'Vette avoksi

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja TopiCa, 21.8.2011.

  1. isäntä

    isäntä 1st gear

    Close but no cigar, GM ei erittele Vetten runkoja mitenkään avon tai umpiauton suhteen. Runkopuolelta tuli runkoja pinkassa ja niitä mätettiin linjalle sen enempää katsomatta tuleeko päälle avo vai umpikori. Jos rungolle tapahtui jotakin niin 1963 - 67 sai vain yhtä mallia 3900200 mikä oli korvaava osa. Siinä ei kysellä mikä kori tulee päälle. 1968 -> on olemassa eri vaihtoehtoja, mutta siinäkin on kyse vain onko automaatti vai manuaalivaihteinen. Tämä ei perustu pelkkään kirjatietouteen vaan runkoja tullut tutkittua livenä jonkin verran vuosien varrella.
     
  2. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Kiitos Jack suorasta puheesta. En ole täysin kunnossa, vaikka syöpä tällä hetkellä on kurissa. En täysin ymmärrä kriteeriäsi minua kohtaan. Joku pinttymä sinulle jäänyt jostain minun vanhoista kirjoituksista. Itsetuntoni on kunnosssa enkä tuollaista kuitti pidä yhtään minään, mutta et todella tunne mua kun tuollaista kirjoitat. Tuu ihmeessä käymään. Osoite löytyy tuosta vierestä. Navilla löytyy metrilleen. Tai soita 0468842018 niin puhutaan. Mika voi soittaa myös ja tietty kaikki muutkin jos on asiaa.

    Ääliö58
     
  3. TopiCa

    TopiCa 1st gear

    Soo soo pojat - älkääs ny vittu tapelko joka ketjussa :rotfl:
    'Vette on loppun käsitelty; 50/50 on tulos. Minä erotuomarina, ja viulut maksavana, päätän. Laikka soimaan!
    ODn heikkous, ja vahvuus, on se että kaikki asiat on sekaisin! Kaikki kommentoi kaikkien juttuja, ties asiasta tai ei. Minulle ei ole siitä ongelmaa, teen itsekin niin. Niinhän se on elävässä elämässäkin, kuten eduskunnassa. Idiootteja kukkula täynnä, meidän sinne valkkaamia.
    Rebel on legenda, tykkäs siitä tai ei! Pidä Simo korkki kiinni, olet tarpeeksi hullu ilman viinaakin :) Meidän pitää joskus käydä läpi '80-90 luvun willit autontuonti vuodet.... Voi olla samoja tuttuja kolisevia kaapissa? (PS. ES haetaan tänään. Pelastui pick-up'in teolta - tällä kertaa :lol: )
     
  4. Jack

    Jack Gearhead

    Ole hyvä vaan Rebel58, tiedän että se mukava rebelikin sieltä löytyy, ja osaat ottaa kritiikkiä vastaan ja kestät sen :wink: .

    Mutta vielä runkoasiasta, oma ilmeisesti kovinkin hatara käsitys perustuu muutamaan runkoon avo/coupe jotka ajoittuvat vuosille -73-76.
    Runkohan muuttuu takaosan suhteen -74, ja kun vertasin esim. -73:sen ja -75 runkoja, niin tämä uudempi runko joka oli avosta oli huomattavasti täydellisemmin hitsattu. Eiväthän nämä koskaan täysin identtisiä ole, mutta ero oli niin huomattava, ettei se varmaankaan ollut hitsarista kiinni, en tiedä onko hitsausprosessiin sitten tullut joku muutos niihin aikoihin?
    Nykyisessä -69 mallissa hitsaukset näyttäisivät samanlaisilta kuin -73:ssa, molemmat siis coupeja.
    Tuohan olisi hyvä tieto ettei rungoissa ole eroja jos mahdollisesti avoa olisi rakentamassa :wink: .

    Eikä me pojat tapella, välillä vaan tulee hiekkaa silmiin kun täällä hiekkalaatikolla leikitään :poff: .
     
