Veekasin rodi.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja Anonymous, 27.9.2003.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mitens mulle ei avautunu tuo uusimman kasin ruotsin rodi. Hyvä tarina, mut kuvat tais olla eri autosta?????????? Tai sit en tunne tosiaankaan alasta mitään.........
     
  2. 46Juippi

    46Juippi 1st gear

    Tein samana havainnon. Aika hyvin oli SB Chevy naamioitu lättäpääksi...
    Takaluukun louversitkin olivat aika huomaamattomia! Ja mustaa tuck'n'rollia en huomannut yhdessäkään kuvassa?
     
  3. Jäpälä

    Jäpälä Gearhead

    Näinköhän nimim. Dirty osais kertoo mikä män pieleen :wink:
     
  4. platuart

    platuart Gearhead

    Taitaa olla Jukaraisella pari rodijuttua sisällä ja ovat tosiaan menneet kuvat ja juttu sekaisin. Missä vaiheessa moka on käynyt, mene ja tiedä, viimekädessä vastuu on kuitenkin lehden päätoimittajalla. Näin siinä käy kiireessä. Kyllähän taittaja nyt väkisinkin lukee tekstiä edes vähän sijoittaessaan esim. kuvatekstejä paikoilleen. Ja jos vähääkään autoista ymmärtää, niin näkee tosiaan ettei siinä ole Caddyn ilmanputsarilla naamioitua Holleytä tai viltti ei ole tukkenrollia, lokasuojia ei ole, saatika niitä takaluukun louversseja.
    Päivä ennen Kasia ilmestyi Pienoismallilehti ja siinä oli hieno Juha Airion artikkeli, mutta kaikki kuvateksit loppuivat kesken! suurin osa jopa tavuviivaan ja loput ovat jossain... No virheitä sattuu aina, parempi onni ensi numeroissa. Taitaa olla lehtitalojen koneissa oma hotrod-virusmato.
    Ensi viikolla pitäisi saada Primer #7 ulos, saa nähdä onko siinä kannet ylösalaisin ja entistäkin enemmän kijotusviheitä....

    PLATU
     
  5. platuart

    platuart Gearhead

    Niin tai eihän siinä kai puhuttu Caddyn putsarista, nyt itsekin sekoilen, mutta joku sraipattu putsari siinä muka on ja pukinsarvet...Anyway Kasi on mielestäni tsempannut kustom ja rod-harrastajien mieliksi. Alan juttuja on lisääntyvässä määrin, kiitos paljolti Harri Jukaraisen.
    Pikkuheittona: Tarkkasilmäiset varmasti huomasivat Salinaz Boyz-jutussa, kun yhdessä kuvassa Cole Foster ja oppipoika Brandon lueskelevat lehtiä. Kuvatekstissä mainitaan, että he tutkailevat V8-Magazinen tarjontaa, mutta Brandonillahan on kädessään PRIMER!!
    Tekstissä mainitaan kuinka äijät silmäilivät lehdestä Vänttisen verhoiluja ja Saarelan Kartsan takavalojen teko-ohjeita ja nehän löytyvät juuri Brandonin kädessä olevasta PRIMER-numerosta. No ei se mitään, ettei tekstissä mainita mitään Primeristä, sanottiinhan siinä kuitenkin:... kun matkalaukussa kulkeneet suomalaiset alan lehdet...
    Kuitenkin vähän kismittää kun kuvatekstin mukaan ukot lukevat Kasia. Mutta eihän sitä nyt voi kilpailijaa (HAH, HAH, ever never) lehdessä mainita.

    PLATU taas
     
  6. 4dFunClub

    4dFunClub 1st gear

    No, hyvä että muutkin on huomanneet. Meikäkin tiedusteli varovasti muilta, että olikos siinä jutussa jotain hassusti kun mietin , ettenkö mä todellakaan tajua hotrotteloista tuon taivaallista. Nolo tapaus kuitenkin, meikäkin on tottunut pitämään Veekasia miltei raamattuna ja luottanut tietojen virheettömyyteen. Mutta tekevälle sattuu. Uutta Swappia selatessa huomasin että kaverin käsin kirjoittamassa jutussa oli vähemmän kirjoitusvirheitä, kuin lopullisessa meikän naputtelemassa jutussa, joka kuitenkin oli tehty hienolla ohjelmalla, joka varoittaa punaisella sahalaidalla kirotusvihreistä. Ja tavan mukaan onhan siinä muutakin sanomista.
    Pirun pienellä porukalla sitä Kasia nykyään tehdään, 2 toimittajaa, päätoimittaja ja sihteeri. Nykäisin hyllystä lehden vuodelta -87, niin siellä on silloin ollut 7 toimittajaa ja vielä Vennu varaston puolella. Jälleenkö yksi esimerkki, kuinka riistokapitalistin tehokkuusajattelu tuottaa sutta ja sekundaa? Toivottavasti ei :grin:
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    Myöskin kannen lupaama 61 crysler avo!juttu
    etsityttää varmaan ainakin seuraavaan numeroon. 4d ht oli kyl esillä mut katto vaikutti kovin peltiseltä.
     
