Vesivehmaa FHRA Street Race & No Prep Challenge #2

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja Vermilion, 13.6.2022.

  1. Vermilion

    Vermilion 3rd gear

  2. monster

    monster Gearhead

    Minkähän mittanen rata tuolla on.
     
  3. Seevu

    Seevu Double Gearhead

    1/8 luki ilmossa.
     
  4. monster

    monster Gearhead

    Niin vaikuttaskohan se.
     
  5. Vermilion

    Vermilion 3rd gear

  6. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Voi olla osittain niin. Ehkä fifti-sixti oli toi ajokiinnostus 200m:llä Kiikalassa. FHRA teki periaatepäätöksen et noi tapahtumat vedetään 200 metrllä, kenties sitä vois uudelleenarvioida jos se Kiikalassakin pystyttiin hitaammilla vetämään 400m. Siel oli kuitenkin kohtuu nopee kalusto kaikenkaikkiaan liikkeellä. Väittäisin edelleen et osasyy on myös ton tpaahtuman nimessä. Mikä ihmeen Street Mayhem? Kenelle? Tai Street Race? Ei se ole kilpailu. Miksei vaan "kadunmiehen kiihdytystapahtuma", tule testaamaan autosi kiihtyvyys 200 metrillä? No Prep Challenge, näe nopeimmat katu- ja kiihdytysautot ottamassa mittaa toisistaan liimaamattomalla radalla. Mun mielestä, vaikkei toi noupreppi kauheesti olekaan vielä osallistujia kiinnostanut, niin sen säännöt ovat absurdit. Senkin pitäisi olla katuautoille. Tonne sentään jo useampi ilmottautunut.
     
    Turbiini, Fuselage, Blower Camino ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  7. pile

    pile Gearhead

    Eikös toi puolimatka vaatimus lähtenyt trafilta.
     
  8. supo

    supo Gearhead

    Viikonloppuna ajettiin Pudasjärvellä 1/4 matkaa,johtuisiko että jarrualue pikkasen lyhyt?Ps.Oli tullut uusi poistumispaikka eli nyt on poistuminen/paluureitti samanlainen kun muualla eli loistavaa paikan kehitystyötä tehty!
     
    Vermilion tykkää tästä.
  9. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Ei. Tukes antoi suosituksen siitä millaisia turvajärjestelyjen pitäis olla, ja mitkä on vaatimukset jarrutusmatkalle missäkin nopeuksissa. Se on ensinnäkin vain suositus, mutta kun kaikki on naimisisssa keskenään niin voi olla et nää kentät edellyttää sen noudattamista, että vuokraavat sitä tarkoitukseen. Tukesillakin on omat ruuvinsa joilla painostaa, lähinnä valtion tuet kentille jos ne alkavat sooloilelmaan. Tukesin papereista selviää normaalit jarrutusmatkat eri nopeuksista, niihin pitää ohjeiden mukaan varata lisätilaa mahdollisten teknisten ongelmien takia. Sitä ei ole määritelty paljonko se on. FHRA päätti, että kaikki lentokenttätapahtumat ajetaan 200 metrillä. Voisin kuvitella että päätöstä voisi muuttaa niin että ajettais Kiikalan malliin. Alle 230 ja varttimailia. Se vaan vaatisi osallistujilta vastuullisuutta, Kiikalassakin joku bemari pyyhkäs 255. Vesivehmaalla ton luulis olevan mahdollista. Malmilla, jos siellä ajetaan, tuskin. Yks vaihtoehto motivoida noudattamaan vois olla, kun tuolla toi noupreppi on, et yli 230 ja vaaditaan lisenssi, sekä siirryt nou preppiin 200 metrille?
     
  10. Blower Camino

    Blower Camino Gearhead

    Toi ois paras että jos nopeus tiedossa niin heti 1/8 luokkaan ja jäis sitten tuo 1/4 mahollisuus jäljelle ja jos siellä ylität rajan niin 1/8 kutsuu jatkossa.

    Paras tämä 2 luokkaa koska sitä jarrumatkaa ei taida millään taikatempuilla tippua noille suorituspaikoille lisää.
     
  11. blackCrown

    blackCrown 2nd gear

    edit:
    " Viime vuonna ajettiin 1/4 mailia.... 120 tais olla osallistujia silloin, 10 autoa lukuunotamata niin kaikilla muilla taisi olla alle 230kmh huiput.

    https://fi.wikipedia.org/wiki/Lahti-Vesivehmaan_lentokenttä
    1200m

    https://fi.wikipedia.org/wiki/Kiikalan_lentokenttä
    930m

    https://fi.wikipedia.org/wiki/Helsinki-Malmin_lentoasema
    1280m

    Vermilion, eilen klo 19:28 Ilmianna
    #5 Tykkää + Monilainaus Vastaa lainaten
    "

    kiikalan on merkitty väärin. asfaltointia on 1400m. laskeutumisväli oli tuo 930m.

