venakoppien irrotusvinkkejä??

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Rusty, 8.2.2006.

  1. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Oli tarkoitus irrottaa venttiilikopat puhdistus/maalaus-operaatiota varten ja otin kaikki pultitkin jo irti mutta ne perkeleet olikin liimattu kiinni ihmetökötillä...... NIIN olisko hyviä ideoita irrotukseen. Ovat nimittäin kiinni kuin tauti. :odroll:
     
  2. Olli_

    Olli_ 1st gear

    Onko ne varmasti liimattu? Jos tiivisteet onkin jumissa tms?

    Koita vaikka lämmittämistä tai vetää vaikka mattoveitsellä varovasti rakoa pitkin :odroll:
     
  3. yyvee

    yyvee 1st gear

    Kumivasaralla varovasti naputtelemalla vuoronperään molempia puolia, kyllä lähtee.
     
  4. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Varmaan joku pihavirittäjä vetänyt mustan sikakitin väliin, on varmasti niin lujassa, ettei lähde kuin leikkaamalla silikooni irti. Jos saa puukon sinne väliin niin varovasti nirhaamalla auki ja kokoajan kampeat sitä kantta varovasti irtipäin.
     
  5. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Juups.. Kyllä te sitten Pohjanmaalla keksitte moralle mitä erkoisempia käyttötapoja. Kumivasaran puuttuessa otan siis puukon ja alan nirhaamaan kunnes viikonloppu koittaa. :eek:
     
  6. bwheel

    bwheel 1st gear

    Ja jos puukossa on liian paksu terä, niin langalla saat ainakin päädyt irti.
     
  7. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Tiärä noista sivupitäjistä mutta täällä Emäpitäjäs pitää pitää puukoot kunnos. Noilla svedujen morilla voi sitten yrittää leikkailla sikakittejä ja muita pehmeitä aineita. Oli vain yksi ehdotus muiden lisäksi. On niitä sikatiivisteitä nähty hullummissakin paikoissa. Toivottavasti kaveri saa kannet irti konstilla jos toisella.
     
  8. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Tänään ne antautui! Käytin koneen lämpimäksi, irrotin pultit, kalautin kakkosnelosella päihin ja työnsin parit morat väliin niin alko tapahtua.. :D
    Nyt ne onkin jo tallin pöydällä putsattuna ja uusi punainen maali kiiltelee.
    Uudet korkkitiivisteet maksoi Us Partsissa 12e pari. halpaa ku maggara.
     
  9. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    Muista pistää sikaa väliin ettei vuoda. :D
     
  10. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Hmmm....... Taidan pistää sikaa vaan lautaselle :odroll: :D
     
  11. VMZ

    VMZ 1st gear

    Silikoni on hyvä tiiviste siihenkin, kunhan laittaa ohuesti öljyä sylinterin kannen puoleiselle tiivistepinnalle. Silloin kitti tulee kiltisti kopan mukana irroittaessa.
     
  12. buick8791

    buick8791 1st gear



    Joo mora on hyvä, ei raavi alumiinikoppien tasojakaan pilalle, ku on niin pehemiää tavaraa(no joo, varovasti niilläkin). Järvenpään Iiisakin tekemän kaksneuvoose Helapään piänempi puukkoo olis kyllä hyvä autohommiski, Mutta ku se on tarkootettu ihan eri hommihi....
     

Kerro tästä muillekin!