vesikourujen poisto?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja Jopas_jotakin, 24.12.2018.

  1. Jopas_jotakin

    Jopas_jotakin 3rd gear

    Niin, kunhan saan kopan talliin niin poistan siitä kylkilistat ja vesikourut, onko kukaan muu poistanut autostaan vesikouruja. tästä kuvasta näkee selvästi miten vesikourut tulee kattoon ja pilareihin kiinni.
    Niissä on myös tuommoinen typerän näköinen lista kiinni.

    [​IMG]

    En tiedä onko jenkkiautoissa miten noita vesikouruja, joten en tiedä onko niitä paljoakaan poisteltu, mutta jos infoa on niin asialliset vastaukset huomioidaan!
     
  2. 3964

    3964 3rd gear

    Jos on tarkoitus käyttää autoa ni älä poista,aina autoon sateella mennessä istuin märkä ja vedet päällä.
    Itse laitoin( kourut) vasta yhteen autoon.
     
  3. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Jep, ajoin rättikattoisella autolla 11v kesättalvet ja kourujen puute oli yksi vähistä huonoista puolista.
     
  4. Jopas_jotakin

    Jopas_jotakin 3rd gear

    No jos noin on, niin sitten poistan vaan ne rumat listat.
     
  5. Rautamäki

    Rautamäki 3rd gear

    VW Kuplassa kun vesikouru jatkuu oven etureunassa astinlautaan asti, niin poistin sen siitä auton kyljestä. Paska homma suoritettavaksi. Siinä kourussa on kaksi peltiä liitetty toisiinsa, ja kun leikkaa kourun pois pellin pintaa myöden, niin silloin jää peltien väliin useamman millin rako siitä syytä että peltien taivutukset eivät ole ihan teräviä. Muistaakseni ensin yriti sitä rakoa hitsata umpeen huonolla menestyksellä ja lopulta leikkasin turasauman pois ja laitoin parin sentin suikaleen uutta peltiä.
     
  6. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Yhdestä Mirafiorista poistin aikanaan kourut, kun oli ruostuneet ihan muhjuksi vastaavan listan sisällä.
    Muuten ei aiheuttanut mitään ihmeempää, mutta välillä tiputteli vettä/sohjoa penkille, kun sateella oven aukasi.. Ulkonäköön moinen muutos sopi hyvin. Rosterilista poistui ja maalasin mustan raidan katon kanttausta mukaillen vaaleanvihreään autoon. Sillä raidalla oli siis korkeutta 2-3senttiä ja katon sivukin jäi vielä vihreäksi.
    Mustattua tuli myös kanttaukset ikkunoiden ympäriltä, niin sivuilta kuin edestä ja takaakin.. Jokainen voi arvata syyn..:D
     
  7. Jopas_jotakin

    Jopas_jotakin 3rd gear

    Eli laitetaan uudelleen harkintaan, olen jossain nähnyt nimittäin 244sen jossa ei noita kouruja ollut ja se oli paljon paremman näköinen, ilmanvastuskinn pienenee. :)

    Mitä muut on mieltä, itse työn osaan kyllä tehdä.
     
  8. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Se tippalista tosissaan on kattopellin ja katon sivupeltien yhdistymispaikka.

    Jos laikkaat sen pois, jää rako.
     
  9. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    En poistais, itse asiassa just eilen viimeks kirosin vivaroa et miksei prkl noita ovia tehdä enään järjellä, lumiharja on tietenkin autossa, ni saa aina käsin pyyhkiä katon, kun muuten on lumet penkillä, ei sulla oven muoto muuttuis tohon suuntaan, mutta mä itse pysyisin mahd kaukana tästä "nykytyylistä", kourut on vaan plussaa, jos toimintaa ajattelee.
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  10. jorkkeri72

    jorkkeri72 Gearhead

    taitaa vaikuttaa korin jäykkyyteenkin,sillä vaan että sit kun saat sen superhyperturpokoneen paikalleen ja vetäset mettään ni voipi tulla isompi pipi.
     
  11. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Ellei se superhyperturbo väännä sitä korkkiruuviks :rolleyes:
     
  12. Jopas_jotakin

    Jopas_jotakin 3rd gear

    Se niistä superhyperturboista.

    Mutta, mikkis sanoi, että jos leikkaan sen pois niin siihen jää rako.
    Onko tosiaan noin, nimittäin jos on, niin en ala hitsaamaan sitä rakoa umpeen, menee pian kittia kattoon viis kiloa kun se vetelee mihin sattuu jos siihen jää vaikka 3mm rako ja sitä rupeaa umpeen hitsaamaan.

    Joten jos tosiaan on noin, niin hyvä että varoitit jo ajoissa.

    Näin tämä foorumi toimii, asiallisiin kysymyksiin asialliset vastaukset!
     
  13. jorkkeri72

    jorkkeri72 Gearhead

    eikös sitä saa kantattua ja vetelee sitten hepin sinnetänne ja kitillä/korikitillä tasottelee?
     
    xarper tykkää tästä.
  14. rizla^^

    rizla^^ 2nd gear

    Sun omaan vastaukseen vastaten osaat työn kyllä tehdä vaikka et tiedä mitä tapahtuu jos tippalistan leikkaa pois.

    Varsinainen vastaukseni siis on että jos osaat työn tehdä niin turha sun on täällä kysyä onko se kannattavaa vai ei vaan laikkaat ne pois jos haluat ne poistaa.
     
  15. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Avattareni ajokki porsi jälleen kerran huolella armon vuonna 2004. Hälle tuli siitä rangaistukseksi 6 vuoden latosäilytys ja minä puolestaan menin Stockkan hulluille päiville, josta ostin uuden VW Polon. Uusi kiiltävä autoni oli erään sateen jäljiltä kuin koru, puolipyöreitä pisaroita uuden maalin päällä ihan kauttaaltaan. Aikani tätä näkyä ihasteltuani avasin oven. Auto tärähti, kaksi pisaraa yhtyi yhdeksi ja lähti liikkeelle. Suunnilleen puoli katollista pisaroiden vettä päätyi yhdeksi lätäköksi kuljettajan istuimeen.

    Ei ole kouruja siinä mallissa. Dartissa on. Syystä.
     
    Gary Grand, caprice305 ja jorkkeri72 tykkäävät tästä.
  16. Jopas_jotakin

    Jopas_jotakin 3rd gear

    Juu, mutta en muista miten ne pellit on siihen kantattu, jos kourun leikkaa pois ja sinne tulee puolen sentin rako niin mitäs sitten, jotta hyvä että mikkis siitä varoitti.
     
  17. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Ekkönä ollu laittamassa hiilikuitua kattopelliksi?
     
  18. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Itse olen huomannut kouruttomassa semmosenkin huonon puolen, että sateella tulee helposti vedet katolta sisään, kun tupakkia polttelee ikkuna raollaan. Mutkissa ja jarrutuksissa.
     
    Filth tykkää tästä.
  19. Seejii

    Seejii Gearhead

    Ei kannata poistaa.
    Taakkatelineitä ei saa enää Volvoon kiinni.
     
    Liimis tykkää tästä.
  20. Jopas_jotakin

    Jopas_jotakin 3rd gear

    En. Korkeintaan maniassa suunnitellut katon tukirautojen laminoimista hiilikuidusta, mutta ne oli maanikon aivopieruja.
     

Kerro tästä muillekin!