Veekasin rodi.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja Anonymous, 27.9.2003.

  1. Otto

    Otto Gearhead

    Lyhensin vähän... Ise tein tolleen Big Beat lehden kans, sen pitäis tulla viis kertaa vuodessa, mut tän vuoden toinen vai kolmas numero tuli syyskuussa. Ja luinpa siitä että Setzer tulee suomeen ja keikka loppuunmyyty jo. Soitin sinne, "älä lähettele tänne enää sitä lehteäs" ja tilasin tilalle Ducktailsin. Meni hermot Big Beat'in odotteluun... Se rodi oli kyl komia, vaimo pyys väsään simmosen... No joopa joo, tehdaan vaikka kaks, ennen joulua vielä, heh... Kuvateksteissä ihmettelin kans ett pikkulohkossa on uutta ilmettä vai mitä siinä luki... En muuten o ennen nähny kahta jarrujen pääsylkkyä vierekkäin rodissa, aika hyvän näköinen paketti kaiken lisäksi. Ja mitäs tossa viel oli... Niin, kovasti GTI lehti tuntuu saavan huomiota, projekti auto jne... Missäs on muuten V-8 magazinen projektiauto? Suunnitelmissa vasta? Jokaisella on tietty oma arvomaailmansa ja tärkeysjärjestyksensä, mitäs se mulle kuuluu...
     
  2. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Tota mä ihmettelin, minkä takia ko. rodissa oli kaks jarrupääsylinteriä?? Valistakaa tyhmempää...
     
  3. HornetRWB

    HornetRWB Gearhead

    oli tosiaan hauska lukea juttua lehden ilmestyttyä. :grin:
    Hiukan pisti ihmettelemään, miten noin ison budjetin lehdessä voi olla noin kiire, ettei ehdi edes selata juttuja läpi ennen painoa...

    Mielenkiinnolla odotan onko ens lehden rodijutussa sitten samat kuvat vai samat tekstit, vai pistetäänkö huumorilla nekin ristiin... <grin> :grin:

    Saiskohan tosta lehdestä vaatimalla korjatun version?
     
  4. Vemppu

    Vemppu 1st gear

    Itseänikin hieman nyppii nuo ulkomailla "isolla" rahalla tehtyjen "customien" esittelyt...

    Itse en kaipaile niitä Boyd -biilejä joka numeroon. Vanhat kasit ovat tuossa suhteessa mielestäni parempia.

    Vähän käytännönläheisempiä autoja rohkeesti esittelyyn...
     
  5. Forvolet

    Forvolet 1st gear

    Onhan asia niinkin, että lehden arvostelu tälläkin foorumilla kertoo karua kieltä osan roddariporukan suhtautumisesta ko. lehteen. Tämä ei voi olla vaikuttamatta esim. siihen, kuinka autoja annetaan esiteltäväksi lehteen.

    Mielestäni lehti täyttää erinomaisesti paikkansa, vaikka en sitä luekaan.

    Ikävää, että V8:a haukutaan muualla kuin suoraan toimituskuntaan.
     
  6. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Toinen on kytkimen sylinteri.
     
  7. Vemppu

    Vemppu 1st gear

    Forvolet; mistä tiedät että "haukut" eivät olisi menneet myös toimituskuntaan? :-|
     
  8. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Hieman aiheen vierestä:
    Kuvassa veekasin jutussa mainittu silloin keskeneräinen Gene Ohlsonille tehty merc-kustom. (Oli muuten hyvä juttu, lisää niitä. Tosin mieluummin reaaliajassa jos kritiikki sallitaan vielä). :wink:
    http://drd57.hypermart.net/Customs/P3310178.JPG
     
  9. Forvolet

    Forvolet 1st gear

    Tottakai lehteen, joka on yleisessä levityksessä kohdistuu kritiikkiä. Varmasti siihen on varauduttukin. Varauduin siihen itsekin, kun näin julkisesti toin mielipiteeni julki. Kuten jo takakuukausien topiceissa ovat valvojatkin asian julki tuoneet, suora kritiikki voisi olla rakentavinta- täällä annetut kommentit voivat vaikuttaa jopa kylkeen pistämiseltä. Minun puolestani asia on loppuun käsitelty.
     
  10. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Chevy ´53, kiitoksia! Tommosta en tullut edes ajatelleeks! No, aina oppii jotain...
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    Menestyviä ihmisiä ja yrityksiä haukutaan aina. Suurimpana syynä on tämä suomalainen katkeruus.
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kaikkea ei kannata yrittää selittää kateudella. Liian helppo ja vaivaton ratkaisu...
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    Sattuuhan sitä paremmissakin piireissä. Uudessa Wheels:ssä oleva nokan ajoitus-juttu loppu mukavasti tavuviivaan. No, nokka oli jo kyllä siinä vaiheessa ajoitettu, mutta loppukaneetti jäi hieman epäselväksi.
     