  5. BRC1

    BRC1 Gearhead

    Mahtava homma!! Laita ihmeessä kuvia tulemaan rojektista!!
     
  6. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Eieieiei kuvia!

    Spinnerissä tai muussa harrastelehdessä ensin.

    Joku järjestys näilläkin pitää olla.
     
  7. MadMike

    MadMike Gearhead

    ¨¨¨*Ihan tarkoituksella, ja aion pitääkin tiedot sillä tasolla jatkossakin, mitä sitä turhaa tietoa hankkimaan... täysin turhasta paikasta.
    :poff:
     
  8. MadMike

    MadMike Gearhead

    Täysin samaa mieltä....

    Erityisesti kun projekti on viety päätökseen ja sytytetty tuleen, taas yksi loimaanlintta vähemmän :rotfl:
     
  9. MadMike

    MadMike Gearhead

    ¨
    ¨Turha parkuminen poistettu ja faktaan puututtu...
    Maailman kaikki Armeijat perustuu vittuiluun. Työelämä perustuu sille. Motorsportissakin se on yleistä joten se on nopein tapa opettaa joten mitä vittua sä parut siinä? Niele ja ota opiksesi tai opettele kantapäänkautta joka taas vituttaa vielä enemmän.
    Tässä threadissä jopa koitettiin vittuilemallakin puhua ketjun aloittajalle järkeä mutta minkäs teet kun lienee toivoton tapaus. :odroll:
     
  10. Impala76

    Impala76 Gearhead

    No sitten kannattaa varmaan pitää suu kiinni asioista joista ei kertakaikkiaan ole mitään käsitystä ja vielä itse myöntääkin sen yleisesti.
    Ihmettelen että sinussakin oli sen verran "miestä" ,että pystyit loppujenlopuksi myöntämään sen, että Loimaata herjaavissa jutuissasi ei olekkaan mitään perää.
     
  11. Jack

    Jack Gearhead

    Huh huh, eipä ole sun elämä helppoa :eek: .
     
  12. MadMike

    MadMike Gearhead

    Päin vastoin... mä ammennan hyvästä vittuilusta...otan vastaan ja laitan eteenpäin.
    Vittuilu oikein käytettynä on verraton voimavara, tuottaa mm lämpöä rutkasti kohteissa ;)
    Huomaatko että vittuilen :rotfl:
     
  13. MadMike

    MadMike Gearhead

    Kuka väitti ettei ole mitään käsitystä... eikä niissä ole mitään perää??

    * Tietäisit vaan kuinka paljon...

    Esim tämän threadin idea liippaa jo niin liki loimaanlinttaideaa että ei paremmasta väliä...
    Leppäkylki muuttuu loimaanlintaksi heti kun paikallinen koittaa sitä itse korjata...paree ois vaan jättää tekemättä olen huomannut.
     
  14. TopiCa

    TopiCa 1st gear

  15. Peppi_P

    Peppi_P 1st gear

    Ego tuntuu maistuvan No mika ettei. Ilman vettei mä vaan kirjuutan ja poistun there is light that never goes out. Peppi_P
     
  16. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Onko tästä C3 Vetten avoksi tekemisestä kenelläkään mitään faktatietoa? Kuvia noista kojelaudan alle tulevista tukiraudoista yms?

    Ja en tarvi mitään viisastelua siitä, kannattaako niin tehdä vai ei.
     
  17. challenger-70

    challenger-70 Gearhead

    Ei kannata
     
  18. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Kun nyt ei olla tekemässä avo Corvettea, vaan jotain ihan muuta. Tuohon projektiin ei viittis tuhota aitoa avoa, vaan huonokuntoinen kovakattoinen olisi sopiva lähtökohta.

    Birdcagessa on jotain eroja. Onko kenelläkään kunnollisia kuvia häkeistä ja niitten eroista? Onko vahvikkeet pulttaamalla kiinnitettäviä paloja, vai hitsattuja?
     

Kerro tästä muillekin!