Vilkkuu liian nopeesti, rele ei napsu

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja AteV8, 8.6.2013.

  1. AteV8

    AteV8 Gearhead

    No mikäs ny? 79 Aspenin omalla vilkun releellä vasemmalle ei vilku ollenkaan, oikeelle nopeesti vähän rytmihäiröiöiden kera.
    Korjasin yhen maadotus ongelman edestä, sama homma.
    Dartista lainasin releen,ja yllättäen vasemmalle toimii normaalisti ja rele jopa naksuu, oikeelle ei niinkään.
    Cudasta lainasin heavy duty releen, ja nyt toimii liian nopeeta, rele ei napsu, mut kuitenkin melko tasanen välke molempiin suuntiin. Rele tietysti kuumeneekin.
    Maadotuksia ihmetelly mut ei meinaa vikaa löytyä.
    Pitäskö seuraavaks koittaa releelle lisää kuormaa? Siis esim isommat polttimot.
    Tai tietty jos korjailis mittariston merkkivalot vielä toimintaan. :)
    Tai hetkinen... Merkkivalo mittaristossa ja lokarin päällä kyllä "toimi" sillon kun oli etuparin maajohto poikki, eli paloivat kokoajan himmeenä kun laitto parkit päälle. Ei kyllä sovi mun järkeen että miksi näin oli. :)
     
  2. pete78

    pete78 Gearhead

    itelläni teki tuommosia samanlaisia oireita aikansa, sitten pimeni kokonaan. jännitteen säädin levis. us-partsilta tilasin säätimen, nappasin kiinni ja kaikki toimi sen jälkeen.

    toinen ongelma oli ennen tätä uuden rattipylvään kanssa, vasemma vilkutettaessa vilkku kaikki, oikeelle toimi niinkuin pitää. syynä oli hätävilkkujen kosketin...jostain syystä otti kontaktia siihen. poistin koskettimen ja homma on
     
  3. AteV8

    AteV8 Gearhead

    Jahas. Meillä oli kyseessä nähtävästi "user error". Emäntä hyppäs autoon ni kaikki toimii niin kun pitääkin. :eek:
    Latausjännite näyttäs tosiaan olevan aivan liian alhainen. Menee koko laturi vaihtoon. Sisäisellä jännitteensäätimellä varustettu Bosch tulossa, ni pääsee samalla ylimääräsistä bokseista ja piuhoista eroon. Katotaas mitä sitten sanoo.
     

Kerro tästä muillekin!