'Vette avoksi

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja TopiCa, 21.8.2011.

  1. TopiCa

    TopiCa 1st gear

    Joo, hyvin tehty convertible on aina parempi kuin kovakatto :) , ainakin jos ei ajattele liikaa. Liika järkeily ja talouden ajattelu on pilannut monta hyvää projekti ideaa!
    Tämä herra, Straman, on yksi parhaimpia ja teki tyylikkään mistä vaan. Olen ihaillut niin Honda CRX kuin Ferrari Daytona luomuksia luonnossa. Vaatii uskoa niin tekijältä kuin omistajalta kun alkaa laikkaamaan Daytonan kattoa:
    http://tinyurl.com/4238ug4
    Rebel - en tiedä onko Timon avo Pyhimys Kiteellä mun kun ei näytä sitä mulle! On niin salaperäinen taustasta...
    Volvo dealeri, "Volvoville" New York'issa, teki sarjan avoja '60 luvulla mutta katto oli tosi tökerö. Minä tein vain katottomia (paitsi 1kpl) "roadstereita" jotka ovat paremman näköisiä ja helpompia tehdä. Toimiva ja istuva katto on tosi vaikea tehdä! MGBn raami tosin käy kivuliain muutoksin.
    Mun exä V8 Pyhimys (302+c4) on Suomessa ja esiteltiin V8 Magazinessa. Samoin V8 "Widow maker" PV444 ('vette 327+TF 2spd).
    'Vette Roadster kiinnostaa jos olisi ennakko tapaus esim T-top raamin hyväksynnästä. Tämä epätietoisuus ja mielivalta on esteenä varmaan muillekin tässä byrokratian kultamaassa toteuttaa unelmiaan ja ideoitaan.
     
  2. K.S

    K.S Gearhead

    Jos ottaa T-topit pois ja takalasin niin sehän on jo melkein avo! :lol:
    Uudemmista ruuvaa sen combicoupen lasin kokonaan pois...
    Mitä haet tolla "avolla"
    Jos vetää laikalla tuulilasin pois ja kaikki muutkin niin pulttaa ovat kiinteiks...
    Pitääkö olla leimassa tuulilasia?
    Jos pitää niin miten korkea, alla Mitchellin proto viiskytluvun lopulta, mutta tollee :)
    [​IMG]

    Ehkä mun ei ois pitäny puuttua näihin teiän juttuihin ollenkaan :rotfl:
     
  3. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Laikka-avon rakentajille tiedoksi myös, että ainakin 1969 aidossa avovettessä on myös kojelaudan takana poikittaisia korin tukirautoja. Niitä ei coupessa ole.

    Edelleen sanon. Hölmö idea, kun valmiita aitoja avoja voi ostaa vaikka nettiautosta.
     
  4. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Miksiköhän? :rotfl:
     
  5. Ranex

    Ranex 3rd gear

    on se avopyhimys siellä kitteellä, jokunen aika sitten oli siinä myymälässä, en tiiä siirtivätkö remontin takia jonnekkiin. Timoa tuntien ei oo ekana hukkauslistalla tämä laikka-avopyhimys.
     
  6. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    pakko kuittaa 4 mikä täällä mahdoton yhtälö. Se vaatii 3 viisasta miestä ja yhden neitsyen. Sinä? Iso J mitä vittua sä laitoit foordin motin missä on kärpässilmä? Pitäskö ottaa henk koht koska se on ainoa mikä menee mun Jaggen muovin alle ilman scuuppia. Scuup tulee ja tod näk E-typestä. Keep your Jag all Jag! Ehdotuksia otan vastaan teiltä tyylipoliiseilta tosissani llman vittuilua mitä tämä topic on. Topi! Toi kv vette. Ostaisit sen jos se olisi avo. Mitä vittua? Ristiriita? En mä niitä hae sun jutuista ja kysele niistä mutta.. Sä haluut tehdä avon? Tee tosta kv läjästä. Se ei enää tuosta pahene ja sulla on TI eli d.i.y. laikka. Siitä puuttuis provo ja kapina? Et ole tumpelo ja sulla on näyttöä. Miks Vette kun avoja on tyrkyllä valmiina. Tee jostain mitä ei ole tehty avona niin kuin Pyhimys. Miten olis Facel-Vega tai Stutz? Onhan niitäkin tehty pari avona.
     
  7. MadMike

    MadMike Gearhead

    mitä mä sanoin siitä että corollan 6x9 möykkälaitteet ottaa lasikuituun kiinni missä milloinkin...
    Se että puusilmäisyydessään sakki ei bonjaa vittuilun vällissä olevaa faktaa ei ole minun tajunnanvirran puutetta.
    Avo Vettessä C2- up (63->) se tuulilasin kaari ja tulipeltikin on tukevampi ja sen katsastusinssitkin jo tietää ( joo siellä on peltinen tulipelti ja korissa turvakehikko kuidun sisällä coupessakin) ja se tuulilasi on avoissa turvakaari jo tehtaalta.