    edit:
    "Ei. Tukes antoi suosituksen siitä millaisia turvajärjestelyjen pitäis olla, ja mitkä on vaatimukset jarrutusmatkalle missäkin nopeuksissa. Se on ensinnäkin vain suositus, mutta kun kaikki on naimisisssa keskenään niin voi olla et nää kentät edellyttää sen noudattamista, että vuokraavat sitä tarkoitukseen. Tukesillakin on omat ruuvinsa joilla painostaa, lähinnä valtion tuet kentille jos ne alkavat sooloilelmaan. Tukesin papereista selviää normaalit jarrutusmatkat eri nopeuksista, niihin pitää ohjeiden mukaan varata lisätilaa mahdollisten teknisten ongelmien takia. Sitä ei ole määritelty paljonko se on. FHRA päätti, että kaikki lentokenttätapahtumat ajetaan 200 metrillä. Voisin kuvitella että päätöstä voisi muuttaa niin että ajettais Kiikalan malliin. Alle 230 ja varttimailia. Se vaan vaatisi osallistujilta vastuullisuutta, Kiikalassakin joku bemari pyyhkäs 255. Vesivehmaalla ton luulis olevan mahdollista. Malmilla, jos siellä ajetaan, tuskin. Yks vaihtoehto motivoida noudattamaan vois olla, kun tuolla toi noupreppi on, et yli 230 ja vaaditaan lisenssi, sekä siirryt nou preppiin 200 metrille? "

    näihän se on. Tukes ja Fhra ei kumpikaan oikein tunnu ymmärtävän että vaikka kuin halua rajoittaa ja kieltää. niin jarrumieheksi ei kuitenkaan järjestäjä voi hyppää siihen kiihdyttävään kuljettajaan viereen.

    aina löytyy joku jolla jarrutus menee pitkäksi, ja sitten loppuu asfaltti, vaikka sitä jarrutus päätä olisi 3km.... mitään "systen down/Full brake -nappia ei kuitenkaan voi koskaan laittaa näihin pakolliseksi.

    Riverside Timersilla on 41000 lähtöä koneelle kirjautuneena. ja niistä 250km/h ylityksiä on alta prosentti, ja nekään ei ole aiheuttanut vaaratilanteita. sairaala hoitoon/ensiapuun on vissiin näinä 15v aikana jota tuo lähtömäärä kattaa on yks. ja sekään ei johtunut nopeudesta vaan teknisestä ongelmasta.

    kertakin toki on liikaan, ja sitä kukaan järjestäjä ei halua kontolleen. mutta tällä kekkoslovakkian aikasella holhouksella tapetaan kaikki uudet innokkaan katuauto harrastajat suomen maasta, ja ne lähtee sitten viroon. jolloin käy kuten tässä 2vko aikaa barrakudalle kun turvaalue ei ole minkäänkäänlainen. sitäkö sitten alan kattojärjestöhaluaa? outo dielemma.
     
    Ade62, Laszlo ja Blower Camino tykkäävät tästä.
  12. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Noi kiitoratapituudet ei taida Malmin osalta pitää paikkaansa, ainakaan enää. Pidempi radoista on ollut ton 1280 metriä, mut en itseasiassa edes tiedä kumpaa on käytetty? Tätä nykyä ainakin se missä oli tarkoitus ajaa on typistetty pituudeltaan, kaavailtu lähtöpaikka olis ollut jossain reilu 200 metrin kohdalla vanahsta ajopaikasta.
     
  13. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Tolla lisenssi pakolla sit tapettas Black List kahinat ja pakotettas kuskit ajamaan FHRA:n säännöillä yms..
    Onko muuten mailin yms loppunopeuskisoja ollut tänä vuonna tai tulossa? Vai tappoko Tukesin "ohjeistus" ne?
     
  14. ET1121

    ET1121 Gearhead

    Malmi oli viime vuonna lähdöstä nurmikon reunaan 900m. Tänä vuonna lähtöä joudutaan ilmeisesti rukkaamaan 100-200m eteenpäin.......
     
  15. supo

    supo Gearhead

    Pudasjärvellä 16.7 ja 27.8 Huippunopeus No Speed Limit ja sunnutait varapäivät!Taivalkosken Moottorikerho järjestää!Löytyy halpaa majoitusta!13.8 Varttimaili 402
     
    Muokattu: 14.6.2022
    Seevu tykkää tästä.
  16. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Miks tapettais? Onks ne oikeesti niin kädettömiä etteivät saa lisenssiä? Vai mistä se kiikastaa, menee liian "vakavaksi"?
     
    Herje tykkää tästä.
  17. Araldite73

    Araldite73 2nd gear

    Ajetaanko Malmilla tänä vuonna...
     
    Vermilion tykkää tästä.
  18. Vermilion

    Vermilion 3rd gear

    Muotoillaan näin, ajetaanko malmilla koskaan enään kiihdytystä?
     
  19. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Ei se ainakaan parempaan suuntaan ole menossa Malmilla. Tän hetken käsityksen mukaan Malmin kolmas ajotapahtuma pidetään, sitä ei ainakaan vielä ole peruttu. Mut menetettyhän se on. Seuraavakas siellä alkanee rakentamisen pohjustaminen. Mesta on ollut FHRA:lle ideaali kun toimisto ja varastoja on siinä vieressä. Ois kyllä mielenkiintosta kuulla visioita seuraajasta.
     
  20. KKOSKINEN

    KKOSKINEN Gearhead

    Onhan Malmin loppuminen ollut tiedossa jo pitkään. Toki suunnitelmia jatkosta on tehty, olisihan se outoa jos ei olis.
     

Kerro tästä muillekin!