Vinkkejä autolite kaasuttimen säätöön

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja chevyjussi, 13.8.2020.

  1. chevyjussi

    chevyjussi 2nd gear

    Laitoin rempatun ford 200 moottorin päälle tuollaisen 1-kurkkuisen autolite 1100 kaasarin. Imu tuossa on lämpimällä ilmalla toimiva (hot air tube) Ongelmana on että tyhjäkäyntiä ei löydy kylmänä eikä kuumana ja käy todella rikkaalla. Sytytys on säädetty tehtaan arvoihin ja imun olen jumittanut pois päältä kuumana, ei vaikuta toimintaan.

    Säätöruuveja tuossa (idle mixture) on vain yksi, mutta en ole huomannut vaikutusta toimintaan. Onko kellään älyä tämän kaasuttimen päälle. Kaasutin on jenkeistä tilattu uusi tai ainakin uuden veroiseksi korjattu.
     
  2. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    No älyä ei oo, mut katoitko kurkusta ettei se tulvi? Joko vuotavan neulaventtiilin, tai väärin säädetyn kohon takia. Mekaaninen bensapumppu varmaankin käytössä, vai onko sähkönen?
     
  3. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Veikkaisin kans tulvimista.

    Itellä oli sama juttu valiantin kanssa keväällä. Kaveri koneen vaihdon yhteydessä laittoi kaasariin korjaussarjan ja ku menin ite sen jälkeen ekan kerran starttaamaan, ni kävi huonosti ja tuli raakana bensaa putkesta. Ja sammui ku kaasun päästi.

    Mulla tosin tulvi jo ihan imusarjan päällekin sitä kakkua. Kohokammio auki ja kohon säätö alemmas ni rupes rokkaamaan.
     
  4. chevyjussi

    chevyjussi 2nd gear

    Olen nyt saanut sen käymään ihan ok, monenlaista tuossa oli. Kirjottelen paremmalla kertaa lisää.
     

Kerro tästä muillekin!