Vieläkö E-Bodyt kiinnostaa ?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja BRAKE DRUM, 17.7.2019.

  1. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    E-bodya jalostettu GM sportswagonin tai vista-cruiserin osilla :D
     
  2. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

  3. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    1970 - 40 vuotta myöhemmin

     
  4. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Rakenneltu 70 vs vakio SRT... oisvat laittaneet vakio -70 vs vakio SRT. Tai sit rakenneltu SRT
     
  5. MJF

    MJF Double Gearhead

    Kylläpä näyttikin tuo uus Challenger oikean Challengerin rinnalla niinkuin olisi Autot-elokuvasta karannut tuonne :)
     
  6. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Lokakuun kuivilla keleillä vielä parahultaiset ajelukelit eteläisessä Lapissakin. Reflective stickereistä päätellen kyseessä lienee yksi Suomen TarraCudista.

    [​IMG]
     
    Muokattu: 30.10.2022
    SARKERI-71, TN, Kimmo ja 9 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  7. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Tytöllä on tukka kuin humpuukipannun kylki ja Barracudan konepeltikin käppyrässä kuten omassani konsanaan. Ainahan se pittää joku harmi olla.

    [​IMG]
     
    TN, -71 MoPar, SARKERI-71 ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  8. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    TN, kuula, esmi ja 1 muu tykkäävät tästä.
  9. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    Pohjoisen ihmiset ovat turhan kriittisiä. Hiukset voi leikata ja pellin vaihtaa sileäksi jos niistä uhkaa tulla kynnyskysymyksiä.
     
  10. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    Kuva lienee itärannikolta tai ruostevyöhykkeeltä koska länsirannikolla on harvemmin jääpuikkopakkasia (tai ainakin näin uskotellaan asianlaidan olevan).

    [​IMG]
     
    Muokattu: 16.11.2022
    esmi, C4vettester, TN ja 1 muu tykkäävät tästä.
  11. Jymy70

    Jymy70 Gearhead

    Tiedän, että Pepe on tarkka näissäkin hommissa... mutta mulle ei kuva näy. Oliko kuitenkin etupuskurit kuin ketunnokat ja kävyt kuin tupakantumpit?
     
  12. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    Pidin ao naisen ulkomuodosta sen verran että taltioin hänen kuvansa.
    Jymy70 on hyvä ja tsekkaa ketut ja kessut.

    [​IMG]
     
    esmi, PeteKoo, TN ja 1 muu tykkäävät tästä.
  13. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    Chicago, Illinois on meneillään jokin autotapahtuma. Tässä muutama pikkukuva ao pippaloista

    [​IMG]
     
    esmi, PeteKoo, TN ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  14. 454440

    454440 2nd gear

    Olihan toi Cuda girl tuolla Chicagossakin… Ja Courtney Hanseniinkin törmättiin siellä.

    [​IMG][/QUOTE]
     
    TN tykkää tästä.
  15. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

  16. arskazone

    arskazone Gearhead

    [​IMG]

    AZ
     
    TN, 454440, Fuselage ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  17. Muki

    Muki Gearhead

    Kyllähän maailmankirjat ovat sillä viisiin asettuneet, että ken on yltänyt E-bodyyn saati niihin halutuimpiin moottoreihin, voi onnitella itseään. Tuossa hiljan tuli sellainen nostalginen tunne ja kaivoin mielen kellareista esiin erinäisiä irrationaalisia haavekuvia. Ei muuta kuin google käteen ja katsomaan, josko vielä elämän loppukaaressa olisi jonkinlaisia haaveiden toteutusmahdollisuuksia.

    Melko jäätävää oli havaita, että kyllä ovat kustannukset nousseet ulottumattomiin. En tarkoita nyt jotakin numbers matching ison veden auction-hintoja, vaan ihan tuota arkirealismia. Esimerkiksi ikiaikainen 426-haave (tiedän, RB olisi monin tavoin viisaampi) on näemmä enemmän tai vähemmän hinnat alkaen 25kEur, ja se on kyllä aika tanakka hinta pelkästä patruunasta, vaikkakin aftermarket-osilla käytännössä uudesta.

    E-bodyt noin autoina tekniikasta riippumatta ovat nekin arvossaan. Uusiahan ei toki enää tehdä (en tarkoita tätä uudelleen hengitettyä tuotelinjaa), ja hinta on kova jos liitua liian vähän, mutta kun muistelee takavuosikymmeniä olisi varmaan parhaimmillaan voinut tehdä ihan kohtalaisen hyvän sijoituksenkin - silloin kun niitä liikkui hintatasoltaan ehkä paremmin arki-ihmisen ulottuvilla.

    Mutta jos jokin lotto- tahi muu onnenkantamoinen osuisi kohdalle, niin ostoslistahan olisi näiltä osin jo pitkältä ajalta täysin mietitty.
     
    ZZ20 ja Peeaa tykkäävät tästä.
  18. always bb

    always bb Gearhead

    Lohdutuksen sana, mikä menee ylös tulee joskus myös alas. Se päivä ei ole enää kaukana. Amerikkalaisten iki luottokortti velat kun tulee maksuun niin silloin viimmeistään
     
  19. challenger500

    challenger500 Gearhead

    Niin, mikä edustaa kenellekin sitä ultimaattumia - mulla on selkeästi jotain äidinmaidossa jäänyt saamatta, kun ei mulle joku peltipystyssä standillä oleva 700-kiloinen rautalohkoHemikaasarilla saa minkäänlaista värinää aikaiseksi. Alsaa, keveyttä ja jopa ajo-ominaisuuksia.. plus etu-takapainosuhdekin paranee kun keventää . Mutta olen valinnut kopalle/tekniikallekin täydellisen raiskaussuuntauksen (sitä joku aina kysyy, että mutta mites jälleenmyyntihinnan käy kun tuollein modaa)
     
  20. Muki

    Muki Gearhead

    Kaikkien tuntema alkuperäinen "Vanishing Point" muodostui aikoinaan elämää suuremmaksi jutuksi. Etenkin se kohta missä herra Kowalski tekee U-käännöksen sen sillan kohdalla ja antaa hiukka lappua (varmaankin 383:lle todellisuudessa).

    Ja sitten myöhemmin pääsin kokeilemaan sanotaanko vähintäänkin kohtalaisia tehoja, mikä johti havaintoon että vaikka monessa muussa jutussa ehkä olenkin ässä, niin en välttämättä dragstripillä :rotfl: ja siellä motivaationelikentässä on tietty pariinkiin otteeseen Yhdysvalloissa vietetty aika, etenkin ensimmäisellä kierroksella vaikutteille alttiissa 15-16 vuoden iässä.

    Ajaminen on muuttunut niin 100% pappamalliseksi että hukkaan menee jo nykyisenkin auton alusta (P71, oikeasti pitäisi olla Town Car tai edes siviilimallin Vic) eikä niin ollen mitään todellisia perusteluja löydy oikeastaan mihinkään. Ihan puhtaasti fiilistelyjuttu. Joten ihan bone stock valkoinen 70 Challenger 426 + A-833 olisi se kaiken huipentuma. Kesällä maantiellä mutkaan saavuttaessa kolmosta sisään, sivuikkuna auki ja jonkinlainen Kowalski-larppaus, mutta säntillisesti nopeusrajoituksia varhain harmaantuneena keski-ikäisenä noudattaen.
     
    Z11, hartsa69 ja arskazone tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!