Vinkkejä 2d muutokseen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja jorke, 14.3.2010.

  1. jorke

    jorke Gearhead

    Olis ajankohtasta käydä leipomaan tuota -35 Fordia 2-oviseksi ja ois kiva kuulla vinkkejä.

    Lähinnä noiden etuovien tekeminen järkevimmällä tavalla.
    Mulla on neljä 4d etuovea joista tulee 2-ovisen ovet. Jossain olen kuvia katsellut ja on usein tehty niin että ulkopuolen ja sisäpuolen saumat on erikohdissa. Mikäs siinä on etu?

    Kaikki muutkin vinkit otetaan kiitollisina vastaan.
     
  2. Anti-Midas

    Anti-Midas Gearhead

    2d

    Kannattanee käväistä Cossun juttusilla Elimäellä ja ehkä Uhkin 39 katsomassa tarkemmin ennenkuin alat leikellä.
     
  3. Jza

    Jza Double Gearhead

    Mistä muuten tunnistaa aidon hotroddarin, kun käy siellä kylässä?

    No lasten makuuhuoneiden ovet on tietysti muurattu umpeen ja niihin on rakennettu sisäänkäynti vanhempien huoneesta sängyn ylitse.
     
  4. Ruutihattu

    Ruutihattu 3rd gear

    hot

    Ja aidon hot rod miehen talo on kustomoitu alkuperäisestä vaihtamalla tekniikka uudempaan, pinta kaksiväriseksi, ulkonäkö jotenkin erilailla kuin alunperin ja vielä "ikuinen projekti" tyylillä jotain vielä tekemättä.

    Ja sit ovimuutoksesta:
    Tekemällä oppii, ota rälläkkä käteen ja katko ovet, hitsaa nippuun. Voit tehdä vaikki kuudesta palasta ja kaikki eri kohdista hitsata, lopputulos on sama: jos teet niin tulee valmista, jos analysoit niin työ jää tekemättä.

    Käy kimppuun, sitten voi päästä ajelemaan joskus. Muuten iskee analyysihalvaus ja jäät niiden ikijahkaajien joukkoon joiden perikunnat myy keskeneräisiä rodeja tulevina vuosikymmeninä.

    Tarkoitus ei ole provosoida.
    Kysyä voi, mutta tekemällä oppii. Riski on korkeintaan parin 4 ovisen oven verran eli 100-200euroa. Sellaisen riskin voi kuka tahansa roddari ottaa vaikka joka viikonloppu. Epäonnistuminen on lähes mahdotonta.

    Tuppu
     
  5. jorke

    jorke Gearhead

    Juu juu :D

    Kävin yks kerta Cossun pajalla ja sillon oli just Uhkin auto siellä mut ei tullut katottuu miten oli ovet tehty. Vähän muuten kyllä kattelin ratkaisuja.

    Kyl mä sitä 4-ovisuuttakin tuossa mietin kun tulossa tuossa lähiaikoina jälkikasvua :). Mut ei oikein innosta katsella takaovien laseista pihalle, 2-ovinen on hienompi ja muutenkin...
     
  6. Anti-Midas

    Anti-Midas Gearhead

    2d

    No nii, minä katkaisisin oven yläosan sellaisesta kohtaa, jossa ikkunan korkeus osuu kohdalleen. Sisäpuolella mekanismit huomioiden, tarvitteassa porrastaen siirtoa. J
    os ulkopuolen pinta on huono tai ihan muuten vaan vekista alaspäin koko pintapelti uusiksi, niin ei jää ei saumoja pystysuuntaan. Takakylki, ekaks tolpan siirto, siihen sitte karmi ja pintapelti. Takaoven takareunan sisäosat ja tolpat kokonaan pois ettei jää mitään turhaa paskaa piiloon.
     
  7. Jäpälä

    Jäpälä Gearhead

    Itse ottaisin selville aidon 2d:n ovimitan ja pyrkisin siihen. Ettei käy kuin eräälle miehelle, et kun on tärvelly 4 d ovet ja löytääkin aidot 2 d ovet, ni nekin on liian lyhkäset...
     
