Venttiilien tiiveys

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja jusssi, 16.1.2017.

  1. fennia

    fennia Gearhead

    Kyllä, kyllä. Suotavaa olis myös että puristustahdinkin aikana paineet pysyy ventiilin alapuolella... Ei noi palotilat mitenkään norona tyhjentynyt, mutta pikkuhiljaa silti. Uskoisin kyllä että jousien kanssa pitää.
     
  2. Toope

    Toope 2nd gear

    Monesti just näin, Useampi kilo painaa sen venan kiinni kun kynttilä syttyy.(myös rutistelutahdissa)
     
  3. fennia

    fennia Gearhead

    Joo ja nythän ei ollut tosiaan noita jousiakaan kiinni. Menaisin huomenna kasata ton ja koittaa uudelleen nesteen kanssa.
     
  4. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Yleensä ne tulet kynttilän päästä leimahtaa myös juurikin puristustahdin aikana..
     
  5. fennia

    fennia Gearhead

    Älä?
     
  6. jusssi

    jusssi Gearhead

    Koitin yhdestä ottaa jouset pois ja täytin palotilaan raakaa jäähdytinnestettä. Vuorokauden kuluttua oli pakosesta tullut pari tippaa ja imukanavassa oli lätäkkö, mutta ei edes lattialle asti valununut ja palotilasta ei silmämääräisesti näkynyt juuri vähennystä. Vuotaako liikaa?
     
  7. f34

    f34 Double Gearhead

    En oikein ymmärrä tuota ilman jousia testausta kun käytössä kuitenkin noi jouset on paikallaan... Vai ajeleeko joku ilman venajousia?
    No joo onhan tietysti pakko-ohjattuja venoja kierroskoneissa...
     
  8. urho3

    urho3 Gearhead

    No jos lautanen on vähän kiero pitää se jousien kanssa mut ei ilman. Enkä laita kieroja omiin moottoreihin.
     
  9. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Jos testi on ajateltu otettavan ilman jousia ja se on siihen kalibroitu niin eikö se sillon ole järkevää tehdä ilman jousia?

    Jousien kanssa saa kyllä kivempia tuloksia kun kaikki pitää.
     
  10. hantta

    hantta Double Gearhead

    Ja jos venttiili palaa, arvatkaapas mistä kohtaa?
     
  11. hantta

    hantta Double Gearhead

    No minäpä paljastan, jos venttiili on palaakseen, alkaa metallin haihtuminen pakokaasujen mukana kohdasta, josta se neste nyt karkaa, ja testaus ilman jousia, se pahus kun ei ole koko aikaa kiinniasennossa ;)
     
  12. urho3

    urho3 Gearhead

    Kannattaa ostaa käsi mira hyvä käytettykin. Ostaa vaikka uudet venat jos ei pysty ite hiomaan tai liian kuluneet vanhat. Äkkiä pyöräyttää 8v kannen.
     
    hantta tykkää tästä.
  13. helvetinkat

    helvetinkat Gearhead

    voiko venttiiliin "vuotopaikka" muuttua koneen käydessä...
     
  14. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Kun tietäis mistä tollasen löytäis.

    Missä hintataso mahtaa pyöriä noissa mira tai newey käsijyrsimissä?
     
  15. rb

    rb Double Gearhead

    Täytä palotilat bensalla.

    Odota vartti.

    Vaikka kuinka fiksu on ollut seetejä tehdessä, niin siinä ajassa yleensä jostain vähintään mehii..
     
  16. urho3

    urho3 Gearhead

    200e maksoin mirasta. Neway makso 100e ja b&d vibrocentric makso 60e. Netistä ostin kaikki eri paikoista.
     
  17. jaketech

    jaketech 3rd gear

    paljo on alipaine tiiveyden tarkistuksessa. mulla puuttuu alipaine imuri ja mittari ni kokeilis tehä ite jostain aparaatista.
     
  18. jaketech

    jaketech 3rd gear

    halpa ollut mira. parivuotta sitte kattelin ni käytetyt 1000-1500e
     
  19. jusssi

    jusssi Gearhead

    Vittu, taidan ostaa uudet venttiilit ja kiikuttaa kannet koneistamoon, ni ei ole siitä sitten kiinni... o_O
     
  20. urho3

    urho3 Gearhead

    No siitä on 4vuotta ku Miran ostin. Jossain oli myytävänä joku aika sitten nettihuudossa 300.
     

Kerro tästä muillekin!