viive vaihteen kytkeytymisessä kylmänä?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Anonymous, 9.6.2005.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Tietäiskö joku minkä takia 3gen Camarossa (350+350) on viimeaikoina vaihteen kytkeytymisessä ollut jotain feelua... Kun on kylmä kone (ja laatikko) niin kun laittaa vaihdevivun esim. D asentoon niin kuluu joitakin sekuntteja ennen kuin vaihde kytkeytyy. Välillä kun pysähtyy risteykseen niin tuntuu kuin vaihde menisi hetkeksi vapaalle ja kun painaa kaasua niin yht äkkiä ampaisee liikkeelle. Tämä siis vain n. minuutin sisällä käynnistymisestä, sen jälkeen pelaa moitteettomasti. Laatikko ei pidä ääntä, viim. kesänä öljyt vaihdettu, öljy on hyvän väristä eikä haise millekkään ylimääräiselle ja tosiaan pelaa hyvin kun on hetken ajanut.
     
  2. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Liian vähän ölskyä tai suodatin tukkeutumassa.
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mulla ihan sama vika ilmeni öljynvaihdon jälkeen. Kylmänä lyö käyntiin ja pakin päälle niin joutuu odottaan hetken, tai antamaan kaasua. Lodju on TH 400.

    Öljyn vähyydestä ei ole mulla kiinni, että olen tuuminut vaihdon yhteydessä jotain roskaa lähteneen liikkeelle. Mä kun olen siinä käsityksessä, että öljynpaineet on tuossa tapauksessa hukassa - syystä tai toisesta. Ja kun öljyä on, niin kai siellä joku roska pitää venat auki tai jotain muuta ja paineet hukkuu.

    Lämmittyään tuo ei sitä enää tee.

    Merkillistä...
     
  4. Tenox

    Tenox 1st gear

    Mulla taas Moparin 727 tekee kylmänä sitä, että pintakaasulla lähtiessä kestää todella kauan ennen kuin vaihtaa kakkoselle. Kolmoselle vaihtaakin sitten melkein samantien perään. Lämpimänä toimii normaalimmin. Kuulostaa vaan niin tyhmältä ajaa kotitietä 40km/h ykkösellä.

    Vika vai ominaisuus?
     
  5. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Omassa ilmeni tota miettimistä kylmänä kun laitto käyntiin viime kesänä, Otin laatikon pois ja vein korjaajalle..

    Oli öljypumppu ottanut kipeetä...Ja eikun uutta osaa...
     
  6. Ylli

    Ylli Gearhead

    Oma th-350 täysrempattiin viime keväänä, mutta erinäisten epäselvyyksien takia ulostuloakseli ja öljypumppu jäi vanhasta...Kesällä alko "viiveet" kytkeytymisen suhteen! Välillä kesti 1s, välillä 5s..ja joskus joutu antamaan "happea" ennenkuin pykälä nytkähti ;)...Tätä tapahtui niin lämpimänä kuin kylmänä, eikä siinä ollut mitään logiikkaa ;)
    Pari vkoa sitten vein laatikon tarkistettavaksi..ja öljypumppu vaihdettiin...oli kulunut, muttei vielä mikään huono (korjaajan mielipide)...tällä hetkellä laatikko rokkaa ilman ongelmia!
     

Kerro tästä muillekin!