Veropäätös tulla putkahti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja KALE, 14.7.2006.

  1. pöppe

    pöppe Gearhead

    pystyyhän siitä, mutta menee kuulemma vuosia ennen kuin korkeinhallinto-oikeus tekee päätöksen ja päätöksestä joutuu maksamaan oli lopputulos mikä hyvänsä ja se saatana paperisota taas noiden lippujen ja lappujen kanssa ei oikee kiinnosta enää.
     
  2. lollipopchevy

    lollipopchevy Gearhead

    Plymouth Sport Fury Convertible 1968 verot 488,94.
    Kyllä ton makselee mielellään valittelematta.
     
  3. Chrome

    Chrome 1st gear

    Kyllähän Pöppe sun kannattaa hakea oikaisupäätöstä. Ei se sulta juuri mitään vaadi, sama aika sulla menee elämiseenkin niin miksei sitten ole rahanpalautus lappu vetämässä. Kukapa ei ilmaista rahaa haluaisi?
     
  4. lucifer74

    lucifer74 Gearhead

    Mites kun tossa Javen veropäätöksessä ei ole mitään mainintaa mistään verrokki autosta?

    Kauppahinta/tullausarvo sarakkeessa komeilee tasan 2000e josta kuntoalennusta kokonaista 80e!

    Ja kotterohan oli ruotsista tuotaessa ilman tekniikkaa!! :mad:

    Eli tuntuu kovahkolta tuo 625,84e vero!

    On ilmeisesti Ramblerit harvinaisia tuontikohteita kun kerran rullaavastakin saapi maksaa ittensä kipeeksi.

    Eipähän tarvi rakennella enää tänä syksynä -eikä ajella. :mad: :(
     
  5. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear


    Tullimies virka-aikana.. Rämpleri??? Mikä helvetti semmoinen on? Katotaan TM:n autohinnastosta. Renault - Ei! Rolls-Royce ! Sehän se on passeli verrokki !
     
  6. pöppe

    pöppe Gearhead

    itellä laskettii tosta -73 cutlasista vero niin että uusi vastaava auto valtion mielestä chrysler 300c hemi ja 300:sen nykyarvosta olikohan 0.9% kk vähennyksiä. ite piti kysyä mikä oli vertailuauto ja lähetti himaan lapun mistä toi vero ja mikä on vertailuauto saa kyllä soittamallakin selville. ja olssin verot oli sitten niin paljon kun 898.01e perkele!!! mut ei kuulemma löytynnyt vastaavaa cutlassia markkinoilta, et oiskohan toi vaikuttannut joteski asiaan.
    mut nyt kilvet autossa ja verot maksettu.
    ilmottele mihin vertas rampylää kun saat tietää, kuulostaa toi sunkin päätös aikas helvetin kovalle
     
  7. Fleetline

    Fleetline Gearhead

    Vähän asian vierestä,mutta jos autoon ei ole otettu tullikilpiä eli sillä ei ole ajettu Suomen kamaralla,niin pitääkö silloinkin maksaa autovero heti eräpäivänä vai voiko sitä venyttä esim rekisteröinti hetkeen? Joku sanoi että olis näin,mutta onko jollain faktaa moisesta?
     
  8. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Ei kai veroa voi määrätä maksuun, jos autoa ei tosiaan ole käytetty täällä = ajettu tiellä. Eikä ensirekisteröintiä Suomeen ole aloitettu. Muuten toi olisi EU:n vapaankaupan estämistä. Pitäähän olla mahdollisuus, että pidät päätöstä liian korkeana ja päätät myydä auton jonnekin muualle EU:n alueelle..
     
  9. francine

    francine 1st gear

    kävin tänään maksamassa veron, ja kysyin samalla verrokkiautoa. arvaus meni nappiin, eli hemi-kraisuun oli impalaakin verrattu.
    ja kilvet muuten voi hakea mistä konttorilta vaan.
    nimim. kolmella konttorilla tänään juossut :oops:
     
  10. pöppe

    pöppe Gearhead

    ite sain ainaski tietää rek.nron jo rek.katsastuksen yhteydessä ja kilvet venas samassa paikassa missä katsastin, mut kait ne voi etukätee tilata mihin konttorii vaan kunhan tietää mistä aikoinaa sit hakee ne?
     
  11. francine

    francine 1st gear

    voi ne muutenkin hakea mistä vaan. ne varaa kilvet siitä konttorista, missä auto katsastetaan, mut ne voi hakea muualtakin. silloin ei vaan saa niitä kilpiä jotka on varattu. mun auto katsastettiin heinolassa, ja hain kilvet hämeeninnasta. enkä mä siitä etukäteen ilmoittanut.
     
