Vikavalon syttyminen.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Over the hill, 22.12.2021.

  1. Over the hill

    Over the hill 1st gear

    Kellään varmaa (huom. varmaa) tietoa syttyykö moottorin vikavalo samalla sekunnilla, kun ohjaus havaitsee häikkää, vai suorittaako ohjaus jotain tarkistuksia, ja/tai seuraako tilannetta hetken aikaa ennen kuin valo syttyy?
     
  2. JoRkKiS

    JoRkKiS Gearhead

    Aika mahdoton kysymys kun on muuttujia avan helkkaristi. Riippuu viasta, joka riippuu miten ohjaus on toteutettu ja olosuhteista. Eli miten tehdas on määrittänyt minkäkin muuttujan ja minkälaisilla säännöillä.

    Varma vastaus on, että joo ja ei.
     
  3. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Riippuu autosta, vuosimallista ja markkina-alueesta ja viasta, eli komppaan JoRkKiSta, joo ja ei...
     
  4. Jouni_K

    Jouni_K Gearhead

    Eipä se moottorin vikavalo välttämättä syty vaikka moottorinohjaus huomaisikin vikaa, jos vika ei sen mielestä vaikuta päästöihin. Mulla oli auto jossa moottorinohjaus ilmoitti ajonvakautukselle että nyt on niinpaljon vikaa ettei tiedetä edes moottorin kuormitusta kunnolla, ja ajonvakautus sytytti oman valonsa, mutta moottorin valo pysyi pimeänä (valo kyllä toimi, ei ollut sitä kukaan irti kytkenyt). Vikakoodeista moottorin vika sitten löytyi.
     

Kerro tästä muillekin!