  14. e

    e 3rd gear

    just joo... pakko sanoo.

    Aika uskomaton asenne toisilla. Ettekö te nyt ymmärrä, ettei tollanen homma ku lehden toimittaminen o helppoa eikä hyväntekeväisyyttä. Se on kireitä aikatauluja, kompromisseja ja paskaa. Kuvitelkaa vaan itse toimittavanne päälle satasivuista lehteä ja sitten kuuntelevanne haukkuja kun on joku kirjoitusvirhe tai kuvateksti on osunut väärään paikkaan tai lehti vähän myöhästyy. Laskekaa omat kirjoitusvirheenne
    näillä forumeilla. Onhan se nyt ymmärrettävää että joukkoon lipsahtaa ikäviä, mutta inhimillisiä virheitä.
    Lehdellä on monta tekijää, jotka ajattelevat erilaisesti. Eihän se lehti ilmestyisi ikinä jos siitä kaikki virheet viilattaisiin pois ja varmistettaisiin että nyt sitten kaikki tykkää niistä tämän numeron jutuista ja että se kutossivun auto on oikeen värinen kaikkien mielestä. Samperi se on kuulkaa ihan oikeeta työtä jossa pätee samat säännöt ku muussakin työnteossa, kiire on kova, yhteistyökumppanit menee puihin, kustannusarviot kusee ja loppujen lopuksi sen lehden pitäisi jotain tuottaakin. Ok, Platu vääntää Primeriä omalla muotillaan ja saat silti haukkuja lehtesi sisällöstä, tai ehkä juuri siksi. Mut oot varmaan samaa mieltä aikatauluista yms?

    Sitten vielä Veekasin sisällöstä. Porukka poraa täällä, että siinä on liikaa sitä ja liian vähän tätä. Kyllä te nyt itsekin hyvät ihmiset ymmärrätte, että se on kompromissi, jossa yritetään tarjota mahdollisimman
    monelle jotakin, ja monelle vielä enemmän. Kohderyhmä on todella laaja, ei tällaista lehteä voi tehdä juuri Sinun ehdoillasi. Itse hyppään suosiolla kaikki kiihdytysautoilua koskevat jutut ylitse, ei kiinnosta, mutta moni niitäkin lukee. Minä kaipaisin lehteen lisää juttuja lukijoiden autoista, mutta ei auta itkeä. Voisi tietenkin olla Veekasin kannalta rakentavaa, että järjestettäisiin esim. kysely, jolla tiedustellaan tyyliin: "mitä haluat
    lehdestäsi lukea". No, tämä vie taas sitä aikaa ja tietenkin se maksaa, sillä joku senkin kyselyn tekee ja rakentaa siitä yhteenvedon. Toisaalta jos tällainen kysely järjestettäisiin, uskoisin, ettei lehti lopputuloksena muuttuisi paljoakaan, koska lukijakunta on niin laaja. Varmasti tulisi paljon niitäkin vastauksia, jotka haluavat
    lisää kiihdytysautoilua ja vähemmän lukijoiden autoja. Kuten jo sanoin, näin iso lehti ON kompromissi.

    Lopuksi vielä täälläkin kritisoidusta Jarmo Markkasen kiihdytysautoharrastuksesta ja Gti-lehden toimittamisesta. Antakaa nyt hyvänen aika toisen harrastaa, ei se sitä kenenkään kiusaksi tee. Gti-lehdelle oli selvä markkinarako muutama vuosi sitten. Sillä ei ole vieläkään yhtään kotimaista kilpailijaa. Se että veekasimies alkaa toimittaa
    tuninglehteä, on tässä tapauksessa normaalia yritystoiminnan kehittämistä. Ei teidän sitä mikään pakko ole lukea, kyllä se lehti oman kohderyhmänsä tavoittaa.

    ugh

    _________________
    e´s artwork
    -pinstripet + muut maalauskikkailut-

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: e 2003-10-10 12:14 ]</font>

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: e 2003-10-10 12:15 ]</font>

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: e 2003-10-10 12:17 ]</font>
     
  15. Puuhis

    Puuhis Gearhead

    Menee nyt vähän eri juttuun mutta... meilläkin firman lehdessä kehuttiin uutta Chrysler Crossfireä ja kuinka siinä on 3.2L 18 sylinterinen V6 moottori :grin: ...on tainnu olla oikea asiantuntia kirjoittamassa juttua.
     

Kerro tästä muillekin!