Venttilivälykset

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja ip, 26.5.2014.

  1. ip

    ip 3rd gear

    Pitäis venat säätä löytyhän se välyksetkin sieltä kortista elikkä valve adjustment intake 026 exhaust 028 Olihan se näin? toi säätö?
     
  2. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Timing = ajoitus.
     
  3. Poni -69

    Poni -69 3rd gear

    Valve Lash
     
  4. ip

    ip 3rd gear

    Ei ole mun nokkakortissa tuota Valve Lash?
     
  5. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Jos kysymys on että tarkoittaako nuo .026" ja .028" venttiilivälystä niin kyllä tarkoittaa.
    Kylmänä voit säätää hieman tiukemmaksikin ja varsinkin jos on alukannet.
     
  6. ip

    ip 3rd gear

    Kiitoksia selventävästä vastauksesta! Alu pipot on!
     
  7. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Valve adjustment = venttiilin(välyksen)säätö
    Valve lash = venttiilin välys
     
  8. peltsi

    peltsi Gearhead

    Mitä Artsi tarkoitat että kylmänä vois säätää tiukemmaksikin?
    Eikö tönärikoneen välys pienene kun kone lämpiää?
     
  9. triniemi

    triniemi Gearhead

    Kyllä mulla ainakin kasvaa. Lohko ja kannet lämpölaajenee -> vippa siirtyy ylemmäs. Säädän tallin lämpötilasta riippuen 0.006" - 0.008" tiukemmaksi kuin mitä pitäis olla kuumana. Kylmänä ne on mun mielestä paras tsekatakin, saa tehdä rauhassa kun kuitenkin lukema on ekasta välyksestä eri mittauksen alussa kuin mittauksen lopussa.
     
  10. LUM-1

    LUM-1 Gearhead

    eiku kasvaa tietty

    Moparin BB:ssä 1.7 vipoilla ja alupipoilla yli puolet tiukemmaksi kylmänä niin on aikalalähellä lämpimänä
     
  11. peltsi

    peltsi Gearhead

    Ok. Tämä selvensi... Ittellä kun kaikki tönärihärvelit on hydraulinostimilla.
    Prätkässä välys pienenee mutta siinä rakenne erillainen.
     

Kerro tästä muillekin!