Vieläkö E-Bodyt kiinnostaa ?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja BRAKE DRUM, 17.7.2019.

  1. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Tuolle pitäisi sitten tehdä käänteinen; korinvaihto 4d sedan Belvedereksi!! :D:p
     
    musta pässi ja klunssila tykkäävät tästä.
  2. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Helpommin sanottu kuin tehty. Mistä sää löydät siihen hommaan korin?
     
  3. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Unkarista.

    [​IMG]

    1970 Plymouth Cuda 383 4 speed,vin number BS23N0B...,non numbers matching but date correct built 383 with 18 spline 4 speed manual transmission. Brand new wirering harnesses,brand new Mcleod double disk clutch,TTI 3" exhaust system,AAR lift off hood. She is a good driver with tiny scratches and a few paint chips but nothing major. Price is €40000 firm!
     
    esmi, TN, kuula ja 1 muu tykkäävät tästä.
  4. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Omia reissukuvia Suomesta. Aina kannattaa lähteä.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    rosswell47, klunssila, MJF ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  5. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    Eräs ystäväni oli bongannut Facebook-nimisestä yhteisöpalvelusta kuinka amerikkalainen harrastaja hehkuttaa antiikkikauppa löytöään!

    " A cool find! Apparently in 1973 Amway thought the 1970 Dodge Challenger was one of the best looking cars on the planet and put it on the cover of their silicon glaze. The drawing has elements of the Cuda too with the parking lights ect. Picked up this little jewel up in an antique store the other day just had to have it! "

    [​IMG]
     
    TN tykkää tästä.
  6. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    T/A / R/T + isolohko

    [​IMG]
     
    TN, Peeaa, kimmok2014 ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  7. Oisin ostanut 70 Barracudan, ja toisessa tapauksessa 70 cuda. Kumpikin myyjä välttelee jenkkilässä, käytös ihmeellistä jopa silloinkin kun Mikko siellä päässä heille soittanut.
    Äijillä liikaa rahaa tai taas niitä kansallismielisiä höpöjä, jotka luulee että maapallo loppuu heidän maan rajojen kohdalle ja sen ulkopuoliset on kaikki avaruusolentoja tai ryssiä.

    Onneksi Hape osti 70 dodge challengerin, että jotain mielenkiintoista meidänkin katukuvaan on tullut. Muuten loput ajaa avensiksillä, chevyn romuilla tai voortin pickupeilla kyljet kurassa.

    a
     
    frank tykkää tästä.
  8. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Aulis, ei ole mitään ihmeellisempää kuin E-body Mopar -omistaja. Nimikerkillä Z11 olis sulle 1970 Barracuda Hemillä. Pääsee kattomaan pikitietä pitkin eikä tarvi luottaa välittäjään.

    Hapen pirssi tässä. E-bodyt on kalliita, mutta käsittääkseni halvempaa kuin Pro Stock.

    [​IMG]
     
    Muokattu: 24.9.2020
    esmi, rosswell47, TN ja 1 muu tykkäävät tästä.
  9. Kaikkea tekis mieli, mutta kyllä tiedämme että Hemi e-body maksaa sen verran että en nyt raaski semmosta laittaa. Semmonen ehkä reilu 30K hintaluokan "kowalski" vehje olisi hyvä olla pihalla. Ihan reissuajoon, ei mitään liian fiiniä. Siksi enemmän kiinnostaa nuo "elämää nähneet" ja ne on halvempiakin kuin viimeisen päälle laitetut tai erikoistekniikoilla olevat.

    Niin, ja kun on kuitenkin 1932 roadsteriakin tulossa ja muuta tekemistä, ei taas viitsisi ihan läjää ostaa kun aika on kortilla ja nytkin yritän omat ja muiden autot tehdä ilman stressiä tasaisen tappavalla marssitahdilla.