    Se että nyt ollaan vertaamassa peltiautoja Vetten avoprojektiin kertonee sen jo kuinka pihalla ollaan mun kokemuksen silmissä.
    Toinen viesti koko ketjusta kannattaisi lukea pieteetillä ihan jokaisen joka ei sitä ole kirjoittanut. Kertonee vaan lyhykäisyydessää faktoista jotka jonkun juntin mukaan on mettässä....
    Niinhän se on että suomessa ollaan niin oikeassa ja parhaiten tietää ne jotka omaa vaan kovan uskon muitten kouluaineiden ollessa kutakuinkin nolla joka tässäkin threadissä on jälleen todistettu moninkerroin. SÄÄLI.
    Ei muakaan tarvii uskoa...enhän mä mitään tiedä corveteista... mitä nyt 84 meinas haaviin tarttua 57 isolohkon paperein ja pari vuotta jälkeen talliin tuli vähän uudempi (kts kuvalinkki alla). Se että joku kaivaa basemallien hinnat netistä eikä tiedä millä rahoilla ne autot aidosti myytiin..kertoo mistä?

    Mutta kyllä mä ymmärrän jos joku haluaa päätä seinään hakata, suomalaista se on, mää itte ja päin vittua 98% tapauksista vaikkei sitä myönnetäkkään... toki korituunaus on aina ollut halvempaa kuin tekniikan joten ymmärrän...

    Autan verbaalisesti mielelläni hakkaamaan lisää niin että aivotkin tulee pihalle ja veri valuu lattialle ja lupaan potkia kyljetkin sisälle kun makaat maassa jotta muistat että oli tyhmä idea kun järkipuheesta ei oteta opiksi, ihan vaan kertauksen vuoksi.


    Mutta viimeisen kerran;
    Jos sä haluat avovettellä leikkiä osta aito ja rakenna sitä mieleiseksi.
    Siitäkin saat jo Vettepuritaanit silmillesi jos vähääkään luen sua oikein :) .

    Itsellä kun on tollanen 60 luvulla rakennettu MSP "Gasseri" (http://gassermadness.com/msp/) jota halveksitaan kun en esiinny se entisöitynä ympäri maakuntia kun numeroiden ja optioidenkin perusteella on erikoinen ellei erikoisin maassa?
    En esiinny koska aion palauttaa sen stripille joskus ihan vittuillakseni auton elämäntarinan mukaisesti ja sen kapinaa jatkaen, Ex-Käenpesän Crower "eko" ruiskun kera ja alumosan....ei pääse tätä peliä pussihousut raiskaamaan eikä Corvette harrastajien mainstream maassa miellytä.
    Vai väittääkö joku threadissä kirkkain silmin että numbers mäts orjallinen pussihousu C1 ois kivempi tallissa kuin tällainen ?http://gassermadness.com/msp/k0311-34.htm.... Ja VITUT.
     
  8. MadMike

    MadMike Gearhead

    Kaikki avovettet on Roadstereita....eli kaksipaikkaisia avoja. Mutta todelliset roadsterit on C1 set...ne on yhtä paskoja ajaakkin kuin Rodilla vetelis,itseasiassa rodit on parempia kuin base C1...ai mistäkö tiedän?
    Koita itse ajella talvellakin C1llä..been there done that.
     
  9. bulldog´s

    bulldog´s Gearhead

    Ai näin vai?
    http://youtu.be/agYD4BxICl0

    Onhan toi nyt pirunhyvä ajaa talvellakin... ;)
     
  10. MadMike

    MadMike Gearhead

    Kiitos ... upea pätkä.
     
  11. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Ihan omaksi puolustuksekseni sanon että itseasiassa katsoin ne hinnat ensin kirjallisuudesta mutta ajattelin että on helpompaa pistää nettilinkki. Enkä tosiaan tiedä kuinka optiot jakaantuivat eri korimallien kesken, löytyykös sitä tietoa ihan painettuna jostakin? Ei sillä että se nyt aivan kauheasti hetkauttaisi mutta kuitenkin, olisipa sitten Totuus hallussa hieman paremmin minullakin. En nimittäin onnistunut tähän hätään löytämään (myönnän, netistä, töissä kun olen) listaa jossa olisi eritelty tilattuja optioita eri korimallien kesken. Ja sehän ei tarkoita etteikö sitä tietoa olisi.
     
