Vetokoukun tekijä?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Krandi, 13.7.2019.

  1. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Nettiautossa punanen 2001 vm nelikko koukulla, jos myyjä tietäis mikä koukku siellä on.
     
  2. f34

    f34 Double Gearhead

    Välillä neuvojen kysyjät saattaa olla vaikeasti neuvottavia.
     
    Gary Grand, Nikuzai, sdfsd ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  3. Sierra

    Sierra Double Gearhead

    Muokattu: 14.7.2019
  4. Krandi

    Krandi 1st gear

    Jostain syystä mulle aukesi vain eka sivu. Nyt aukesi koko dokkari.
    Aika yllättävä tieto!
    Mulle on kaikki tahot väittänyt ettei ole sama tuote, voi perse.
    Nyt täytyy alkaa ahdistelee itiksen Toyotaa. Kiitos tästä tiedosta.
     
    isalmela tykkää tästä.
  5. Krandi

    Krandi 1st gear

    Jostain syystä mulle aukesi vain eka sivu. Nyt aukesi koko dokkari.
    Aika yllättävä tieto!
    Mulle on kaikki tahot väittänyt ettei ole sama tuote, voi perse.
    Nyt täytyy alkaa ahdistelee itiksen Toyotaa. Kiitos tästä tiedosta.
     
  6. Vermilion

    Vermilion Gearhead


    Toyotalla on 40% kalliimpi vetokoukun laittaminen kuin koukkupajalla, mutta ihan sama...
     
  7. Krandi

    Krandi 1st gear

    Hei, en todellakaan ajatellut helvettiä vetää ongelmana on ettei tähän autoon löydy näiltä asennusfirmoilta koukkua jonka he suostuisivat asentamaan. Vetoavat kahteen seikkaan ensin vastuuseen ja sitten siihen että 4WD ajoneuvossa pitää olla (SIIS HEIDÄN VÄITTEIDEN MUKAAN) vahvempi rakenne ja koukku .
    jc5iedm toi tähän asiaan mielenkiintoisen näkökulman eli samaa koukkua myydään 2WD ja 4WD autoihin
     
  8. Krandi

    Krandi 1st gear

    Koukkupajalla ei löydy tähän autoon koukkua. Eikä ne suostu muuta ratkaisua tarjoamaan.
     
  9. Krandi

    Krandi 1st gear

    Käsität hieman väärin, nuo väittämät ovat koukkufirmojen minulle antamia tietoja. Koska minulla ei ole pajaa jossa koukun tekisi niin etsin sellaista tekijää joka homman hoitaisi.
     
  10. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Ostat koukun, soitat johonkin korjaamolle ja tilaat koukun asennuksen. Sanot että minulla on koukku. Tai vaihtoehtoisesti soitat korjaamolle ja sanot "minulla on 4x4 tojota ja haluan siihen koukun, voisitteko hommata sellaisen ja asentaa"

    Kyl on vaikeeta.
     
    mukko ja Jussi289 tykkäävät tästä.
  11. Krandi

    Krandi 1st gear

    Kiitos ymmärryksestä.
    Kun koukkua ei keneltäkään löydy.
    Juuri sen takia täällä kyselen löytyisikö tekijää joka osaa koko homman.
    Ja on se vaan mukavaa kun on sinun kaltaisia älykköjä joille kaikki on niin helppoa.
     
  12. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Oletko kysynyt mm. varaosaliikkeistä/korjaamoista joilla on tukkurina kaha?
    Oletko kysynyt kovil merkkisiä koukkuja myyvistä liikkeistä?

    Kahan/kovilin joku tuotenumero sulla onkin tiedossa millä koukun voisi saada tilattua jos myyjänä on joku vetelä nahjus joka ei halua/osaa selvittää mitään.
     
  13. Imusihti

    Imusihti 3rd gear

    Onko tuo käypänen ?

    https://www.silmanntech.com/product...ja-toyota-corolla-e11-45-ovinen-071997-072002

    Noilla on asennuspalvelukin jos ei saa itse paikoilleen ja näyttäisi olevan varastossakin.
    Olen itse tuolta yhden koukun tilannut ja ei huonoa sanottavaa.