    Kai se prostokki on kallista, mutta onneksi kaikki on tienneet jo senkin ennen niihin bootseihin astumista, joten ei tule yllätyksenä. Mersunomistaminen se on vasta kallista. 3vkoa sitten PE kävin 200tkm ajetun 2,2td mersuni leimaamassa kun oli edellinen välivuosileima. Auto kuin uusi. ajattelin polttaa karstoja kateista härmän suoralla. 2km 220kmh ja kone paskana. No, nyt EPn pojat vaihtoi takuukoneen jonka ostin Ruotsista ja matka jatkuu..... tainnu maidot mennä takapenkillä vanhaksi.... niin ja vuokralainen jätti 7000e pystyyn... Siinä meni E-body rahoja taas ihan vääriin paikkoihin, mutta eipä täältä mitään mukaansa saa ja rahat on tarkoitettu käytettäväksi niin tai näin. Enemmän harmittais jos pitäs pikavippejä hakea tilanteiden korjaamiseen.

    Takaisin peltitöihin talliin ja katselemaan cudan kuvaan seinällä...a
     
  10. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Kowalski klooni on myös mun e-body haaveena.
    Ja siten, että ulkoisesti kuten leffassa, mutta pellin alla pitäisi olla noin 500hp vääntävää tekniikkaa mahdollisimman luotettavassa ja käyttökelpoisessa muodossa.
    Ja toki alusta ja jarrut mahdollisimman hyvät.
     
  11. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Ei kai HEMI ollut juurikaan nopeampi kuin 440 sixpack?
     
  12. max

    max Double Gearhead

    Etpä taida olla ainoa joka tuollaisen ”Kowalskin” haluaa.
    Yksi hemmo Canadassa homman toteuttikin.
    YouTubesta löytyy tällainen ”Nicks Garage”
    Vanhempi herrasmies omistaa Mopar pajan ja hän löysi perämättässä myynnissä olleen Challengerin jossa oli alunperin Dana 60 ja tästä hän rakensi tällaisen Kowalski kloonin.
    Ihan katsomisen arvoista youtube viihdettä,mikä ei ole Amerikan hömppää.
     
    kimmok2014 ja WBBC tykkäävät tästä.
  13. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Tästä juutuubista lähti mun Kowalsikloonihaave.
     
    TN, max ja kimmok2014 tykkäävät tästä.
  14. max

    max Double Gearhead

    Sen verran vilkasin taas Nick’s Garagen Kowalski jaksoja että kyseessä on U-Code auto eli 440 magnum,4-Speed ja Dana 60.
    Kaikkea sitä Letukka mies oppiikin...meniks oikein?
     
  15. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Jos ei osaa valita vaaka-, pysty- tai poikittaisten raitojen välillä, niin ottaa ne kaikki.

    [​IMG]
     
    Kimmo ja TN tykkäävät tästä.
  16. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Nickin auto on juuri niinkuin sanoit. Väri ei ole alkuperäinen. Myöskään kirjoitushetkellä #matching kone ei ole paikallaan, mutta on kuitenkin olemassa.

    Tuossa alkuperäisessä Vanishing Pointissa Challenger oli juuri tuollainen. Remake- versiossa koneeksi oli vaihtunut Hemi.

    Malmilla oli muuten lauantaina 2 valkoista 70 Challengeria. Ensiksi katsoin että sama auto, mutta rekisterikilvet oli kuitenkin eri.
     
    Muokattu: 28.9.2020
  17. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    kimmok2014, arskazone ja TN tykkäävät tästä.
  18. rosswell47

    rosswell47 2nd gear

    kimmok2014 ja dart -66 tykkäävät tästä.
  19. JML

    JML 1st gear

    Onko kellään jäänyt 360 moottorin korvakkeita ylimääräiseksi? Tuli ostettua nuo leveämmät 318 korvakkeet. Kori vielä kesken niin en pääse mittaamaan pitäisikö tuo korvake kaventaa etu vai takareunasta? Tarkoituksena laittaa 408 päälle holleyn 750 vacuumi. Miten nämä on toiminu vai onko normi kaasari parempi?
     
  20. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Eiköhän toi 750 vac toimi ihan hyvin, riippuu tietysti nokasta, turbiinista yms.
    Jos on kovin ränttätänttä kokoonpano voisi kokeilla 850.
     

Kerro tästä muillekin!