Venttiilinvarren kumien vaihto....

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Big_Rocker, 21.5.2010.

  1. Buick55

    Buick55 Gearhead

    Ei kannattas lähteä "pöllöilemään"tuon paineilman kanssa,ei se nyt ole iso homma pyöräyttää mäntää ylöspäin ja laittaa jotain narua tai kumiletkua tulpan reijästä.
    Ovat joskus aikas kovassa nuo kiilat ja jos huono säkä käy niin on kiva onkia se vena sieltä pytystä :D
     
  2. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Paineilmalla venttiilin ylhäällä pitämine ei ole mun mielestä mitään pelleilyä. Narulla olen tehnyt vaan kerran kysseisen rempan ja siitä tulis mieleen mielummiin se pelleily. Monessa laitteessa ne narunlaitot on vaan vaikeempia.
    Paineilmalla samalla voi todeta kohinan imusarjaan/pakosarjaan/alakertaan :rotfl:
     
  3. Buick55

    Buick55 Gearhead

    Ok,ihan miten vaan hyvä tulee,kukin taaplaa tyylillään :D
     
  4. Big_Rocker

    Big_Rocker Gearhead

    Taisi olla koneessa vain ajon puutetta seisonnan jäljiltä kun olen ajanut nyt viikon sisään n.1000km niin on tuo savutus aina vähän kerrassaan vähentynyt/hävinnyt.Kokeilin tuota öljykorkin kautta tehtävää ohivuoto juttua ja sekin oli ok ja koneessa kuitenkin tuntuu olevan tehot tallella eli en usko että koneessa nyt mitään suurta vikaa on jos on ollenkaan.Mutta ajan nyt niin pitkään kun tuo kone kestää(tällä hetkellä mittarissa 235600km) ja sitten kun se hajoaa niin se korjataan ja sitten ajetaan lisää. Kiitos kaikille neuvoista yms.
     
  5. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Näin varmaan on. Itsellä ei ole kokemusta kuin veltostuneista vakiojousista, mitkä varmaan kuuluis jo roskiin :cry:.
     
  6. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Lainataas tätä kun lainaaminen päivän sana.


    Miten erottaa onko venttiilinvarren kumit menneet vai ohjurit?
     
  7. 240163

    240163 Gearhead

    Mulla Letukassa kans kumienvaihto operaatio edes. Tyhjäkäynnillä ei savuta koska moottorissa on voimakas alipaine. Kaasua kun painaa tulee hulppee sininenpilvi. Ajaessa taas rauhoittuu savutus. Ostin Letukan omien o-renkaitten tilalle Fordin sateenvarjokumit. Toimii paremmin... Eikä toi Usa Partsissakaan outoo ollu kun selitin tarpeeni. Kaveri tiesi heti mitä tarkoitin.
     
  8. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    240163:
    Vaihdoitko samalla moottoriöljyt, tai teitkö moottorille jotain muuta kun vaihdoit kumit?
     
  9. 240163

    240163 Gearhead

    En ole vielä kerennyt vaihtaa kumeja koska verhoilu on autossa kesken. Mutta kyllä on tarkoitus vaihtaa öljyt ja suodatin samalla. Mun tarttee nostaa kannet ylös. Koska tutu tekevän syksyllä jonkinverran painetta vesijärjestelmään.
     
  10. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Aaa... Okkei, luin vääri, oletin että vaihdoit jo ja sauhutus loppu.

    Tyhjäkäynnillä jos on voimakas alipainen niin silloinhan sen luulisi imevän ohjurien läpi sitä öljyä ennemmin kuin kaasua painaessa.
    Alkaa renkaat olemaan varmaan myös vainaat jos polkiessa sauhuttaa.
    Jos pahvit vuotaa niin saattaa se sauhutus siihenkin jo loppua.
     
  11. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Mahtaako mulla FE390:ssä olla venttiilinkumit vai männänrenkaat kyseessä kun savua tulee pääasiassa apukuskin puoleisesta piipusta. Käynnistäessä pikkuisen, kiihdyttäessä pikkuisen enemmän. Ja jos vaikka rullaa pienen matkan ja painaa taas kaasua niin pölläyttää melko törkeästi. Öljyn kulutusta on vaikea arvioida kun matkamittari ei toimi. Tasakaasulla ajaessa ei havaittavaa savunmuodostusta (tosin takanatulevien nenät saattaa olla eri mieltä??).
     
  12. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    Mustaa vai sinistä savua ?
    Kun sammutat auton, tuleeko mustaa höyryä oljyntäyttökorkista kun avaat sen ? JOs tulee, se on merkki vahvasta ohivuodosta, sludgea täynnä olevasta motista. Sininen yleenä korppuuntuneista venavarren kumeista / kai joku ventiili vauriokin voi olla. Omasta Elli Edselistä ainakin sininen savu lähti pois kun venavarren kumit vaihdoin. Kannattaa samassa putsata keinuvipukoneisto, sen keski putki elli edselissä oli täynnä hyytynyttä öljyä.. venttiilin koneiston voitelu reijistä pulppusi lähinnä mölyrasvan näköistä tököttiä.
     
  13. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Sinistä, edelleen. Pistää vaan mietityttämään että mitä sille tekisi. Jos lompakossa olisi muuta kuin reikiä niin tilaisin crate-moottorin tietysti mutta...
     
    Meitsiii tykkää tästä.
  14. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    luultavasti sitten on vaan aivan korppuna ohjurin kumit. Mä oon fordin 289 , 390 ja camaron 305 moottoreihin vaihtanut venakumit, aina on hävinny sininen savu .. paineilmaa vaan tulpan reijästä sisään, niin venttiilit pysyy ylhäällä. Aika helppo, mutta aikaa vievä homma. Lisäksi venttiili vivusto atomeiks samalla.
     
  15. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Nyt on homma ottanut askeleen eteenpäin ja kumit on jo hankittuna. Sarja kustansi kotiin tuotuna peräti 25 euroa. Mites on jousten kanssa, pitääkö hankkia niille puristin???
     
  16. Rytari

    Rytari Gearhead

  17. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Täytyy laittaa ostoslistalle.
     
  18. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Irrotin tänään jo venttiilikopan tois pualt aistiakseni tunnelmaa. Kunhan vielä ostan tuollaisen venttiilinpuristimen jostain niin pääsee asiaan. Paineilmaliitin tuli jo vanhasta tulpasta tehtyä, kuten tuolla aiemmin mm. edsel neuvoi.

    Kertauksen vuoksi, sitten kun sylinteri on paineistettu ja jousi puristettu kasaan (kumpi muuten kannattaa tehdä ensin?) niin sitten lukkorengas ammutaan häviksiin siitä jousen päältä ja sitten tarvitaan MAGNEETTI?? Olenko ymmärtänyt oikein?
     
  19. Rusty

    Rusty Double Gearhead

  20. Rusty

    Rusty Double Gearhead

Kerro tästä muillekin!