  8. jorke

    jorke Gearhead

    Kyl mä olen koittanut selvitellä alkuperäisen mittaa.
    Yläpuolella on mitta selvä tai en ole saanut kun sen yhden mut alalaitaan on kaksi tietoa.

    2d oven mitta:

    Kylkipokkauksen alemmasta syvennyksestä mitattuna 1035 mm. Alempaa levenee 1050 milliseksi. Toi mitta on noin 5 cm alareunasta ylöspäin

    Toinen tieto alapään leveydestä:
    Ems- korjauspalan mitta on 106cm

    Jos joku vois varmistaa nuo mitat niin ois hiton hyvä.
     
  9. Jufe

    Jufe 1st gear

    Muista Jorke sitten jos päädytkin "lapsiystävällisempään" ratkaisuun et joku saattais tulla hakemaan ne ovet, vaikka tänään :wink:
     
  10. Jäpälä

    Jäpälä Gearhead

    4d:n takaovistakin saa monesti tehtyä yhdellä saumalla. Tyyliin vasemman takaoven etuosa oikean etuoven takaosaksi. Ei tarvii pilkkoa niin monia ovia.
     
  11. jorke

    jorke Gearhead

    Juu, niin mä tuossa aikoinani kattelin et oisinkin noista palasista mitä jää jäljelle niin tehnyt toiseen projektiini ovet juuri niin et oisin takaovista tehnyt etuovien takapäät. Täl hetkellä ajattelin jatkaa toiset ovet ja toiset jää ehjinä ja koskemattomina pickuppiin. Et ei ne Jufe jää siltikään ylimääräisiksi vaik tuliskin lapsiystävällinen ratkaisu :D. Yhdet takaovet kyl saattaapi jäädä ylimääräisiksi
     
  12. Jufe

    Jufe 1st gear

    Näinhän meillä oli puhetta. Kerro sitten mihin ratkaisuun päädyit, eiköhän niille käyttöä keksitä. Pitäs kyllä kohta ruveta loihtimaan niitä alareunoja noihin omiin...
     
  13. 2ford37

    2ford37 Gearhead

    Ainakin vm.-37 bisnescoupen ja 4 d:n etuovet on samanpituisia, clubcoupe
    ja tudor on oven mitoilla eripituisia. Sama vois olla myös - 35 kanssa.
     
  14. AFTERBURNER

    AFTERBURNER 1st gear

    35 coupen ovenmitta on alasaranan yläpuolelta mitattuna 1062mm ja kylkipokkauksen alapuolelta mitattuna 1031mm se montako myytä siintä on maalia en osaa sanoa!
     
  15. Buddy

    Buddy 1st gear

    Jos mä rupeisin joskus tollaseen ni tekisin ovista alkuperäistä pidemmät. Helpottais takapenkille menoa ja olis paremman näköisetkin.
    Miksi niiden pitäis olla orkkisovien mittaiset?
    Kaveri pidensi 2-D aakkosen ovia kymmenellä sentillä ja nyt ne ovat erittäin sopusuhtaiset.
     
  16. jorke

    jorke Gearhead

    Kiitti tiedosta!
     
  17. jorke

    jorke Gearhead

    Juu, kyllä mulla oli tuollaisia suunnitelmia itelläkin et oisin tehnyt pitemmät kun alkuperäinen juuri mainitsemiesi syiden takia mut jos tekee samanlaiset kuin alkuperäiset niin saa joskus ehkä käymään alkuperäisen 2-ovisen oven ja sit käy suoraan uudet tiivisteet oviin ja ikkunoihin. On jo hommattuna nuo kaikki uudet
     
  18. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Tai sitte toiselta pualelt 2D ja toiselta 4D...
     
  19. AFTERBURNER

    AFTERBURNER 1st gear

    Tarkennukseksi toi ottamani mitta 3w coupesta
     
  20. JanneK

    JanneK 3rd gear

    Tudor/Cabriolet/3w Coupe oven mitta on sama.
     

Kerro tästä muillekin!