  12. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Heh heh kyllä on taas elämää suurempia tunteita kirjoittajilla mikä taisi olla aloittajan tarkoituskin.
    TopiCatti lähde OD risteilylle niin juodaan asiat selviksi, eh?
     
  13. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear



    Tai jokin sopiva ahdettu japanilaisdieseli. On sitten varaakin cruisailla enemmän.

    Ei kun saha soimaan ja jotain erikoista Suomen tielle..

    PS: Lasikuitupölyltä kannattaa sitten suojautua kunnon hengityssuodattimella. Tuppaa jäämään keuhkoihin..
     
  14. BRC1

    BRC1 Gearhead

    Mites se mattolaituri, voisko sitä sentään ajatella mikäli kärpäsensilmä putsari ja dieselöinti on täysin pois suljettuja?
     
  15. BRC1

    BRC1 Gearhead

    Mites se mattolaituri, voisko sitä sentään ajatella mikäli kärpäsensilmä putsari ja dieselöinti on täysin pois suljettuja?
     
  16. Zandmann

    Zandmann Gearhead

    Jos oma on autosi, anna mennä vain. Puritaaneille nätkyttämistä... 8)

    -Z-
     
  17. Fleetsider

    Fleetsider 1st gear

    nyt en tarkottanu sun vettefaktoja. ne voi olla totta, tai sitten ei, ei voisi juurikaan vähempää kiinnostaa.

    Loimaahan liittyvät tiedot sulla tuntuu olevan hukassa.


    :rotfl:


    vitun juntti.
     
  18. Peppi_P

    Peppi_P 1st gear

    Mitä enempi sitä parempi, siis vanhoja rautoja huu niinkuin humut.

    Pepi_p
     
  19. Peppi_P

    Peppi_P 1st gear

    Ja mun mielest kaikki vetet on älysiistejä.

    Peppi_p
     
  20. Jack

    Jack Gearhead

    Olen tässä yritellyt pidätellä, mutta muutama sana kuitenkin.
    Tuossa muutoksessa on varmaankin muutama probleema, ensinnäkin kori ja runko ovat erilaiset avossa ja coupessa.
    Avon korissa on lisätty vahvistuksia jäykkyyden suhteen, ja silloin tulee ongelma todistaa mm. coupen tuulilasinkehyksen lujuus, että se vastaa avoa? Itse olen todennut, että avon ja coupen rungot ovat hitsauksiltaan erilaiset, molemmat ovat saumoiltaan "pätkittäin" hitsatut, mutta avossa hitsaukset ovat "täydellisemmät" eli saumaa on enemmän, tällöin rungosta on saatu jäykempi.

    Idea ei ole mielestäni ole yhtään hölmö, äkkiä ajatellen kuulostaa helpolta, mutta minunkin mielestä järkevämpää on hankkia alkuperäinen avo, huonompikin josta sitten alkaa tekemään.
    Minusta avo on aina avo, oli se sitten merkiltään mikä tahansa, hyvin tehty ei mielestäni tehtaalaista häpeä.

    Sitten vielä pari sanaa, Rebel58, en ole pitänyt jutuistasi koskaan, olet mielestäni ääliö, mutta toivottavasti olosi on parempaan päin, ja toivon että tulet kuntoon.
    Jätä paskapuheet sikseen, kuinka sinulle on aivan sama mitä muut kirjoittelevat ja ajattelevat, luethan sinä tämänkin ja vastaat myös, tiedän sen.
    Kokemusta sinulla tuntuu olevan, voi kun saisin edes murto-osan siitä kaikesta, olisi ainakin mitä muistella ja kertoa vinkkejä uusille harrastajille.
    Miksi sinut mainitsen, kovasti otat kantaa kysymyksiin joihin et kuitenkaan anna mitään vastausta=>paskan jauhantaa. Haluat vaan päteä asioilla mitä olet joskus aikoinaan tehnyt kun olet saanut sitä mainitsemaasi "tiliä".
    Olet varmaan kova hemmo "jossain" piireissä, ihmettelen kun kuitenkin isänä et ole "isällisenä" hahmona opastamassa ja neuvomassa uusia ja kokemattomia harrastajia näiden heille outojen asioiden tiimoilta, lähinnä vittuilu on se jota sinulta saa "ohjeeksi".

    Jos toimintatapasi on tälläinen, ja haluat antaa siitä minulle henkilökohtaisesta palautetta, niin se sopii erinomaisesti vaikka yv, julkinenkin palaute käy myös, kyllä minulta verbaalinen ulosantikin onnistuu :wink: .

    Olen nähnyt sinut vilaukselta eräässä cruisingissa, olisi mukava tavata sinut ihan livenä, oletko todellakin sellainen kuin kirjoituksista annat ymmärtää :-? .
     

Kerro tästä muillekin!