  8. Impala71

    Impala71 1st gear

    om muuten muutamassa aikaisemmassakin lehdessä ollu pieniä sekoiluja... mut tänkertainen lehti on kul kaikenhuippu aikoihin... onkohan siellä toimituksessa lehden viimeistä ulkoasua tarkastelemassa joku jolla ei o autoista mitään tietoo?? vaikuttais ainakin siltä. Pitäis kait tuommoset virheet huomata heti.
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    Jospa joukkovoima toimis eli kaikki vaan tilauksia perumaan, aina joku rupeaa sitten uutta lehteä värkkäämään,ite oo poikotoinut siitä lähtien kun markkanen rupes naisia auton eteen laittamaan. enkä ees oo yhtään irtonumeroa ostannu, tyytynyt ruottalaisten ja jenkkien lehtien kuvien katseluun, ,mielipidehän se on tämäkin
     
  10. 383

    383 Gearhead

    joo olihan pari numeroa taaksepäin piti olla 69 camino mutta lehti artikkelissa oli 60 ja 69 esiteltiin edelisessä numerossa että sillei
     
  11. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Platu, mä huomasin kanssa Pienoismallissa saman jutskan, eikä ole eka kerta! Muistaakseni toimituskin on asian huomioinut mutta ainahan noita sattuu...
     
  12. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Jep, toisenkin kerran piti kuvatekstit lukea. Muuten oli yllättävänkin paljon kiinnostavaa rod-/kustomasiaa tällä kertaa, plussa siitä. Päätin kuitenkin perua tilaukseni ennen seuraavaa Corvette-erikoisnumeroa. Sori toimitus.
     
  13. Karva

    Karva Gearhead

    Aina roiskuu kun rapataa, ja tottuuhan siihen kun aina sattuu ...

    Kummallista kyllä eikös arvon toimittaja Jukarainen saa juttujansa oikolukuun ennenkuin noi menee painoon, tai sitten alan lehdykäisellä pitäs olla tarkin tieto ja asiantuntemus joka jepellä jotta näkee texstissä jotain omituista, vaikka noita ei oikoluettaisi, hyvät kuvat ja hyvä juttu kuitenkin vaikka nillä ei toistensa kanssa mitään tekoa oliskaan ...

    Toi 8 on ja pysyy suomi raamattuna täälläpäin sattuuhan noita erheitä, ja arvon toimittaja on juuri sitä mitä lehti kaipaa ja jutut kelpaa vertailupohjaksi minne sekä kenelle vain ... No, worries mait

    :-o :-o :-o

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Karva 2003-09-29 22:03 ]</font>
     
  14. Fastback

    Fastback Gearhead

    Jos Suomessa olisi yksikin varteenotettava kilpailija kasille, niin ei olisi vaikeuksia lopettaa tilausta. Nykyisin tilaan kasia lähinnä kannatuksen vuoksi, onhan kyseessä vanha perinteikäs lehti, jonka en soisi lopettavan toimintaansa. Ehkä toimitus kaipaisi uutta nuorekasta verta, jolla olisi asia hanskassa ja ennenkaikkea uskallusta tehdä juttua muistakin kuin High dollar Boyd kustomeista. Ainahan sitä tekijää haukutaan, jos menee huonosti niin kalkatusta tulee, jos menee hyvin niin kateelliset kalkattaa.

    Kotimaisia autoja karusti vaan lehden kansien väliin - mitä sitten jos on vähän rupunen auto. Kasin sivuilla mm. kiihdytyspäivillä näkyy monenmoista kiinnostavaa autoa. Sinne vaan radan reunalle kyseleen, että saako tehdä jutun autosta. Auto lehteen jos omistaja suostuu.
     
  15. Vicky55

    Vicky55 1st gear

    Taitaa Markkasta kiinostaa vain oma kilpaileminen ja GTI lehti. Miksi melkein joka kasissa on Markkasen Novan kuva?
     
  16. Pro ´55

    Pro ´55 Gearhead

    Vaikka se joita kuita joskus vituttaakin, kun omistaja kirjoittaa itse jutun, niin sepä olisikin omistajalle melkolainen potku munille, löytää oma autonsa kuvat valtakunnallisesti levityksessä olevasta lehdestä, mutta teksti aivan silkkaa puuta-heinää jostakin muusta kotterosta.
    Juuri noiden sekoilujen takia kannattaakin kirjoittaa itse juttu omasta autostaan ja varmistaa sataviiskymmentä kertaa, että kuvat tulee olemaan samasta laitteesta.

    Tosin nyt oli kyse ruotsin rodista, eikä kotimaisesta kalustosta, mutta silti saattaa ottaa kaveria pannuun.

    Kaikesta siis oppii jotakin :wink:
     
  17. Anonymous

    Anonymous Guest

    Totta on että varmaan kuvatun auton omistajaa ottaa pattiin jos/kun jutun näkee. Pattiin otti myös jutun kirjoittajaa, joka oli autuaan tietämätön että (jompikumpi) juttu oli tarkoitus julkaista eli aiemmin manittua oikolukua en päässyt suorittamaan. Molemmat jutut on ilmeisesti saamani tiedon mukaan tarkoitus julkaista ihan oikeassa asussa (eikä tyyliin yhdistä edellisen lehden kuvat tähän textiin ja vice versa heh heh) Syyllistä on kai aika turha hakea vaikka tässä itse pesenkin käsiäni. Suurin tekijä on kai se armoton KIIRE jonka joku muukin tiesi kyseisessä toimittuksessa vallitsevan. Erehdyksiä sattuu joskus varmaan meille kaikille työelämässä varsinkin kiireessä ?? T H. Jukarainen
     
  18. Anonymous

    Anonymous Guest

    Jukaraisen jutut on pelastanu kasin. Jatka vaan samaan malliin.
     
  19. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Juu, juttu oli erinomainen. Vielä kun olis ollut jutun mukainen auto, niin olis ollut vieläkin parempi :smile:
     
  20. Heikki

    Heikki Gearhead Admin

    Se on joku psykologinen juttu... silloin kuin itse toimittelin clubimme jäsenlehteä CHOPTOP Magazinea, niin lähes joka numerossa oli vähintään yksi T-Bird... :lol:
     

Kerro tästä muillekin!