    Tuo 4WD lujuusvaatimus ei itselleni oikein aukea; mitä sellaisia voimia esiintyisi 4WD kanssa hinatessa mitä normaalilla etuvedolla hinatessa ei esiinny ?

    IS
     
  14. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Onkos tossa corollassa miten toteutettu neliveto?
     
  15. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Kovilin tehtaat suljettiin ja yritys lakkautettiin Suomessa nelisen vuotta sitten joten niiden tuoteluetteloiden mukaan eläminen voi olla umpikuja. Mahdollisesti AL-KO tekee jotain koukkuja niiden vanhasta luettelosta.
     
  16. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    ”Tuo 4WD lujuusvaatimus ei itselleni oikein aukea; mitä sellaisia voimia esiintyisi 4WD kanssa hinatessa mitä normaalilla etuvedolla hinatessa ei esiinny ?”

    Saattaa johtua siitä että lainsäätäjä on ainakin aikoinaan nelivetomalleille antanut huomattavasti suuremmat vetopainot kuin 2wd modeleille. Vanhoissa autoissa kun katsoo niin on huikeita eroja. Siitä johtuen jos 3500kg saa vetää ja toisella vaikka vaan 2000kg ni ehkä johtuu siitä eri koukku? Se että onko rakenne ratkaisevasti autossakaan vahvempi vetämistä varten on kokonaan toinen juttu.

    Neliveto h-mallin japseja ei liiemmälti ole minusta Suomessa ollu oikeen minkään merkkisiä. Saattaa siitä johtua ettei tietoakaan ole paljon taikka osien saanti takkuaa.

    Etten nyt kokonaan asiassa olis ni off topicina kerrottakoon että olisko se ollu 1992 mallin nissan sunnyn olen nähny nelivetona ja turbona. Sen toisen niistä Suomessa ainakin siihen aikaan. Mistäkö tiedän? Omistaja mälläs sen ja vakuutusyhtiö sano niin.
     
    isalmela ja Imusihti tykkäävät tästä.
  17. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Yleisesti silti hlöautot nelivetona ei omaa mitään hirveitä vetopainoja. 1800-2000kg jarrulla lie aika max yksittäistapauksia lukuunottamatta? Enkä laske nyt maasturia henkilöautoksi.


    Auton omamassahan vaikuttaa myös jarruttoman kärryn painoon vaikka olis mikä veto?


    Vanhemmat rav4/crv ym "nelivedot" taas omaa aikalailla identtiset vetopainot henkilöautojen kanssa.
     
    Sierra tykkää tästä.
  18. Sierra

    Sierra Double Gearhead

    Jos nyt viittisin mennä 4wd sunnyn koukkua varastosta tutkimaan, näkis onko sen jämäkämpi, mutta koukulta ei vaadita sen enempää turbolle muutoskatsastaessa.
    Ja kun noita koukkuja ei tarvitse nykyään muutos katsastaa autoon, niin ei niitä käytännössä kukaan valvo minkälaisia rimpuloita tai kuinka huonosti se kiinni siellä todellisuudessa on.
    Ja totta puhuen ihan hiton hapanneilla koukuilla olen nähnyt kärrejä vedettävän onnistuneesti, sitten kun koukkua käytetään esim. ojasta vetoon niin se repeääkin yllättäen varsin helposti.
     
  19. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Mitäs jos kyselee viron puolelta josko ne suostuu laittamaan sulle koukun? https://www.bcsauto.ee/fi/huoltokeskus/

    Tuo kontissa vähän lomajuomaa samalla.

    Eikö tuolla virossa aika monikin asennuta koukkuja kun sen verta halvempaa.
     
    Krandi tykkää tästä.
  20. Krandi

    Krandi 1st gear

    Tähän mennessä ehdottomasti paras ehdotus!
     

Kerro tästä muillekin!