyseeessä voima vai tekniikka laji?
     
  2. 4dFunClub

    4dFunClub 1st gear

    Koska alan asiantuntijoita ei tunnu olevan, vaihtoehtoja lienee 2. Änkeä pää ja fikkari kojetaulun taakse ja katsoa mitä se on syönyt. Tai hommata korjauskirja. Alfameriltä löytyy Vectraan suomenkielinen opus hintaan 159 mk. En tiedä ovatko Alfamerin omat opukset kuinka kattavia. Takaveto-Corollaan aikoinaan hommaamani opus oli luokkaa: Vika; valo ei syty. Diagnoosi; polttimo palanut tai ei saa kosketusta.Toimenpide; korjaa tai vaihda.
    Tai vika; perä pitää ääntä. Dignoosi; laakerit tai välitys kulunut tai viallinen. Toimenpide; vaatii erikoistyökaluja ja -osaamista, vie korjaamolle.
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    Vanhemmat Alfamerin suomenkieliset kirjat ei kerro sisustasta mitään (ennen -95(?) painettu) Kyllähän jokainen osaa koneen purkaa mutta yritä purkaa kojelauta ilman kirjaa!! Suosittelen alkuperäistä painosta, suomiversiossa puuttuu joskus yli 20 sivua kun "niitä ei tarvi", säästyy kustannuksia?
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ai niin, ne vanhemmat suomipainokset on painettu virossa, mulla on vessapaperi parempaa.

    sama
     
  5. Eyetech

    Eyetech Gearhead

    Nuo kojelaudan purkuhommat nykyautoissa ovat nimenomaan tekniikkalaji.
    Kaikenlaisia muoviklipsuttimia sieltä löytyy, eli jos ei irtoa helpolla, koita etsiä se kohta mistä se tuntuu olevan kiinni, siellä on tod.näk. jonkinnäköinen klipsi, tai ruuvi...
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    Tiesitkö että mersujen (W116, W123, W126)
    mittaristossa ei ole mitään kiinnikkeitä. Mittarin vaijeri irti ja johan irtoaa. Arvaa etsittiinkö ekalla kerralla.
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    Vectran "lämppärin taustavalot" saa vaihdettua seuraavasti: 1.Irroita mittariston alakehys. 2.Irroita mittariston yläkehys. 3. Ajoneuvon ratista riippuen saattaa joutua irroittamaan ratin molemmat muovikehykset! 4.Irroita paljastuneet 2-3 ruuvia jotka pitävät kyseistä lämppärin paneelia paikoillaan. 5.Irrota kello ja avaa ruuvit, jos kaikki tehtiin oikein pitäisi meillä olla kyseinen palikka hyppysissä! PS.Ratin irroitus helpottaa hommaa huomattavasti, mutta ei onnistu jos on airbag!
     

Kerro tästä muillekin!