Venttiilien säädöistä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Marvä, 26.5.2020.

  1. Marvä

    Marvä 1st gear

    Moi. Auto on lincoln continental 62 ja hydrauliset nostajat ja kiinteät keinuvivut. Mitenköhän nuo venttiilit säädetään. Olen nuo nostajat putsannut, tarkastanut ja pessyt. Onkohan niin, että noissa tuo reservi riittää ilman säätöä.
     
    Muokattu: 28.5.2020
  2. Marvä

    Marvä 1st gear

    Keinuissa ei siis säätöä.
     
  3. juko7

    juko7 Double Gearhead

    Välys voidaan tarkastaa siten, että keinuvivulla käännetään nostaja pohjaan ja mitataan vivun ja venan välistä. Tuolla arvoja:

    https://www.tpocr.com/lincoln.html
     
  4. Marvä

    Marvä 1st gear

    Okei thänks. Täytyy tutustua hommaan.
     
  5. Marvä

    Marvä 1st gear

    Moi. Muutama asia nousi mieleen tuossa kasatessa konetta. Nuo säädöt venttiileillä. Olen nyt kasannut koneiston perussäädöt valmistajan ohjeen mukaan. Ykkös männän ollessa ylhäällä katsonut mitkä venttiilit mitattavissa ( siis kiinni asennossa) Sitten 6 männän ollessa sama homma. Kaikki näyttää silmämääräisesti ok, mutta kyllähän noissa venttiileissä liikaa välystä joissakin on. Eli kysymys! Miten noihin säätöihin vaikuttaa vielä, että auto ei ajosta mittaukseen. Eli siis nuo hydrauliset nostajat ei vielä täyttyneet yms.. Säätö tuossa taitaa tapahtua vaan hommaa tankoja ( lyhempiä ja pitempiä) Melko homma muuten, kun alkaa kaikkia ihan kohdilleen laittamaan.
    Mvä
     

Kerro tästä muillekin!