Veneen tuonti usasta, tullin suhtautuminen kilpaveneisiin

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Akseli von Gardan, 18.11.2007.

  1. paja1

    paja1 Double Gearhead

  2. Speed Bird

    Speed Bird 1st gear

    Kyllä tämä ce-pykälä pitäis olla voimassa kaikissa eu-maissa ei only in finland
     
  3. SpedeX

    SpedeX 3rd gear

    Akseli kuumeni liikaa? :rotfl:
     
  4. Joo proput palo maan tasalle..... no onhan täällä paljon muutakin kateltavaa , turkey run tapahtuma alkaa huomenna ,mainostavat sitä maailman suurimmaksi swappi+autonäyttelyksi ,4päivää on varattu aikaa tuolla hortoiluun.

    Jos jollain on jotain spesiaalitarpeita osien suhteen ja rahat näpissä , laita yv: ni katon jos voin auttaa . En tosin lupaa varmaksi kun omia tarpeitakaan varten ei rahat riitä mutta jotai voin yrittää.
     
  5. NUTFINN

    NUTFINN Gearhead

    Kattos mulle joku 18 kesäinen latino tyttö, ei taitais vaimo tykätä :lol:
     
  6. MadMike

    MadMike Gearhead

    Vain jos siinä on valmistajan kyltti että se on kilpavene, ei auta vaikka olisi kilpavene jos lätkää ei ole.
     
  7. MadMike

    MadMike Gearhead

    Ei onnistu...mutta että olet kyläilemässä amerikkalaisena suomessa onnistuu.
     
  8. MadMike

    MadMike Gearhead

    Sitä ei kukaan usko ennenkuin itse kokee...
    Muskeliveneily ja autoharrastus on lähes tapettu maassamme joten en näe muuta vaihtoehtoa kuin muuttaa pois.
     
  9. SamiL

    SamiL Gearhead

    Sen vielä ymmärtäisi, jos kaikenmaailman lait, asetukset ja säänökset olisi tehty ihmisten suojelemiseksi, mutta kun aina vain enenevässä määrin niitä tehdään nykyään ihmisten elämää rajoittamaan ja vaikeuttamaan ja valinnanvapautta pienentämään... :mad:
     
  10. Joopa joo , nyt on sit vene tulossa Suomesta , vaikkakin olisin mieluummin ostanut veneeni Amerikasta , olis ollut noin puolta halvempi siellä..... Uskokaa nyt jo kaikki muutkin , tässä maassa on näköjään turha yrittää harrastaa jotain joka on vauhdikasta ja kivaa , parempi ois vaan juoda sitä kossua sohvalla ja koittaa herätä seuraavana aamuna töihin! :poff: :poff:

    Onkohan Suomi oikeasti joku perk..n laboratorio jossa katsotaan kuinka paljon homo sapiens kestää pakkasta ja vittuilua???? :rotfl: :wc:
     
  11. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Pakkaset on vähentyneet eli vittuilua tulee lisätä. :eek:
     
  12. takapiru

    takapiru 1st gear

    Olitko muuten huomannut tämän firman: http://www.vinces.fi/

    :pinup:
     
  13. Jep , on vaan veneet edelleen semmosissa hinnoissa tuotakin kautta että anti olla.... Vene on nyt hankittu ja teetättää itselle vähän töitä konerempan tiimoilta ,mutta jää järjellisen hintaiseksi. Vielä ku olis varaa ajella sillä :rotfl:
     
  14. jamboI

    jamboI 1st gear

    Mitäs tarkoittaisi paperisodan puolella, jos tekee täällä omaan käyttöön itse mahonkiveneen ja hommaa koneen usasta?

    Elikkäs ei tee mistään puolivalmiista loppuun, vaan tekee veneen ihan nollista piirustusten perusteella ja tuottaa siihen Mercruiserin 350 usasta. Kyseessä ois siis sisäperämoottorillinen, kiinteillä pakoputkilla oleva vene perhekruisailuun, ei kilpakäyttöön.
     
  15. Kylänvanhin

    Kylänvanhin 3rd gear

    Eihän siinä mitään erikoista. Senkun tuot koneen ja vaikka vetolaitteenkin jenkeistä. Sitten vaan rekisteri-ilmoitus maistraattiin jossa ilmoitat että vene on omavalmiste. Koneesta täytyy kehittää kuitenkin joku ostokuitti, ainakin Tampereen maistraatti vaatii.
    Suurin paperisota on se kun teet itse mahonkiveneen piirustukset... :rotfl:
     
  16. Kylänvanhin

    Kylänvanhin 3rd gear

    Sen verran vielä, että tuosta löytyy kaavake "ilmoitus vesikulkuneuvorekisteriin":
    http://www.maistraatti.fi/vesikulkuneuvorekisteri.html

    Merkin kohdalle tulee se "omavalmiste" ja moottorin tunnistenumeroa kysytään kanssa. Siihen kelpasi lohkon valunumero kun ei muitakaan nummeroita ollut... :D
     
  17. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Onpas tätäkin tullut nyt tutkittua vähän pintaa syvemmältä, eli kilpakäyttöön tarkoitettu laite vaatii kilven/tarran jossa mainitaan kyseinen asia + valmistajan dokumentin. Alle 50 mallisen saa tuoda jos se on alkuperäisellä (tai ainakin aikakauden) moottorilla, jos ei niin kannattaa tuoda ilman konetta. Muut vaatii CE-merkinnän ja laite ei lähte vapaavarastosta minnekään ennenkuin dokumentit löytyy.
     
  18. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Kyllä vielä on konstit tuoda tollasia suoraan tänne sarvikuonolandiaan!! Kaveri ajelee nyt tyytyväisenä isolohkojettiveneellä joka tuli keväällä jenkkilästä!
     
  19. MadMike

    MadMike Gearhead

    Vellamosta lienet puhuvan..kummasti tossa hangon poker runin aikana Jamo taisi ajella omalla jetillään paraisten aukolla... oli ihan pakko pudottaa 48 jalkaa plaanista paljon aikaisemmin kun olis hukkunut kipolla.
    Mutta joo kyllähän ne tullista läpi saa edeleen tuurilla. Mutta perästä noista kuuluu ja sitten joutu jälkikäteen teettämään CE kilvityksen tarkoittaen että päästöhyväksytty kone pitää olla etc sheisse dokumentoituna.

    Parasta on vaan ostaa suoraan kilpuri. Tännehän tuli juurkin kaksi 39 jalkaista NorTech kattia..joista toinen on kimpassa ostettu ja myynnissä ja olettaisin että noitten kotiin tulo kesti juurikin tuon byrokratian takia about 2v.
     
  20. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Nii onkin mut niistä ei huudella täällä.
     

Kerro tästä muillekin!