Vihellellen MR-katsastukseen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Mobilismi', aloittaja whiic, 21.3.2002.

  1. whiic

    whiic 1st gear

    Eli mitä tuo tarkastus maksaa ja täytyykö vaadittava paperimassa olla valmis ennen auton itsensä tarkastamista?

    Pahoin pelkään, että tarkastus maksaa hunajaa, mutta tietoa ei ole. Voiko tarkastukseen lähteä vihellellen vikalistaa hakemaan (jos lompsa kestää)?
     
  2. fisu

    fisu Gearhead

    liity ensin johonkin wanha-auto järjestöön(esim. hämeen mobilistit) niin säästät n. puolet siitä hinnasta ja saat helpommin järjestettyä sen tarkastuksen.
    näin ainakin 2000-syksyllä :grin:
     
  3. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Tarkastuksen hinta oli pari vuotta sitten 500mk kun ei kuulu mobiilikerhoon, muuten 300mk.
    Mulla ei ainakaan ollut muuta paperia "kuin" myyntiesite, käyttöohjekirja, korjaamokäsikirjoja 3kpl, vanha 1/86 V8-magazine jossa impala on esittelyssä ja tietysti rek.ote.
    Mä tein just noin eli kutsuin tarkastajan käymään ja antamaan korjausmääräykset mutta homma menikin puolen minuutin hämmästelyn jälkeen tarkastuksen puolelle. Asiaa auttoi että tarkastaja oli muutenkin alueella liikkeellä ja jenkkihenkisenä ihmisenä tuntui olevan aidosti kiinnostunut näkemään impalan. Kustannuksista ilman hyväksyttyä tarkastusta ei ole käsitystä.
    Ei kuitenkaan kannata kiusata tarkastajia millään selvästi epäkelpoisilla laitteilla. Mulla oli alunperin tarkoitus että oltaisiin tavattu yhdessä mobilistitapahtumassa mutta aikataulut ei sopineet yhteen. Eli mene jonnekin mobiilitapahtumaan ja etsi tarkastaja käsiisi ja kysy epävirallista lausuntoa autostasi, ainakin täkäläinen tarkastaja neuvoo ihan mielellään meitä aloittelijoita.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: impala1968 2002-03-22 08:39 ]</font>
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

Kerro tästä muillekin!