  12. vennizzz

    vennizzz Gearhead

    Ford Torino Brougham coupe, verrokkiautoa en viel tiedä, pitää kysyy konttorilta, mut maksettavaa jäi 456 e. eli enpä viitti valittaa
     
  13. sampop

    sampop 1st gear

    Re: camaro

    Eikös tommonen ole kuosissa päälle kymppitonnin peli? Eli jos on tuonut priiman, niin toi on 5-3 (or so) myyntihinnasta. Elikkäs verotus suosii hyvätuloisia, eikä harrastajia jotka tuovat restauroivia laitoksia?

    Oikein / väärin ymmärretty?
     
  14. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    Re: camaro

    Eiköhän toi oo kuosissa nykypäivänä likimain parinkympin peli...
     
  15. 55&64

    55&64 1st gear

    Re: camaro

    Eiköhän toi nykyverotus suosi kaikkia harrastajia, jotka tuo vanhempaa kalustoa. Jos toi muutaman satasen vero on liikaa, ei varmaan olla tosissaan hakemassa autoa ulkomailta, josta jo pelkat kulut ovat yleensä
    alkaen 1000 €, riipuen tietysti mistä haetaan. Jos ei muuten mene perille
    niin tullin sivuilta voi katsoa tehtyjä päätöksiä tänä vuonna verrattuna vaikka v. 2004 ja v. 2005 tehtyihin päätöksiin
     
  16. illu

    illu 3rd gear

    1996 Pontiac Trans-Am avo LT1+automaatti ajettu 120tml autovero + alv 5719e
     
  17. SamiL

    SamiL Gearhead

    Re: camaro

    En kyllä ihan yhdy tällaiseen mielipiteeseen. Jos autosta on jo maksettu vaikka mitä rahteina yms., niin kyllä jokainen lisäsatanen tuntuu. Ainakin semmoisella, jonka rahavarat ovat rajalliset. Lisäksi se tässä rassaa, että verotuksessa ei tunnu olevan juurikaan johdonmukaisuutta. Tuntuu pikemminkin, että verot arvotaan jollain satunnaislukugeneraattorilla.
     
  18. MudMax

    MudMax Gearhead

    Re: camaro

    Voihan pelkän autoverotuksen osalta noinkin ajatella, mutta ei kai se kallimman samanhintainen vero ole pois siltä projektin ostajalta?
    Kuitenkin EU;n ulkopuolelta tuotaessa alv (+tulli) menee kuitenkin ostohinnasta, esim 2000e auto alv 440e ja 20000e auto 4400e, joten "valmiin" ostajalta kerätään veroa jopa kohtuuttomasti.

    Eli tästä päästäänkin asiaan :D Tietääkö kuka sellaista välittäjää, joka pystyy järkkäämään auton EU-alueelle halvemmalla alv;llä?
    Suomessa 22%, Ruotsissa 12%, mutta tiettävästi ranska 5,5% ja britteinsaaret 5%.
    http://www.carclassic.com/euro_info.asp
    Olisihan ruotsin reittikin jo paperirahaa, kauempaa kierrätettäessä hyöty alkaa valua maarahtiin ym. kuluihin.
     
  19. Per Besserwisser

    Per Besserwisser 1st gear

    Re: camaro


    Noi on jotain satulukuja lapsenmielisille tarkoitetusta lastenkirjasta. esim. Ruotsin Alv. on 25%. Ranskan 19.6% ja Britit 17.5% . Noi sun mainitsemasi alennetut eli Suomessa 8% ja 12% ovat mm. kirjoista, matkalipuista ja esim. ravintolan ulosmyynnistä kannettavia.

    Eivät autot missään EU maassa oli ulosmyytyä ruokaa tai torikaupan kukkakaaleja, eli tuon korkeimman kannan mukaan mennään. Eli Luxemburgin 15% on halvin mahdollinen ja Ruotsin 25% kallein mahdollinen. Suomen 22% on kalleimmasta päästä, tosin Ruotsia halvempi.

    linkki

    Edit. toi sun linkkisikin puhuu tullista. Siis tuontitullista EU:n ulkopuolelta +m sen päälle sitten Alv. Tulli ja Alv. ovat eriasioita. Suomeenkin voi tuoda vanhan auton tullitta/ alemmalla tullilla , jos auto on kulttuurihistoriallisesti harvinainen tms. Alennus myönnetään anomuksesta. Tulli neuvonnee lisää.
    Alv isketään päälle ja on aina ko. valtion suurin Alv. ajoneuvoissa.
     
  20. MudMax

    MudMax Gearhead

    ^En mie oo ainakaan sitä satukirjaa itte kirjoittanut :D
    http://www.billstrom.nu/bilformedling/faq.html

    edit: Perin linkissähän oli myös mainitsemani verotasot "reduced rates" kohdassa, suomessakin olisi syytä siirtää klassikkoautot 8 tai 12 prossan verolle, verotuotto luultavasti lisääntyisi veroprosentin alennuksesta huolimatta.
     

Kerro tästä muillekin!