Viikon pähkinä tietäjille

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja intiaani_chief, 2.5.2007.

  1. intiaani_chief

    intiaani_chief 3rd gear

    Miten on seuraavanlainen scenaario. 2 autoa toisessa V8 ja toisessa V6, speksit suunnilleen samat, teho/vääntö laitetaan samanpainoisiin autoihin ja viedään ajamaan suorakilpaa... onko etua 8 mukisesta vai mennäänkö yhtä lujaa, edellyttäen että välitykset ja muut vastaa toisiaan autoissa.
     
  2. Hai

    Hai Double Gearhead

    Kyllähän niiden pitäis yhtä kovaa mennä. Jos kerran paino, teho, vääntökäyrä, välitykset ja ilmanvastus on sama. Niin ja kuski ja polttoaine kanssa. Ei ne luonnon lait ulkona tiedä on 6 vai 8 pyttyä
     
  3. PauliP

    PauliP 1st gear

    ja oletus oli, että moottorit on samanpainoiset myös, eli painojakaumalla ei ole merkitystä.

    Käytännössä nuo Buick turbo SFI V6:t on olleet aika kovia juuri siksi, että tehoa (vääntö ja hevosvoimat) löytyy riittävästi, mutta moottorinpainoa aikatavalla vähemmän.
     
  4. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    No kai ne nyt samat ajat vetää jos kaikki speksit on samoja. Ihan sama vaikka toisessa olis 1-pytty ja toisessa V10 jos kerran tehot, väännöt, painot sun muut on täysin samat...

    Kumpi painaa enemmän, kilo rautaa vai kilo höyheniä...? :odroll:
     
  5. intiaani_chief

    intiaani_chief 3rd gear

    Kokeile, pudota toiselle jalalle kilon punnus ja toiselle kilo höyheniä ja kerro tuntuiko yhtä pahalta :argue:
     
  6. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Jos jalkaan kohdistuva pinta-ala pysyy samana niin aika samalta tuntuu kokeilemattakin... :odroll:
     
  7. intiaani_chief

    intiaani_chief 3rd gear

    Tai jos seisoo päällään niin ei tunnu missään kun päästää punnuksesta irti, olettan että ei osu otsaan :rotfl:
     
  8. fe390

    fe390 Gearhead

    Haiskahtaa siltä, että jollakin on uusi V6 ja vieroitusoireta kasista :poff:
     
  9. intiaani_chief

    intiaani_chief 3rd gear

    Ei oikeastaan, töissä on hieman tylsää niin alkaa miettimään kaikkea oleellista... on noita I6 ja V6 ollut ennenkin.
     
  10. Tupis

    Tupis 3rd gear

    Itselleni tulisi mieleen Thunderbird 1989- . SC versio taisi olla jopa tehokkaampi kuin kasi koneinen sisarensa, joka tuli markkinoille 1991 tai 2.
     
  11. intiaani_chief

    intiaani_chief 3rd gear

    Täytyy myöntää että tuo buickin pata on tehnyt pienen säväyksen sisimpään :D jos mietitään esim. saman ikäistä 305cid niin ei niistä peruspadoista enempää irtoa kun tuosta V6:sta siis vakiona.
    Eli veikeä paketti on hän vajaa mukiseksi.

    ps: älkää nyt ottako porkkanaa nenään vaikka leijun :D
     

Kerro tästä muillekin!