Vetokoukun asennus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Lisälaitteet ja -varusteet', aloittaja KajS, 27.9.2002.

  1. KajS

    KajS Gearhead

    autoilija kysyi:
    "Onko siinä sun dodgessa myöskin lukkoloota?tätä renkutusta saa kuunnella ihan tällaisella kolmivaihteisellakin,jos vielä neljä ja lukko..vähän epäilyttää välillä jyrnyttää sen lukon kanssa 60km/h missä se hyppää pois."

    Joo, on lukkoloota; ohjekirjakin valistaa laatikon ominaisuuksista, sillä se vaihtaa "kaksi kertaa" esim maantienopeuksissa neloselta kolmoselle ( 4-->>3 ja lukko pois tai toisinpäin).

    Muuten mulla toimii laatikko hienosti, lukon päälle menoa voi "säätää" kaasulla: kolmoselle vaihdon jälkeen kun jatkaa polkaisua syvemmälle, niin lukko menee päälle. (Riippuu lämpötilasta: kylmänä menee aikaisemmin päälle!) Tietenkin nopeus vaikuttaa myös: 50-60 km/h.

    Kohta kirjoitan kirjan "Elämäni Dodgen kanssa", on tämä niin mielenkiintoista.
     
  2. autoilija

    autoilija Gearhead

    Käyhän dodgella ajelu chevyn puutteesta,vai olikos se toisinpäin.
     
  3. kane

    kane 1st gear

    mjo... millanen perävälitys sulla on?
    mulla on 200r4 ja 2.73 perä ja ajattelin vedellä 1000kg kärryä (ei missään nimessä ylivaihteella)4:lla ilman lukkoturbaania...
    jos raskis niin laitattais lukon perään ja hieman tiheemmän välityksen (3.xx?).
     
  4. mjo33400

    mjo33400 Gearhead

    ChevySTW6,2:lle vastaus.En tiedä mikä välitys mulla on.Ostin auton Raahesta -96.Kolmosella on hyvä vedellä kun ei pidä meteliä ja kiihtyy kevyesti isossakin ylämäessä vaunu perässä.Nelosella ei kannata vetää edes lukolla muuta kuin pohjan maan suorilla.Tulin kerran vaasasta kotiin vaunun kanssa yhden pussin perässä(porin kautta) ja kulutus oli 12,5L / 100km),"USKOMATON JUTTU",mutta ihan tosi..Voisin tarkistaa sen perävälityksen,jos vain kerrot miten se kävikään.
     
  5. mjo33400

    mjo33400 Gearhead

    Niin ja lisähuomautus:Auto on tuotu Suomeen -89 jenkeistä,ollut siellä pienoipussina,jossa oli ilmastointi myös takana.
     
  6. kane

    kane 1st gear

    Niin...mites se menikään...
    auton takapää ylös, kardaaniin merkki ja pyöräytät rengasta kierroksen ja seuraat paljonko kardaani pyörähti kierroksia...
    menikö tää näin...molemmat takapyörät piti olla ilmassa...?!!

    löytyykö sopivaa koodia http://www.thirdgen.org/cgi-bin/rpo/viewall.pl

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: ChevySTW 6.2d 2002-10-24 11:33 ]</font>
     
  7. KajS

    KajS Gearhead

    Siitä perävälityksen toteamisesta; jossain toisessa aiheessa muistaakseni Impala1968 kertoi tarkkaan kuin se käy:

    Kumpikin takapäyörä irti maasta.

    Jos on tasauspyörästön lukko, niin on helppoa, sillä pyörät pyörii samaan suuntaan. esim 3,5 perävälitys pitäisi olla todettavissa siten, että takapyöät pyörähtää kerran ja kardaani 3,5 kierrosta.

    Jos ei oo tasauspyörästön lukkoa, sitten pyörät pyörii eri suuntaan: kardaanin kierrokset jaetaan kahdella.
     
  8. mjo33400

    mjo33400 Gearhead

    KajS:lle tiedoksi,että ei niitä johtoja tarvi sen kummemmin vetää,kun tuo koukulta 7 napaisen kaapelin suoraan eteen (chevy van)akun viereen kohtaan jossa johdot tulee rintapellistä konehuoneen puolelle ja kaivaa oikeat johdot näkyviin ja kytkee niihin.Mittari ja piikki on hyvä yhdistelmä hakea oikeat johdot ja jälkeenpäin on helppo mitata jos on jotain ongelmia.
     
  9. mjo33400

    mjo33400 Gearhead

    ChevySTW6,2:lle tiedoksi,että koitan keritä viikonlopun aikana tarkistamaan ton välityksen ja kerron tällä palstalla sitten,miten asiat on
     

Kerro tästä muillekin!