Vilkut katosi

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja J-peg, 17.8.2002.

  1. Dragonfly

    Dragonfly 1st gear

    Tuskin releessä vikaa, kun on sama rele molemmille vilkuille.
    Tarkista maadoitukset ja polttimot.
     
  2. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    Jep. Taas tuli opittua jotain uutta jenkkiauton sähköistä.

    Eli vika oli tosiaan maadoituksissa, kuten ennalta odotettua. Camaron vilkku kun maadottuu omaan umpioonsa, joka taasen hakee maakontaktia kiinnikkeidensä välityksellä auton rungosta. Noh, jonkun edellisen omistajan toimesta kyseinen umpio oli kiinnitetty ainoastaan yhdellä ruuvilla, ja umpio-runko -liitoskohtakin oli vielä likainen. Pikkuisen karheeta pintoihin ja uudet ruuvit niin johan alkoi vilkuttamaan :)
     
  3. Cadillac390Man

    Cadillac390Man Gearhead

    Entäs, kun '79 Olds Delta 88:ssa palaa vilkut, kun painaa jarrua ja vilkut ei vilkuta eikä pala olllenkaan katkaisijasta? Vilkkurelettä on kokeiltu vaihtaa.

    Tosin huomasin oranssi-mustan johdon olevan irrallaan, joka tulee kojelaudan takaa liittimestä. Pitäisikö mennä sulakerasiaan, jos niin mihin kohtaan?

    Kiitos jo etukäteen.
     
  4. TT1

    TT1 1st gear

    Entäs, kun '79 Olds Delta 88:ssa palaa vilkut, kun painaa jarrua ja vilkut ei vilkuta eikä pala olllenkaan katkaisijasta? Vilkkurelettä on kokeiltu vaihtaa.



    Mulla sama ongelma `83 Custom Cruiserin kanssa, missä mahtas olla vika??!!
     
  5. frimma-q

    frimma-q 1st gear

    Ratti irti , alta löytyy hätävilkkujen kärjet , joissa kosketushäiriö , näin oli vuosia sitten -86 Oldsissa
     
  6. Stance

    Stance Gearhead

    -74 Valianttiin vaihdoin vilkkureleen, Biltemasta löytyy 2,5€:lla oikean tyyppinen rele osanumerolla: 43134. Pitää mukavan mietoa naksutustakin. On sen verran edullinen että haen toisen varalle.
     
  7. buick8791

    buick8791 1st gear

    Jop, tuo sama vilkkurele käy myös ainakin vanhempiin GM- peleihin(jotain yhteistä Moparilla ja GM:llä!). Se on muistaakseni "alunperin" tarkoitettu Matson- Volvoihin. Pikkasen saattaa olla nopeahko vilkun tahti verrattuna american style- vilkkutahtiin johtuen vähän kovemmasta kuormasta kuin mitä esim. vanhemmissa Volvoissa on.
     
  8. Stance

    Stance Gearhead

    Joo, tahti on jonkin verran nopeampi kuin laiska jenkkityylin vilkku, mutta ei mikään hervoton tikitys kuitenkaan.
     
  9. buick8791

    buick8791 1st gear

    [
    Joo, tahti on jonkin verran nopeampi kuin laiska jenkkityylin vilkku, mutta ei mikään hervoton tikitys kuitenkaan.[/quote]

    Joo, ihan käypänen rele...
     
  10. MP65

    MP65 1st gear

    Oman 60-luvun Ford pickupin kanssa on se ongelma että ensin vilkut (kummatkin puolet) on todella hitaat ja laiskat...kunnes simahtavat jossain vaiheessa ja jäävät palamaan päälle. Tämä myös päivällä kun ei ole ajovaloja tai radioa päällä.
    Toinen juttu on se kun pimeällä ajovalot eivät pala tasaisesti, vaan "värisevät" samaa tahtia koneen kierroslukujen kanssa -kun polkaisee kaasua, valot kirkastuvat. Mutta jos on vilkku jumittunut vilkku päällä, kaasun polkaisu ei pane vilkkua toimimaan. Auton generator on vaihdettu alternatoriksi, mutta ei luulisi sen aiheuttavan ongelmaa.
    Jos muistan oikein, sama vika on ollut joissain muissakin vanhemmissa jenkeissäni.
     

Kerro tästä muillekin!