Vieläkin 4l80e ongelmaa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Vasaramies, 7.1.2017.

  1. tst

    tst Gearhead

    Kun jarrua vähän hipaisee niin lukko lähtee päältä ja kierrokset pikkuisen nousee.
     
  2. Vasaramies

    Vasaramies 1st gear

    Ratkaisin laatikko ongelman: ostin uuden kun ei hermo enää kestäny. Pitänee avata kun saisi vain joskus inspiraation.:odroll:
     
  3. tst

    tst Gearhead

    Ihan tehdasuudenko, mistä niitä saa ja mihin hintaan?
     
  4. Vasaramies

    Vasaramies 1st gear

    En nyt sentään tehdasuutta, käytetyn toimivan ostin
     
  5. TeeÄm

    TeeÄm 1st gear

    Tuli tehtyä 4l80e laatikkoon täydellinen remontti, ohjekirjan mukaan kasattiin ja mitattiin välykset. Paikalleen kun laitto niin vaihteet toimi hyvin ja napakasti nostimella, mutta uudelleen käynnistyksen jälkeen ei tapahdu laatikossa mitään. Öljyä on kyllä riittävästi. Onko ideoita mitä kannattaisi tutkia ennen kun punnertaa laatikon pöydälle? Laskeeko joku venttiili paineen "läpi" koska ei ole öljynpainetta eikä lähde öljy kulkemaan jäähdyttimeen.
     
  6. tst

    tst Gearhead

    Mistäs sen laatikon paineen saa mitattua, näkyykö gm tdscannilla?
     
  7. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    ^^ Eppäilen että turbiini ei ole ollut paikallaan lootaa laittaessa ja öölipumppu hajos. Myös öölipumpun sisemmän rattaan saa väärinpäin laitettua.
     
    jorkat tykkää tästä.
  8. TeeÄm

    TeeÄm 1st gear

    Siinähän on vaihteensiirtäjän puolella paikka mistä mitata. Atsg kirjan mukaan siitä olis mittaus. Turbiini oli kyllä kunnolla paikallaan. Epäilen kyllä itekkin sitä öljypumppua, mutta ihme kyllä se laatikko toimi hienosti ensimmäisellä testillä.
     
  9. tst

    tst Gearhead

    Eli turbiini ensin lootaan paikalleen ja sitten vasta koko paketti nostetaan kiinni koneeseen?
     
  10. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Yep. Ja turnaanoksen pitää olla myös oikeassa syvyydessä.
     
  11. tst

    tst Gearhead

    Niinkö syvälle kuin menee?
     
  12. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Väärässä asennossa ei mee tarpeeks syvälle. Siinä se rikkumisvaara tulee.
     
  13. Mercury

    Mercury Gearhead

    4l80e kylmänä limp mode,87 high ratio error

    Jatkoin pakin servon pinniä tasan 4mm ja pakki pelaa hyvin mutta tuli tommonen otsikon ominaisuus..Lämpöisenä pelaa just niinku pitää lukkoa myöten,eihän se tapin hitsauskohta yllä siihen kanavaan asti että kylmänä nostas liikaa paineita ja menis sen takia vikatilaan..?Koodihan tulee kun välitys ei täsmää, loota haluais 3 tai 4 vaihteen mutta vikatilassa kakkosella.Lootassa ei mitään vikaa kunnes tuon pakin hävitti..Vaikea uskoa anturivikaan kun esim.tänään laitoin kylmänä tulille,pyöri P silmässä high Idle switchillä reilu 30 min. ja pelas hienosti!Miten ne anturit muka kylmänä vikois,kuumanahan nesähkölaitteet sekoilee..Ja kylmänä kun ajaa jonkun kilsan vikatilassa ja käyttää virrat pois niin pelaa tarpeeksi lämmettyään aivan normaalisti..
     
  14. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Sähköpätkis esiintyy just noin, jossain lämpötilassa toimii. Ei sen kuumana tartte olla toimimatta sen takia. Se voi olla toimimatta vaikka välilämmössä.
     
  15. jorkat

    jorkat Gearhead

    valitettavasti teitte tod. näk. enemmän kuin yhdessä kohtaa hommat vituiksi.
     
  16. jorkat

    jorkat Gearhead

    lodjurakentelut vaativat karvan verran enemmän keskittymistä kuin lehmän lypsäminen tai runkkaaminen
     
    jarona tykkää tästä.
  17. Mercury

    Mercury Gearhead

    En oo mittään tehny vielä lootalle..Tänä aamuna koitin kylmiltään pakkasta yli 10 astetta,auto käyntiin heti liikkeelle pakkoykkösellä ja manuaalisesti isompaa niin hyvin vaihtaa ylivaihteelle asti!Mutta kun sitten ympyrässä käännyin d silmässä niin heti kun pitäis kolmosta löytyä niin menee vikatilaan..Kyllähän siellä silloin manuaalilla loota tietää mikä pykälä on silmässä..?Vika entistä monimutkaisempi?
     

Kerro tästä muillekin!